Web Analytics Made Easy - Statcounter

باران‌های سیل‌آسای امروز در استان خراسان جنوبی باعث آبگرفتگی ۳۸ منزل مسکونی شد و سسل در شهرستان‌ درمیان ۵ نفر گردشگر را گرفتار کرد و در شهرستان سربیشه نیز جان یک نفر را گرفت. ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

محمد بشیری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های امروز شهرستان درمیان خسارت جانی نداشتیم اما خارت مالی وجود داشته که بعد از ارزیابی اولیه کارشناسان میزان خسارت‌ها اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان درمیان با بیان اینکه در چند روستا آبگرفتگی خانه‌ها را داشتیم گفت: در روستای سریجان قهستان چند خانه دچار آبگرفتگی شد که گروه‌های امدادرسانی در منطقه حاضر شدند و در حال کمک رسانی به مردم هستند.

سیل همچنان در جریان است

وی افزود: در حال حاضر سیل در جریان است و مزارع شهرستان دچار آبگرفتگی شده و در حال ارزیابی خسارت هستیم.

بشیری‌زاده یادآور شد: از چند روز گذشته به روستاهایی که در مسیر و حریم رودخانه قرار دارند هشدار برای تخلیه منازل روستایی داده شده بود.

امدادرسانی به روستای سیل زده شیرگ 

محمدجواد فلاحی فرماندار سربیشه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: در حال ارزیابی خسارت‌ها و کمک رسانی به روستای سیل زده شیرگ هستیم، متاسفانه در این روستا یک نفر در اثر سیل جان خود را از دست داده و سه نفر گرفتار در سیلاب نجات یافتند.

هشدار مدیریت بحران؛ تدبیری برای وقوع سیلاب‌های احتمالی در قم شوداهواز| تسهیلات با تضمین‌های زنجیره‌ای به سیل‌زدگان پرداخت می‌شودسیلی که 5 شهرستان خراسان جنوبی را درگیر کرد و در سربیشه جان یک زن را گرفت‌ / بارندگی‌ها ادامه دارد

وی اظهار داشت: آبگرفتگی منازل و معابر را در شهرستان سربیشه داریم اما اینها تنها برآوردهای اولیه است و بعد از ارزیابی خسارت‌ها توسط کارشناسان میزان خسارت اعلام خواهد شد.

مفقود شدن 3 نفر در درمیان

مدیر عامل هلال احمر خراسان جنوبی نیز از امداد رسانی به روستاهای سیل زده خبر داد و گفت: منابع محلی از مفقود شدن 3 نفر در درمیان به ما گزارش دادند اما دیگر خبری از پیگیری‌ها نشد.

محمدرحیم شهریاری افزود: احتمال می‌دهیم این سه نفر چوپان باشند اما هیچ پیگیری مجدد برای پیدا شدن این افراد نشد البته نیروهای امدادی در تلاش و امدادرسانی به سیل زدگان هستند.

گرفتار شدن 5 نفر گردشگر در سیلاب

وی ادامه داد: در شهرستان درمیان 5 نفر گردشگر داخلی گرفتار سیلاب شدند و تیم‌های امدادی نیز در طرف دیگر گرفتار سیبلاب‌اند که تلاش می‌شود با فروکش کردن سیلاب این گردشگران را نجات دهیم.

مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در درمیان دو نفر دانش آموز نیز گرفتار سیلاب بودند که توسط نیروهای امدادی نجات یافتند.

آبگرفتگی 38 منزل مسکونی در استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: از روز گذشته 67 تیم در حال آماده‌باش هستند و امروز بارندگی‌ها را در تمامی شهرستان‌های استان داشتیم.

میرجلیلی افزود: بیشترین بارندگی‌های امروز در انارک فردوس با 30 میلیمتر بارندگی گزارش شده و در مجموع 38 مورد آبگرفتگی منازل در استان گزارش شده است.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا،‌ محمدعلی آخوندی افزود: سد خاکی روستای نوده به دنبال بارندگی شدید و سیلاب، شکسته شده و حوزه آبخیز هم بسیار گسترده است لذا بخشی از آب وارد شهر حاجی آباد (مرکز شهرستان) شده و روستاهای بقرایی و محمد آباد را هم تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: سطح آب سیلاب به نحوی است که از رکاب ماشین بالاتر آمده و تیم های تخلیه آب مستقر شده اند که به محض اینکه بتوان امدادرسانی کرد خانه ها هم با کمک مردم لایروبی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه ادامه داد: به دنبال سیلاب و حجم زیاد بارندگی در شهرستان زیرکوه، بند خاکی قدیمی روستای نوده بامداد امروز شکسته شد.

وی گفت: طی تماسی تلفنی با فرماندار زیرکوه اعلام شد که بند خاکی روستای نوده وضعیت مطلوبی ندارد که بلافاصله دستور تخلیه روستاهای پایین دست داده شد، فرماندار شهرستان و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان پیگیری های لازم را انجام دادند و ۶۰ خانوار این روستا تخلیه و در آبیز اسکان داده شدند.

سیل خسارت جانی نداشت

آخوندی تصریح کرد: با اقدام سریع و تخلیه روستا برای کسی اتفاقی پیش نیامده است و خسارت جانی نداشته ایم.

وی از شکسته شدن بند خاکی روستای سالک آباد زیرکوه هم خبر داد و افزود: ۲۵۰ خانوار روستای بمرود توسط امدادگران هلال احمر به شهر حاجی آباد منتقل و اسکان داده شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: با دستور استاندار، جلسه اضطراری سیلاب در استان تشکیل می شود و تمامی امکانات برای امدادرسانی به زیرکوه بسیج می‌شوند.

همچنین با وجود سیلاب شدید در شهرستان زیرکوه و نبود دسترسی روستاها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار زیرکوه، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می شود.

رایزنی‌ با ارتش و مرزبانی برای انتقال دانش‌ آموزان از نقاط مختلف به وسیله ماشین آلات سنگین به مرکز شهرستان برای شرکت در آزمون کنکور سراسری از دیگر اقدامات است.

فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و دیروز شدت گرفت که باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح نارنجی صادر و مدیریت بحران استانداری اعلام کرد که به دلیل ادامه بارش‌ها، نیروهای امدادی و خدمات رسان در بیشتر نقاط استان به ویژه زیرکوه، خوسف، نهبندان و طبس آماده باش کامل هستند.

گفتنی است، بنابر اعلام هواشناسی بارش های شدید تا اواخر وقت امروز در خراسان جنوبی ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی
  • عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • ۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در 4 شهرستان گرفتار در سیلاب