Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، پلیس منطقه‌ای شهر توکیو، پایتخت ژاپن اعلام کرد مردی ۶۰ ساله‌ را به اتهام تاباندن اشعه لیزر به سمت خلبانان نیروی هوای آمریکا به قصد سرنگونی هواپیماهای آن‌ها بازداشت کرده است.

خبرگزاری کیودو ژاپن روز چهارشنبه گزارش داد این فرد طی سه سال گذشته از محل سکونت خود به سمت هواپیما‌های نیروی هوایی آمریکا در پایگاه هوایی یوکوتا اشعه لیزر می‌تاباند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقامات پلیس، فرد متهم در ماه فوریه طبقه معمول با اشعه لیزر یک هواپیمای آمریکایی با ۴ سرنشین را هدف قرار داد به طوری که خلبان مجبور شد با اعلام تهدید امنیتی، ادامه تمرین نظامی خود را متوقف کند.

بنا به این گزارش طی یک سال گذشته این پایگاه آمریکایی مستقر در ژاپن بیش از ۴۰ مورد از چنین تلاش‌هایی برای کور کردن دید خلبان‌ها با استفاده از اشعه لیزر را ثبت کرده است.

دولت ژاپن از نظر امنیتی و دفاع از خود بسیار زیاد به آمریکا تکیه دارد و بنا بر گزارشها هم‌اکنون بیش از ۵۴ هزار نیروی نظامی آمریکا در این کشور مستقر هستند. بیش از نیمی از این نیروها در استان اوکیناوای ژاپن حضور دارند، اما مردم محلی این استان همیشه علیه آلودگی صوتی و رفتار نیرو‌های آمریکایی دست به اعتراض می‌زنند و خواستار خروج آنها از ژاپن هستند. نیرو‌های آمریکایی طی سال‌های گذشته بار‌ها متهم به آزار و اذیت جنسی مردم بومی و حتی حوادث مرگبار شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز گذشته دادگاه عالی ایالتی در شهر سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا، رسیدگی به پرونده‌ای را درباره وضع افراد بی خانمان شروع کرد. همزمان با برگزاری جلسه دادرسی، صد‌ها نفر از فعالان آمریکایی در مقابل ساختمان دادگاه تجمع کردند. تجمع کنندگان با برپایی راهپیمایی و تجمع، حمایت خود را از افراد بی خانمان نشان دادند. آنها توجه ویژه دولتمردان را به وضع افراد بی خانمان خواستار بودند.
یک شهروند آمریکایی گفت: بی خانمان بودن، جرم نیست. افراد بی خانمان به خانه و حمایت نیاز دارند. جریمه کردن آنها و مجازات آنها، سبب نمی‌شود آنها سرپناه داشته باشند بلکه باعث می‌شود مشکل بدتر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

راهپیمایی کنندگان نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «جنگ با افراد فقیر را متوقف کنید». «با فقر مقابله کنید و نه با فقرا»

شهروند آمریکایی دیگری در این باره گفت: به نظرم، رای صادرشده در دادگاه قبلی درباره افراد بی خانمان، یک حکم غیرعادی و بیرحمانه است. با این رویه، افراد محکوم شده کارت شناسایی و حمایت‌های دارویی و ارتباط با اعضای شبکه‌های محلی را از دست می‌دهند که می‌توانند به آنها کمک کنند. چرا باید این کار را کرد؟ چرا باید فرد را جایی فرستاد که هیچ تعلقی به آنجا ندارد؟ باید آنها را در جایی قرار دارد که حس خوبی داشته باشند و از این راه، بتوان به حل مشکل کمک کرد.

 

دیگر خبرها

  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان