Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@08:22:25 GMT

بهروز بقایی در فرهنگسرای نیاوران تقدیر شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۸۲۸۳

بهروز بقایی در فرهنگسرای نیاوران تقدیر شد

آیین بزرگداشت بهروز بقایی با حضور شهرام کرمی مدیر کل مرکز هنر های نمایشی و جمعی از بازیگران و اصحاب فرهنگ و هنر شامگاه سه‎شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، روابط عمومی بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران خبر داد این برنامه به مناسبت حضور مجدد بهروز بقایی پس از ده سال  در صحنه تئاترو در حاشیه نمایش آپرکات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید عباس سجادی، مدیر عامل بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران در ابتدای این برنامه با ذکر این مطلب که لحظه تقدیر از هنرمند پیشکسوت تئاتر، بهروز بقایی، لحظه بسیار با ارزشی است  گفت: «ما غربت تئاتر را در این سال‎ها احساس کرده‎ایم، ولی همین که بهروز بقایی به این شیرینی روی صحنه تئاتر هنرنمایی می‎کند به باورمن نشانه این است که تئاترنوین ایران دارد دوباره جوانه می‎زند و از این بابت بسیار خوشحالم که جوانان این هنر متعالی قدر دان پیش‌کسوتانشان هستند.»

سجادی در پایان سخنانش و هنگام اهدای لوح سپاس و هدیه بنیاد نیاوران به ایشان افزود :برای جناب بقایی، بقا در تاتر و برای تاتر بهروزی روزافزون آرزو می‌کنم.

شهرام کرمی، مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی نیز طی سخنانی از ضرورت برگزاری بزرگداشت شایسته برای بهروز بقایی، هنرمند تئاتر گفت و افزود: حقیقتا این هنرمند دین زیادی بر گردن تئاتر این سرزمین دارد. وی بهروز بقایی را بازیگر پر توان  عرصه تئاتر دانست که با ویژگی‎های طنازانه محبوب خانواده تئاتر است.

مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی در ادامه گفت: حضور این هنرمند حتی در این چند سال بیماری هم در هر محفلی همراه با شور و امید و نشاط بود. محفل امشب محفلی بسیار گرم و صمیمی است از این رو  از حضور این مرد نازنین در تئاتر سپاس‎گزارم و همچنین از کارگردان جوان آپرکات هم که این فرصت را فراهم کرد قدردانی می‎کنم.

کرمی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که حضور بهروز بقایی در صحنه تئاتر تداوم یابد و بازی در نمایش آپرکات مقدمه‎ای برای حضور بیشتر این هنرمند در صحنه تئاتر باشد.

علی دهکردی، بازیگر سینما و تئاتر نیز در آیین بزرگداشت بهروز بقایی گفت: این افتخار من و همکارانم در تئاتر و سینما است که بهروز بقایی را دوباره روی صحنه می‎بینیم.

وی در ادامه اظهار داشت : «امشب جشن شکرگزاری حضور دوباره این هنرمند روی صحنه است. بهروز بقایی در کنار بزرگ‎ترین و برجسته‎ترین کارگردانان تئاتر ما کار کرده، افرادی که برای نسل امروز تئاتری‎ها اسطوره به شمار می‎روند و نامشان در کتاب‎های تاریخ تئاتر دیده می‎شود.»

وی افزود: «بهروز هم بازیگر درجه یکی است و هم کارگردان فوق‎العاده‎ای است. او علاوه بر تئاتر در تلویزیون و سینما نیز طیف گسترده‌ای از نقش‎ها را مقابل دوربین ایفا کرده، که این توانمندی در کار کمتر بازیگری دیده شده است. او در نقش‎های کلاسیک در کلاسیک‎ترین کارها تا فانتزی‎ترین کارها حضور داشته است. برای من به عنوان بازیگر تصور اجرای این نقش‎ها هم دشوار است.»

اصغر همت، بازیگر سینما و تئاتر نیز به عنوان آخرین سخنران با حضور در جایگاه با ذکر این مطلب که از این اتفاق خوشحالم که بهروز را روی صحنه می‎بینم ابراز داشت : بهروز امیدوارم روزگار خوبی داشته باشی و همچون فامیلت بقا داشته باشی.»

همت در ادامه افزود: «حضور در صحنه تئاتر در بهبود بهروز بقایی بهتر از سال‎ها درمان فیزیوتراپی و دارودرمانی عمل می‎کند.»

او بهروز بقایی را هنرمندی بی‌نظیر دانست که کار خود در تئاتر را با بزرگان این هنر آغاز کرده است. او اظهار امیدواری کرد که وضعیت تئاتر ایران بهتر از پیش شود.

در پایان مراسم محمدرضا قلی‎پور که این شب‎ها نمایش آپرکات با بازی بهروز بقایی را در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‎برد از تجربه شیرین کار چند ماه اخیر خود در کنار این هنرمند تئاتر یاد کرد.

بهروز بقایی فارغ‎التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای دراماتیک به تهران است. او پس از ورود به صحنه حرفه‌ای تئاتر وارد تلویزیون و سینما شد. بقایی فعالیت خود در زمینه تئاتر را با نمایش «لبخند با شکوه آقای گیل» اکبر رادی در سال 1352 آغاز کرد و در سال 1359 با فیلم سینمایی «تاریخ‌سازان» (به کارگردانی هادی صابر) فعالیت سینمایی خود را نیز آغاز کرد. بقایی همچنین دانش‌آموخته بازیگری و کارگردانی دانشگاه هنر در سال 1357 است.

نمایش «آپرکات» به تهیه کنندگی نشر آواژ تا 17 خرداد ماه  ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود‌.علاقه‌مندان می‎توانند جهت تهیه بلیت به سایت تیوال یا گیشه فرهنگسرا مراجعه کنند.

انتهای پیام/

R1369/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تئاتر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رامبد جوان: با تماشای «دُشمنِ خدا» از ته دلم خندیدم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «دُشمنِ خدا» به نویسندگی عمادالدین رجبلو و کارگردانی مجید ‌عراقی دور سوم اجرای خود را شب‌گذشته (یکشنبه ۲۶ فروردین) با حضور رامبد جوان (بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون ایران) و آرش نوذری (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران) در تئاتر هامون آغاز کرد.

گروه نمایش «دشمن خدا»، در پایان اجرای این اثر نمایشی و در جمع مخاطبان اعلام کردند که این نمایش را به رامبد جوان برای امیدها و خنده‌هایی که به مردم این سرزمین بخشیده، تقدیم می‌کنند.

رامبد جوان که مهمان شب اول این اثر نمایشی بود، روی صحنه آمد و گفت: «حتما و حتما باید تئاتر کار کرد؛ ما که کار کمدی انجام می‌دهیم باید در شرایط سخت همراه مردم باشیم و امید را به جامعه بدهیم.» او ادامه داد: «خوشحالم که «دشمن خدا» را دیدم و با عشق از ته دلم خندیدم.»

علی ‌غریب، مجید ‌عراقی، سیده‌اسوه صادقی، امیرمحمد درویش و حامد ‌فعال در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند. همچنین نفس جافری و ضحا رجایی‌فر، بازیگران نه‌ساله «دشمن خدا» هستند. علی ‌غریب همچنین به‌عنوان تهیه‌کننده و سعید سیادت به‌عنوان مجری طرح در این پروژه حضور دارند.

نمایش «دشمن خدا» در دو اپیزود دبستان دخترانه و پادگان نظامی روی صحنه می‌رود. اپیزود اول این نمایش، روایت دعوای دو دختر کوچک بر سر برگه انشا در دفتر ناظم دبستانی دخترانه است و اپیزود دوم نیز دعوای دو سرباز در دفتر فرمانده پادگان را به نمایش می‌گذارد؛ اینجاست که ما باید قضاوت کنیم که چه کسی دروغ می‌گوید؟ عمادالدین ‌رجبلو (مشاور کارگردان)، عطیه جنگی، سیده‌دریا صادقی (دستیار کارگردان)، مجید ‌عراقی (طراح نور و لباس)، موسی‌الرضا ‌مازندرانی (مدیر صحنه)، عطیه جنگی (منشی صحنه)، سمیرا سرچاهی (طراح صحنه)، آنتونیو سانچز (موسیقی انتخابی)، آرشام آریانی و آروین آریانی (تدارکات)، پوریا ‌خوش‌بین و احمد مدیری (دستیاران تهیه)، شهریار ‌مکاری و آرین ‌دباغی (ساخت تیزر و متریال تبلیغاتی) و علی ‌کیهانی (مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل نمایش «دشمن خدا» هستند. این اثر نمایشی در دور اول اجرای خود در عمارت نوفل‌لوشاتو و در دور دوم در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه رفت که در مجموع با ۴۰ اجرا توانست بیش‌ از سه‌هزار مخاطب داشته باشد. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی که هرشب ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود، می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند. عکس: سجاد رازیان

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895485

دیگر خبرها

  • داود آزاد به صحنه می‌رود
  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • رامبد جوان: با تماشای «دُشمنِ خدا» از ته دلم خندیدم
  • حقیقت‌یابی و حق‌طلبی ‌ویژگی‌ بارز هنر انقلابی است
  • شمس لنگرودی: هرگز تصور نمی‌کردم روزی بازیگر تئاتر شوم!
  • هرگز تصور نمی‌کردم روزی بازیگر تئاتر شوم!
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسرا‌ها
  • تجهیز ۱۰ سالن و آماده‌سازی ۳ هزار صندلی تئاتر در فرهنگسراها
  • جنگ و صلح در اردکان به روی صحنه رفت
  • میزبانی پردیس تئاتر شهرزاد از ۱۰ نمایش در سال جدید