Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@07:55:04 GMT

ارائه تجربیات طرح آبادانی و پیشرفت مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۸۹۴۹

ارائه تجربیات طرح آبادانی و پیشرفت مناطق محروم

نشست «ارائه تجربیات طرح آبادانی و پیشرفت مناطق محروم کشور» برگزار شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از معاونت پژوهشی پژوهشگاه، سخنرانی با عنوان «ارائه تجربیات طرح آبادانی و پیشرفت مناطق محروم کشور» به همراه پرسش و پاسخ از سوی آقای دکتر احمد حاج‌علیزاده معاون امور توانمندسازی و خدمات اجتماعی بنیاد علوی در تاریخ 29 /2/ 98 ساعت 9 الی 30: 10 در محل سالن جلسات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست، دکتر حاج‌علیزاده با ذکر جمله‌‌ای از بیانات مقام معظم رهبری «یک منطقه را در نظر بگیرید، آن‌گاه بپردازید به رفع محرومیت از آن منطقه، به ایجاد اشتغال، ایجاد رونق و هر کاری که لازم دارد یک منطقه را از آب و گل بیرون بیاورید.» اجرای طرح‌های مرتبط با آبادانی و پیشرفت مناطق محروم در بنیاد علوی را توضیح دادند.

ایشان ضمن تشریح عدم موفقیت طرح‌های توسعه اقتصادی در مناطق محروم، تصویری از نتایج برنامه‌های توسعه روستایی در گذشته ارائه دادند. ایشان در ادامه به اجرای طرح موفق آبادانی و پیشرفت شهرستان قلعه‌گنج کرمان پرداختند و دلایل قرار گرفتن این شهرستان در طرح آبادانی و پیشرفت، سیستم مدیریتی پروژه، مراحل پیشرفت و آبادانی این طرح را توضیح دادند.

معاون امور توانمندسازی و خدمات اجتماعی بنیاد علوی در مرحله اول اجرای پروژه، انجام طرح‌های مطالعاتی، اهداف بنیادین، خروجی‌های مطالعات، نقاط ضعف و قوت، فرصت و تهدید اجرای پروژه را برشمردند و در بخش دوم بسیج جامعه محلی در جهت توانمندسازی و ایجاد معیشت، تشکیل صندوق‌های اعتباری، تشکیل تعاونی توسعه فراگیر روستاها، احداث کارخانه، توسعه محصولات کشاورزی، اعطای تسهیلات طرح‌های اشتغالزایی را توضیح دادند.

وی در بخش سوم طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان قلعه‌گنج به طرح‌های عمران و آبادانی از جمله احداث و تجهیز مجتع اداری و مساجد، احداث هتل کپری قلعه‌گنج و کارهای زیرساختی از جمله تأمین آب شهرک صنعتی، اجرای آسفالت، احداث 25 دهنه پل شهری، احداث پارک و ... اشاره کردند. ایشان طرح‌های عمرانی و توسعه عمومی از جمله احداث گلخانه، پروژه نیروگاه خورشیدی، احداث ساختمان نیروی انتظامی و همچنین احیاء و بهره‌برداری از معادن منطقه قلعه گنج را نیز از جمله فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهرستان قلعه گنج برشمردند.

سخنران در بخش چهارم طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان قلعه‌گنج به خدمات سلامت و بهداشت اشاره داشتند و مواردی از جمله طرح ارتقای سلامت مادران باردار و شیرده را که در کشور برای اولین بار اتفاق می‌افتد را با همکاری وزارت بهداشت و همچنین احداث مرکز درمان بستر را از طرح‌های موفق در این حوزه برشمردند.

ایشان در بخش پنجم، خدمات فرهنگی ـ ورزشی و آموزشی و در بخش ششم خدمات حمایتی انجام شده در طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان قلعه‌گنج را ارائه کردند و در انتها با تطبیق اقدامات انجام شده در قلعه‌گنج با آرمان‌های توسعه پایدار سازمان ملل متحد و همچنین آمارهایی از روند سرمایه اجتماعی، انسانی، سازمانی، پایداری اقتصادی، زیرساختی و طبیعی و همچنین‌ آثار استراتژیک اجرای برنامه‌های بنیاد علوی در منطقه قلعه‌گنج از جمله کاهش نرخ بیکاری و ارتقای امنیت منطقه را به‌عنوان خروجی‌های موفق طرح نشان دادند.

دکتر حاج‌علیزاده معاون امور توانمندسازی و خدمات اجتماعی بنیاد علوی در بخش پایانی سخنرانی خود معیارهای انتخاب مناطق جدید در بنیاد علوی جهت اجرای طرح‌های آبادانی و پیشرفت را برشمردند. در پایان سخنرانی طی پرسش و پاسخ حاضران و گفتگو با سخنران بر ضرورت هماهنگی های روشی و اجرایی و نیز آسیب شناسی این الگو تاکید گردید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مناطق محروم طرح آبادانی نشست گزارش عکس هادی رضوی جواد نکونام حسین هدایتی فرودگاه نجران احمد عراقچی خودروهای هیبریدی ابیانه زیبا حالت منفرد پالرمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، وحید صفاری آشتیانی ظهر چهارشنبه در شورای اداری شهرستان دلیجان، اظهار کرد: فاز نخست طرح نهضت ملی این شهرستان ۳۲۰ واحد با ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی و فاز دوم با ۱۷۶ واحد با پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصد که هر ۲ فاز در مرحله نازک کاری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن از صدقات جاری امام راحل به منظور ایجاد مسکن برای اقشار کم درآمد تأسیس شده است، افزود: در حوزه بازسازی و مسکن روستایی ۴۳۲ فقره تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به شهرستان دلیجان اختصاص یافته است که تاکنون ۱۹۷ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده و از این تعداد نفر ۱۱۱ مورد انعقاد قرارداد انجام شده و در حال ساخت است.

وی اجرای پروژه ۹۰ واحدی را یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن در حوزه روستایی دانست و ادامه داد: ۳۰ واحد در روستای راوه، ۳۰ واحد روستای دودهک و ۳۰ واحد در روستای رباط ترک در دستور کار قرار دارد همچنین ۱۳۳ فقره تسهیلات کم بهره و کمک بلاعوض جهت احداث مسکن محرومین به مبلغ ۳ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

تصویب یک میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان اعتبار در حوزه عمران روستایی

وی افزود: از محل اعتبارات تملک دارایی و کمیته برنامه ریزی شهرستان، یک میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان در حوزه عمران روستایی برای بنیاد مسکن مصوب شده است که بر این اساس، ۶ پروژه روستایی انجام شده است که اعتبار برخی روستاها تخصیص پیدا کرده و برای سایر روستاها مرحله دوم اعتبار تخصیص می‌یابد.

صفاری با اشاره به تصویب و ابلاغ طرح هادی ۹ روستای شهرستان دلیجان، تصریح کرد: با اجرای این مهم، طرح هادی تمام روستاهای دلیجان جدید خواهد شد همچنین طرح هادی ۲ روستای فاقد دهیاری نیز مورد بازنگری قرار گرفت.

۱۷۴ تن قیر رایگان برای ۶ روستا جذب شد

وی گفت: سال گذشته از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ حدود ۱۷۴ تن قیر رایگان برای ۶ روستا جذب شده و معابر این روستاها از محل قیر رایگان آسفالت شده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دلیجان گفت: با همکاری اداره ثبت اسناد شهرستان ۲۱۲ جلد سند مالکیت تحویل متقاضیان شده است همچنین با تعامل و همکاری اداره منابع طبیعی ۹۸ هکتار تملک زمین برای واگذاری به متقاضیان احداث مسکن در روستاها نیز انجام شده است.

صفاری با اشاره به اینکه در روستای راوه نیز ۸۰ هکتار زمین به منظور احداث مسکن در طرح نهضت ملی انجام شده است، افزود: در حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن به عنوان کارگزار اداره راه و شهرسازی، احداث مسکن در شهرهای دلیجان و نراق را برعهده دارد که در دلیجان به شکل انبوه سازی و در نراق واگذاری به صورت گروه ساخت انجام می‌شود.

ثبت نام ۴۴۳۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن دلیجان

وی با اشاره به ثبت نام ۴۴۳۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان دلیجان، اظهار کرد: از این تعداد ۱۹۶۵ نفر تائید نهایی شده که بنیاد مسکن احداث ۸۳۱ واحد را در دست اقدام دارد.

صفاری گفت: در فاز نخست این طرح ۳۲۰ واحد با ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی و فاز دوم ۱۷۶ واحد با پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصد که هر ۲ طرح در مرحله نازک کاری قرار دارند و باید اذعان داشت پروانه فاز سوم این طرح نیز صادر شده و ۳۳۵ واحد با انتخاب پیمانکار در مرحله احداث فنداسیون قرار دارد.

وی ادامه داد: در شهر نراق نیز ۲۵۲ نفر ثبت نام کردند که ۱۱۵ نفر واجد شرایط شناخته شده و ۳۷ قطعه زمین تحویل متقاضیان شده است و باید اذعان کرد که تسهیلات اختصاص یافته به این واحدها در دلیجان و نراق ۵۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

کد خبر 6081197

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری
  • عین اللهی از بیمارستان‌های در دست احداث بازدید کرد
  • آغاز طرح احداث کمربندی غربی شهر ملارد
  • بهره‌مندی ۱۸۵هزار مسافر از خدمات هلال احمر چهارمحال وبختیاری
  • اجرای طرح‌های عمرانی در بخش حتی لالی