Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@20:35:44 GMT

پرداخت ۲۹ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۹۱۱۵

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، جعفر گوهرگانی در نشست کارگروه امور اقتصادی با اشاره به غرامت پرداخت شده به کشاورزان در نتیجه خشکسالی‌ و سرما و یخبندان محصولات کشاورزی در سال زراعی ۹۶-۹۷ اظهار داشت: سرمایه‌گذاری کشاورزان هم‌‌استانی در صندوق بیمه کشاورزی ۸ میلیارد تومان بود اما ۲۹ میلیارد تومان به آنها غرامت پرداخت شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: یک سوم مزارع و باغات استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی نیستند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی به نفع کشاورز و البته کشور است، خواستار همکاری بیش از پیش جهادکشاورزی، امور عشایر، دامپزشکی و منابع طبیعی و واحدهای صنعتی در جهت بیمه شدن محصولات خود شد .

گوهرگانی با بیان اینکه باید مطالبه گر باشیم، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه آتش‌سوزی تهدیدی برای منابع طبیعی و اراضی کشاورزی است و باید تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد .

وی استقبال کشاورزان مناطق سردسیری از بیمه را رضایت بخش دانست و تصریح کرد: باید زمینه تشویق کشاورزان مناطق گرمسیری برای بیمه کردن محصولات خود را فراهم کنیم .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید علل استقبال ضعیف این کشاورزان علی رغم اینکه ۸۰ درصد غرامت‌ها به این مناطق پرداخت شده است موشکافی شود .

گوهرگانی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال ۴ هزار و ۳۸۲ مورد خسارات به محصولات بیمه شده کشاورزی شامل مزارع پرورش ماهی، دام، منابع طبیعی، باغ، تنه درختان، زراعت وارد شده است، عنوان کرد: میزان خسارت وارده بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال برآورد شده است .

وی با اشاره به بسیج امکانات دولتی برای مبارزه با ملخ‌ها اضافه کرد: اعتبارات مبارزه با آفت ملخ در اراضی و باغات استان را از طریق برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌ها پیگیری می‌کنم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان اهر در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی با تشریح وضعیت آبی شهرستان در سال جاری گفت: مطابق پیش بینی‌ها و گزارشات واصله امسال نیز تنش آبی خواهیم داشت و باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاد شود و شایسته است شهروندان و کشاورزان در صرفه جویی و مدیریت مصرف بهیته آب اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

ابوالفضل غنی زاده با بیان اینکه ۲۰۸ هزار کیلومتر مربع مساحت شهرستان اهر است، افزود: یک چهارم مساحت شهرستان، ذخایر معدنی بوده و تعداد ۲۸ مورد پهنه معدنی ثبت شده که در مرحله اکتشاف و بهره برداری هستند و در صورت فعال شدن این معادن، به شدت ناترازی آب خواهیم داشت که باید از الان برای آن چاره اندیشید.

وی با بیان اینکه که در سطح جهانی ارزش افزوده‌ای که از آب برداشت می‌شود ۴ دلار است، گفت: این موضوع در ایران زیر ۷۵ سنت است و باید در این خصوص راهکار‌های مناسبی در تغییر الگوی کشت و سوق دادن کشاورزان برای تولید با ارزش افزوده و بهره وری بالا ارائه گردد.

غنی زاده همچنین عنوان کرد: متأسفانه شاهد بودیم که باغداران، سیب‌هایی که در سردخانه انبار کرده بودند را به عنوان سیب بادریز فروختند که جهاد کشاورزی باید نسبت به این موضوع ورود کند تا امسال شاهد ورود خسارت به باغداران نباشیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اهر با اشاره به تغییرات آب و هوایی و ترسیم وضعیت آبی منطقه گفت: تغییر الگوی کشت و مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی، اصلی‌ترین راه حفاظت از منابع آبی خواهد بود که باید در این خصوص کشاورزان بصورت اقنایی و علمی توجیه شوند.

فرماندار اهر از دبیر و اعضای این شورا خواست تا همایشی با عنوان آب، محیط زیست و امنیت غذایی، بصورت سراسری در شهرستان برگزار شده و از ایده، طرح و مقالات علمی برتر ارائه شده به این همایش در راستای مدیریت مصرف آب استفاده شود.

دیگر خبرها

  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی