Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@08:16:40 GMT

معرفی محرمانه فیلم «پولانسکی» در کن

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۸۵۷۳

معرفی محرمانه فیلم «پولانسکی» در کن

داستان این فیلم درباره زندگی واقعی «آلفرد دریفوس» افسر ارتش فرانسهاست که به اشتباه و به جرم جاسوسی برای آلمان‌ها در دهه ۱۸۹۰ میلادی محکوم شد و پس از گذشت چند سال بی‌گناهی‌اش به اثبات رسید. گفته می‌شود برای دعوت خریداران به تماشای این فیلم در بازار جشنواره کن از ایمیل‌هایی با عنوان «محرمانه» استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خریداران بین‌المللی پس از تماشای این فیلم که با بودجه ۲۵ میلیون دلاری ساخته شده بسیار تحت‌تاثیر آن قرار گرفتند و یکی از نمایندگان کمپانی‌های توزیع‌کننده اروپایی اعلام کرد که هیچ تردیدی برای اکران فیلم «پولانسکی» ندارد، پولانسکی به سبب اعتراف به تجاوز در سال ۱۹۹۷ میلادی از آمریکا فرار کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاسه غبار در دهه ۳۰ میلادی

به گزارش  خبرگزاری علم و فناوری آنا، پدیده موسوم به «کاسه‌ی غبار» یا «غبار کاسه‌ای» در دهه 1930 ، یکی از چالش برانگیزترین رویدادهای تاریخ آمریکا تلقی می‌شود. منظره‌‌ای را تصور کنید که در آن آسمان به توده‌ای از گرد و غبار و مزارع به زمین‌های بایر تبدیل می‌شوند و خانواده‌‌ها برای زنده ماندن، با این شرایط سخت دست و پنجه نرم می‌کنند. این فاجعه زیست ‌محیطی که به «دهه ‌ سیِ کثیف» نیز معروف است، پیامدهای گسترده‌ ای داشت که زندگی میلیون‌‌ها نفر را دستخوش تغییر قرار داد.

فعالیت‌های طبیعی و انسانی موجب عامل بروز پدیده کاسه ی غبار معرفی شدند. در دهه 1930، خشکسالی، دشت بزرگ (ناحیه‌ ی وسیع شرق رشته کوه‌های راکی در آمریکا و کانادا) را گرفتار کرد، منجر به کاهش قابل توجه رطوبت خاک شد و زمین را مستعد فرسایش کرد. از سوی دیگر، شیوه‌های ضعیف کشاورزی، وضعیت را بدتر کرد. کشاورزان بوته‌های ریشه‌دار و بومی که خاک را در کنار هم نگه می‌داشتند شخم زدند، آنها را با محصولات جایگزین کردند و خاک را در معرض عوامل مخرب  قرار دادند.

با تداوم خشکسالی و خشک شدن خاک، بادهای شدیدی سراسر دشت‌ها را درنوردید و ذرات سست خاک را جمع و طوفان‌های گرد و غبار عظیم به پا کرد. این طوفان‌ها که «کولاک سیاه» خوانده می‌شوند، کل شهرها را فرا گرفته و خانه‌ها، محصولات کشاورزی و حتی دام‌‌ها را در لایه‌های ضخیمی از گرد و غبار فرو بردند. طوفان‌های گرد و غبار نه تنها خطری برای سلامت انسان بودند، بلکه پیامدهای گسترده ای برای محیط زیست و کشاورزی نیز داشتند.

تاثیر روی محیط زیست کشاورزی و جوامع

کاسه ی غبار، تاثیر عمیقی بر محیط زیست گذاشت که فرسایش خاک سطحی یکی از مهمترین آنهاست. با تداوم خشکسالی، خاک، خشک و بیشتر مستعد فرسایش بادی شد. وزش بادهای بی امان کولاک سیاه در سراسر دشت‌ها، هوا را خفه کرد و دید را به چند متر کاهش داد.

فرسایش مداوم خاک سطحی، حاصلخیزی زمین را از بین برد و کشت محصولات کشاورزی را برای کشاورزان بسیار دشوار کرد. این خاک که زمانی غنی و پربار بود به زمین بایر بی جان و پوشیده از گرد و غبار تبدیل شد.

از دست دادن خاک حاصلخیز نتیجه نامطلوبی برای کشاورزی داشت. کشاورزان در مناطق آسیب دیده برای حفظ معیشت خود تقلا میکردند چراکه محصولات آنها در خاک فرسوده و تحلیل رفته، رشد نمی کرد.

کاسه ی غبار خسارات زیادی به محصولات وارد کرد و تولیدات کشاورزی را کاهش داد. بسیاری از کشاورزان مجبور شدند زمین‌های خود را رها کنند یا آنها را با قیمت‌های بسیار ارزان بفروشند. صنعت کشاورزی که زمانی ستون اصلی اقتصاد در این مناطق بود، ضربه شدیدی خورد و سختی‌‌های اقتصادی پیش از دوران رکود بزرگ را تشدید کرد.

تاثیر بر محیط زیست، فراتر از از دست دادن خاک سطحی و بهره وری کشاورزی بود. طوفان‌های گرد و غبار تعادل ظریف اکوسیستم را نیز مختل کرد. لایه‌های ضخیم غبار روی گیاهان مینشست، آنها را میپوشاند و مانع توانایی شان برای فتوسنتز میشد. در نتیجه، زنجیره غذایی آسیب دید زیرا بسیاری از حیوانات و حشرات برای زنده ماندن به این گیاهان متکی بودند. از بین رفتن پوشش گیاهی همچنین به کاهش جمعیت حیات وحش منطقه منجر شد و اکوسیستم را بیش از پیش مختل کرد.

همچنین، طوفان‌های گرد و غبار اثرات نامطلوبی بر سلامت انسان گذاشتند. ذرات ریز گرد و غبار معلق در هوا باعث ایجاد مشکلات تنفسی مانند ذات الریه در بین مردم میشد. گرد و غبار به خانه‌ها، مدارس و مشاغل، نفوذ و انجام فعالیت‌های روزانه را با مشکل مواجه کرد. قرار گرفتن دائمی در معرض گرد و غبار اثرات مضری بر سلامت کلی افراد داشت و به ناراحتی جسمی و بیماری‌های تنفسی منجر میشد.

در پاسخ به آسیب‌های زیست محیطی و کشاورزی ناشی از کاسه ی غبار، دولت آمریکا اقدامات مختلفی را برای کاهش وقوع چنین بلایایی در آینده انجام داد از جمله ایجاد مناطق حفاظت از خاک با هدف ترویج شیوه‌های مدیریت پایدار زمین و جلوگیری از فرسایش. همچنین روش‌هایی مانند تناوب زراعی و شخم تراز برای کاهش فرسایش خاک و حفظ حاصل خیزی زمین معرفی شدند. این تلاش‌ها، همراه با بهبود پیش بینی و مدیریت خشکسالی، به جلوگیری از وقوع بلایای زیست محیطی مشابه در سال‌های بعدی کمک کرده است.

درس‌های آموخته‌شده و اقدامات پیشگیرانه

کاسه ی غبار به عنوان یک تلنگر، عمل و اهمیت شیوه‌های مدیریت پایدار زمین را برجسته کرد. در پاسخ به این فاجعه زیست محیطی، دولت آمریکا برنامه‌ها و سیاست‌های مختلفی را برای جلوگیری از حوادث مشابه در آینده به اجرا گذاشت. از آن جمله می‌توان به ایجاد مناطق حفاظت از خاک، ترویج تناوب زراعی و معرفی روش‌های شخم تراز برای کاهش فرسایش خاک اشاره کرد.

وقوع پدیده کاسه ی غبار ضمن افزایش آگاهی انسان در مورد اهمیت حفاظت از محیط زیست، بر حفظ تعادل ظریف بین فعالیت‌های انسانی و جهان طبیعی تاکید میکند. امروز، بشر همچنان از اشتباهات گذشته درس میگیرد و به اجرای شیوه‌های مدیریت پایدار زمین اهتمام میورزد. هدف از اجرای طرح‌های ابتکاری مانند احیای جنگل، حفاظت از خاک و مدیریت آب، حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از بلایای اکولوژیکی در آینده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر
  • افشای ۸۵ای کردن طرح دیگر در مجلس انقلابی | تندروها دنبال بررسی محرمانه چه چیزی بودند؟
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • کاسه غبار در دهه ۳۰ میلادی
  • ارایه بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان در البرز
  • جهش واردات نفت چین از روسیه
  • گزارش محرمانه مشاجره وزیر خارجه آلمان با نتانیاهو