Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، داود حاجی قاسمعلی درباره پوشش بیمه سلامت برای زندانیان و خانواده آن‌ها افزود: در گذشته در قالب قرارداد دو طرفه بین بیمه سلامت و اداره کل زندان‌ها، زندانیان تحت پوشش بیمه سلامت بودند و قرار بر این است که تمام امور مربوط به بیمه سلامت زندانیان را به صورت الکترونیکی انجام دهیم و استفاده از کاغذ در این رابطه حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی بعد از مراجعه زندانی به مراکز درمانی، از بانک اطلاعات زندان‌ها استعلام می‌شود و سپس خدمات سلامت را به زندانی یا خانواده آنها ارائه می‌دهند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه در حال حاضر، بیشتر خدمات سرپایی در داخل زندان‌ها ارائه می‌شود و این موارد خارج از تعهد بیمه سلامت است، گفت: موارد سرپایی و بستری که در خارج از زندان‌ها و در مراکز درمانی ارائه می‌شود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌دهیم و اکثر خانواده زندانی‌ها یا در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت هستند یا قبلا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند که پس از انتقال بیمه شدگان کمیته امداد به بیمه سلامت، تحت پوشش قرار گرفتند و فقط تعداد اندکی از خانواده زندانی‌ها در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیستند. این افراد در قالب صندوق سایر اقشار بیمه سلامت تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی در پایان درباره مشکلات ارائه خدمات بیمه‌ای به زندانیان،گفت: دو موضوع درباره زندانی‌ها وجود دارد که ارائه خدمات را با مشکل مواجه می‌کند. اولین نکته اینکه اطلاعات زندانی‌ها محرمانه است و اسامی آن‌ها در اختیار ما قرار نمی‌گیرد و دومین محدودیت هم ثابت نبودن زمان درباره زندانی‌ها است. به همین علت نمی‌توان به زندانی‌ها یا خانواده آن‌ها دفترچه با تاریخ ثابت داد و در نتیجه باید خدمات بیمه‌ای به صورت الکترونیک و استعلام الکترونیکی به آن‌ها ارائه شود.

انتهای پیام/

20 / 20 داوود حاجی قاسمعلی مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت بیمه سلامت پوشش بیمه سلامت برای زندانیان زندانیان و خانواده آن‌ها تحت پوشش بیمه سلامت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی از جمله فصد و حجامت خبر داد. 

دکتر نفیسه حسینی یکتا در گفتگو با ما از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر شده بود که سه خدمت طب ایرانی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، اخیراً هیئت دولت پوشش بیمه‌ای سه خدمت فصد، حجامت خشک و حجامت‌تر را ابلاغ کرده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد: این خدمات توسط متخصصصان طب سنتی ایرانی قابل انجام شدن است و تعرفه آن نیز تصویب شده است.

حسینی یکتا گفت: در هر مرکز درمانی که متخصصان طب سنتی در آن فعالیت داشته باشند این خدمات به مردم و بیماران قابل ارائه است.

منبع: تسنیم

tags # اخبار پزشکی ، بیمه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • حجامت بیمه شد
  • خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی به دلیل ارتقاء سامانه