Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان,   ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور با اشاره به برگزاری سومین جلسه ستاد انتخابات کشور، گفت: در جلسه امروز رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات کمیته در رابطه با بودجه و منابع مالی و اعتباری انتخابات ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد انتخابات عنوان کرد: در سومین جلسه انتخابات تاکید شد که ابزار و اقلام انتخاباتی از منابع و تولیدات داخلی در جهت حمایت از تولید ملی استفاده شود؛ همچنین توصیه شد حتی الامکان در هزینه‌کرد‌ها صرفه‌جویی شود و کمترین میزان مصرف را داشته باشیم.

موسوی با اشاره به اینکه در این جلسه ستاد انتخابات، اصلاح آیین نامه مجلس خبرگان رهبری مطرح شد، یادآوری کرد: این اصلاحیه به پیشنهاد وزیر محترم کشور به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان در کمترین وقت ممکن این اصلاحیه را بررسی و تصویب کرد.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور افزود: حاصل این تغییر در آیین نامه و اصلاح آن این بود که از این پس در موارد همزمانی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تنها یک هیئت اجرایی در حوزه‌های انتخابیه تشکیل خواهد شد و از تعدد هیئت‌های اجرایی پرهیز می‌شود که این امر یک گام مثبت برای بهبود فرآیند انتخابات است.

موسوی ادامه داد: در انتخابات پیش رو، در ۵ استان کشور در کنار برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای انتخاب ۶ نفر از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نیز انتخابات برگزار خواهیم کرد و به این ترتیب در استان‌های تهران، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی و فارس مشمول این این قانون خواهند بود.

دبیرستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: همایش سراسری فرمانداران در تیر ماه سال جاری با هدف آموزش قوانین و مقررات انتخابات برگزار خواهد شد که راهکار‌های برگزاری این همایش در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور تصریح کرد: تاکنون در ۲۷ استان از ۳۱ استان کشور ستاد‌های انتخابات استان تشکیل شده است و مقدمات تشکیل ستاد انتخابات در ۴ استان باقیمانده نیز فراهم شده که به زودی این امر محقق خواهد شد.

سخنگوی ستاد انتخابات در پایان اشاره کرد: بررسی لایحه جامع انتخابات در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و در این هفته کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، موادی از لایحه جامع پیشنهادی دولت را بررسی کرد و انتظار داریم در سایر کمیسیون‌ها نیز این بررسی‌ها با سرعت پیگیری شود تا تکلیف لایحه جامع انتخابات هر چه سریعتر روشن شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی وزارت کشور انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان کرمانشاه به صورت کاملا الکترونیک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز_ پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دور نخست انتخابات در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تکلیف ۵ حوزه انتخابیه استان و یک کرسی از سه کرسی حوزه انتخابیه مرکز استان روشن شد و رقابت ۴ نامزد برای کسب ۲ کرسی باقی‌مانده کرمانشاه به دور دوم کشیده شده که به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس اختیارات قانونی در دور دوم می‌توانیم ۳۰ درصد صندوق کمتر داشته باشیم، اما در دور دوم انتخابات هم همانند دور اول، ۶۵۴ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

رئیس انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شهرستان کرمانشاه به صورت کاملاً الکترونیک برگزار می‌شود.

شعبانی اضافه کرد: آموزش‌های لازم در این راستا به مردم و عوامل اجرایی از طریق رسانه ملی و فضای مجازی و همچنین در جمع‌های حقیقی ارائه می‌شود.

وی گفت: انتخابات دور دوم دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کد خبر 745675

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کذب است
  • تشکیل جلسه فوری شورای عالی امنیت ملی ایران؟
  • شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم