Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا - فرماندار خلخال گفت: در شرايط اعتباري فعلي ، کاهش 50 درصدي اعتبارات استاني همراه با محدوديت اعتبارات عمراني ملي، تکميل و بهره برداري از 300 پروژه و طرح عمراني نيمه کاره آغار شده از سال هاي گذشته اين شهرستان ، 25 سال طول خواهد کشيد.

به گزارش ايرنا ، فريدون بابايي روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه هاي عمومي خلخال افزود: دل بستن به اعتبارات دولتي براي تکميل برخي از پروژه هاي فرهنگي همچون پروژه نيمه ساختمان کتابخانه مرکزي انتظار بيهوده اي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: عمليات اجرايي ساخت کتابخانه مرکزي خلخال در شرايط مطلوب اقتصادي کشور از 9 سال پيش آغاز و با 10 درصد پيشرفت فيزيکي رها شده است.
وي همچنين گفت: در حالي که سقف اعتبارات استاني سال گذشته 50 درصد کاهش يافته و تنها 20 درصد از اين اعتبار منظور شده براي طرح هاي عمراني تخصيص يافته نبايد در انتظار تخصيص اعتبارات کلان مورد نياز براي تکميل اين گونه پروژه هاي عمراني و فرهنگي منطقه ماند.
بابايي بيان کرد: علاوه بر کاهش سقف اعتبارات استاني ، در قانون بودجه سال جاري کشور دولت دستگاه هاي اجرايي را موظف به داشتن پشتوانه مالي براي شروع پروزه هاي عمراني کرده طوري که هر دستگاهي که 30 درصد از کل اعتبار مورد نياز پروژه پيشنهادي آن در حساب خود را موجود نداشته باشد از آغاز پروژه منع شده است.
فرماندار خلخال اظهار داشت: با اين حال براي تامين اعتبار تکميل پروژه نيمه کاره ساختمان کتابخانه مرکزي اين شهر تلاش مي شود و با توجه به قول هاي داده شده از مرکز استان تلاش مي کنيم اعتبار اين پروژه و نيز طرح ساماندهي و مرمت کتابخانه هاي عمومي را با استفاده از منابع غيردولتي تامين کنيم.
وي با بيان اينکه در کنار ارتقاي امکانات سخت افزاري کتابخانه ها براي جلب نظر مخاطبان کتاب و افزايش سرانه مطالعه در جامعه نيز بايد فعاليت شود، افزود: در سال هاي گذشته برغم امکانات محدود و ابتدايي بودن ساختمان کتابخانه ها آمار مراجعان به کتابخانه ها و سرانه مطالعه کتاب بسيار بهتر و بيشتر از امروز بود.
به گفته حسين بصير ، مدير کتابخانه هاي عمومي خلخال در حال حاضر پنج هزار و 394 نفر عضو فعال کتابخانه هاي عمومي اين شهرستان هستند.
وي افزود: روزانه بطور ميانگين 450 نفر به کتابخانه هاي عمومي 9 گانه اين شهرستان مراجعه مي کنند و در سال گذشته 57 هزار و 231 نسخه کتاب از مجموع کتابخانه هاي عمومي امانت گرفته شده است.
7119/6018
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری

ودودمحمدی گفت: عبور سه رودخانه از داخل شهر خلخال ظرفیت مناسبی را برای ایجاد امکانات گردشگری آبی در مرکز این شهر فراهم کرده و باید از این ظرفیت به نحو مناسبی استفاده شود.

شهردار خلخال افزود: برای ساماندهی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه هیروچای و یکی از سه رودخانه عبوری از این شهر بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

او از آغاز ساماندهی هیروچای از رودخانه‌های عبوری از مرکز شهر خلخال با تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۶۵۰ متر و عرض ۲۴ متر از مسیر رودخانه هیروچایی دردست اجراست و علاوه بر لایروبی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه، با ایجاد پیاده‌ راه زمینه تردد راحت عابرین پیاده در طول مسیر ۲ سمت رودخانه امکان‌پذیر خواهد شد.

شهردار خلخال با بیان اینکه اعتبارات درآمد محلی شهرداری خلخال جوابگوی طرح‌های عمرانی این شهر نیست، خواستار مساعدت فرماندار و مسئولان ذیربط استانی برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح شد.

محمدی گفت: هیچ کدام از قول‌های داده شده از سوی مسئولان استانی و کشوری به شهرستان خلخال برای تامین اعتبارات ساماندهی رودخانه‌های داخل شهر به خصوص از محل اعتبارات مدیریت بحران استان تا به امروز عملی نشده است.

شهردار خلخال اضافه کرد: در حال حاضر رودخانه‌های هیروچای ، قیز باخان و نورعلی چای از مرکز شهر خلخال عبور می کند که ساماندهی این رودخانه‌ها اعتبارات کلانی نیاز دارد.

محمدی کاهش آسیب رودخانه‌ها در مواقع بارندگی‌های شدید و سیل ، در کنار استفاده از ظرفیت رودخانه‌ها جهت توسعه صنعت گردشگری را از اهداف اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های این شهر اعلام کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • پروژه‌های نیمه تمام راهسازی دشتستان تکمیل می شوند
  • رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • پروژه نیمه‌کاره ورزشی زهک چشم‌انتظار تأمین بودجه
  • افزایش بیش از ۲ برابری اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل