Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@00:25:00 GMT

سعیدی: وزیر راه سیاست‌های خود را تغییر دهد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۸۹۹۹

زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از نابسامانی در بازار مسکن، تصریح کرد: متاسفانه با گلایه شدید مردم بابت افزایش ‌سرسام‌آور اجاره‌خانه در ماه‌های آغازین سال هستیم.

وی افزود: خانواده‌ها با این شرایط اقتصادی نمی‌توانند دیگر اجاره بها و قیمت مسکن را پرداخت کنند و فشار به آنها وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سعیدی  به جد از دولت  و وزرات راه و شهرسازی خواست تا سیاست‌های خود را در حوزه تولید مسکن عوض کند چرا که این سیاست‌های موجود راه به جایی نمی‌برد چرا که قیمت‌ها در این حوزه سرسام آور افزایش پیدا کرده و سیاست موجودی که در پیش گرفتیم اشتباه است و باید اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی از زمانی که این مسئولیت را پذیرفته برنامه هایی مانند تولید و احداث 400 هزار واحد مسکونی طی دو سال را در دستور کار دارد که این اقدامات و برنامه ها امیدوارکننده بوده اما کافی نیست بنابراین نیاز است سیستم بانکی به کمک بازار بیاید.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به حمایت از مستاجران در کشورهای پیشرفته افزود: کشورهای پیشرفته و کشورهایی که مشکلات اجاره بها و تولید مسکن را حل کردند در کنار حمایت از تولید و احداث مسکن با ارائه وام های کم بهره به مستاجران همچنین سند ملک را به عنوان ودیعه قبول می کنند و با تخلیه مسکن از سوی مستاجر وام به نام مستاجر جدید انتقال می یابد.

در شرایط کنونی خانواده های مستأجر عملا به علت افزایش قیمت اجاره بها، مستأصل شده اند و راهی جزء پرداخت مبالغ کلان برای اجاره ملک ندارند

وی با اشاره به اینکه امروز باید سمت تولید مسکن برویم،‌ تصریح کرد: راه نجات مسکن این است که تولید مسکن رونق پیدا کند و این با افزایش تسهیلات محقق می‌شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ابراز تاسف کرد که در شرایط کنونی هیچ نظارتی بر بازار مسکن وجود نداشته و مالکان، قیمت اجاره بها را به میزان دلخواه افزایش می دهند.

سعیدی ادامه داد: در شرایط کنونی خانواده های مستأجر عملا به علت افزایش قیمت اجاره بها، مستأصل شده اند و راهی جزء پرداخت مبالغ کلان برای اجاره ملک ندارند.

وی افزود: به نظر من وضعیت کنونی بازار مسکن به ویژه اجاره بها نشان می دهد که وزارت راه و شهرسازی در اجرای سیاست ها و برنامه هایش موفق نبوده و امروز باید این سیاست ها اصلاح شود،  در غیر این صورت، وضعیت بازار مسکن نگران کننده خواهد بود.

 سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: به طور حتم اگر اقدام قابل قبولی در عرصه مسکن به ویژه بازار اجاره بها صورت نگیرد، کمیسیون عمران مجلس به این بحث ورود خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کمر خانواده ها زیر بار قیمت سنگین اجاره بها خم شده است، افزود: کمیسیون عمران مجلس به صورت جدی از وزارت راه و شهرسازی می خواهد که سریعا فکری به حال بازار اجاره بها شود و اگر این وضعیت ادامه یابد کمیسیون به موضوع ورود خواهد کرد.

تصریح کرد: به نظر من اولویت کنونی وزارت راه و شهرسازی، تولید گسترده مسکن است تا از این طریق بازار تا حدودی تعدیل شود.

وی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مسکن به حال خود رها شده و احساس خطر جدی در حوزه مسکن می‌کنم؛ لذا تذکر می‌دهم و انتقاد شدید دارم که وزرات راه و شهرسازی در حوزه مسکن ورود خود را جدی‌تر کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قیمت مسکن وزارت راه و شهرسازی اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟

به گزارش خبرآنلاین این ادعای عضو کابینه درباره «تنظیم اجاره‌بها در کشور»، تا چه حد با «واقعیت اوضاع اجاره‌نشین‌ها» سازگار است؟ روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، «بازار اجاره مسکن در دولت سیزدهم، رکورد بیشترین رشد اجاره‌بها را در تاریخ ثبت داده‌های رسمی از اجاره، به ثبت رسانده است.» ماجرا چیست؟

ارقام رسمی مربوط به تورم اجاره مسکن در تهران نشان می‌دهد، از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲، «اجاره‌بها، سالانه به ترتیب ۴۵ درصد، ۴۴‌درصد و ۵۲‌درصد جهش کرد.»

از سال ۱۳۷۰ تا ۱۴۰۰، «بالاترین رشد سالانه اجاره‌بها، برای سال ۷۵ بود و به میزان ۴۱.۵درصد.» بنابراین، «ملتهب‌ترین دوره اجاره‌نشینی» برای سال‌های دولت سیزدهم بوده است و نه دولت‌های قبل‌تر. پس اگر از روی «داده رسمی»، قرار باشد کارنامه دولت رئیسی در بازار اجاره مسکن مورد قضاوت نسبی قرار بگیرد، این دولت در «تنظیم اجاره‌بها»، موفقیتی نداشته‌ است.

همچنین تورم اجاره در کشور نیز طی دو سال گذشته، از «متوسط سالانه دوره‌های قبل»، ‌ سبقت گرفت. نسبت تورم عمومی به تورم اجاره در کشور، همیشه عدد ۱.۵ بوده است. اما سال گذشته به علت «رشد تاریخی اجاره‌بها در کشور»، این نسبت به مرز عدد یک رسید.

دولت تاکنون اقدام موثری برای تنظیم تورم مسکن و تورم اجاره به این معنا که باعث «بازگشت قیمت‌ها به سطح متعارف شود» انجام نداده است. 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896144

دیگر خبرها

  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر رسید
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ با سامانه خودنویس هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر می‌رسد
  • آیا همه موجرها ثروتمند هستند؟
  • ۷ افسانه و سبدی از «خیال‏‏‌پردازی‏‏‌ها» در بازار اجاره مسکن
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • رکوردشکنی قیمت اجاره مسکن در دولت رئیسی
  • ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟