Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی گفت: راه‌اندازی بازارچه مرزی پرسه‌سو نیازمند اعلام آمادگی دولت ترکمنستان است. ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد محمدعلی شجاعی امروز در دیدار با سرکنسول ترکمنستان در مشهد اظهار داشت: مرز خراسان شمالی با کشور ترکمنستان یکی از امن‌ترین مرزهای این دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکرات ترکمنستان و گازپروم برای یک قرارداد 5 سالهوزیر نیرو در پلدشت: دولت با مهار آب های مرزی در پی ایجاد اشتغال و رونق تولید استامیدواری برای بازگشایی مرز چیلات دهلران برای تردد زائران در اربعین امسال

وی با اشاره به دوستی واقعی بین دو دولت جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان افزود: جمهوری اسلامی ایران روابط بسیار زیادی در زمینه‌های اقتصاد، انرژی و کشاورزی با کشور ترکمنستان دارد که در سفر اخیر ریاست جمهوری ایران و همچنین وزیر امور خارجه کشورمان به ترکمنستان توافقات بسیار خوبی حاصل شد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به وظیفه مهم خراسان شمالی در راستای ایجاد ارتباط بیشتر با کشور ترکمنستان تصریح کرد: شرایط را باید برای ایجاد ارتباطات بین استان‌های این دو کشور فراهم کرد تا مردم ایران و ترکمنستان از این همسایگی نهایت استفاده را ببرند. همچنین این وظیفه را بر عهده داریم که این جلسات جنبه اجرایی و عملیاتی داشته باشد تا شاهد ارتقاء و افزایش ارتباط بین دو کشور باشیم.

شجاعی با بیان اینکه بین خراسان‌شمالی و ترکمنستان قرابت بسیار زیادی از لحاظ فرهنگی وجود دارد خاطرنشان کرد: علی‌رغم دارا بودن 301 کیلومتر مرز مشترک خراسان‌شمالی با ترکمنستان، اما اندک ارتباطات بین خراسان‌شمالی و ترکمنستان را نمی‌توان ارتباط نامید لذا از این جهت آمادگی هرگونه همکاری و مراوادات در حوزه اقتصادی را از سوی خراسان‌شمالی اعلام می‌داریم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: با توجه به وجود نیروهای انسانی  متخصص در خراسان شمالی و مزیت‌های بسیار زیاد استان در حوزه کشاورزی، خراسان شمالی این آمادگی را دارد که در حوزه فنی‌مهندسی و کشاورزی با کشور ترکمنستان همکاری لازم را داشته باشد. همچنین برقراری پرواز از عشق آباد به بجنورد می‌تواند قدم مثبتی در راستای توسعه گردشگری بین این دو کشور باشد.

وی با اعلام آمادگی میزبانی از تیم‌های ملی ترکمنستان جهت برگزاری اردوی تدارکاتی در خراسان‌شمالی بیان داشت: خراسان شمالی می تواند میزبان خوبی برای برگزاری اردوهای مشترک تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان باشد.

شجاعی در ادامه با اشاره به بازگشایی بازارچه مرزی پرسه‌سو افزود: تعهدات جمهوری اسلامی ایران در این خصوص حتماً اجرایی می شود اما باید اعلام آمادگی از سوی ترکمنستان در این راستا ارائه شود. همچنین برگزاری نمایشگاه تولیدات در ترکمنستان محلی برای عرضه توانمندی‌های این دو کشور است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه مقدمه اجرا است ولی جنبه اجرایی ندارد چراکه اگر برپایی نمایشگاه، انعقاد 10 قرارداد را در بر داشته باشد مثمر ثمر خواهد بود. ضمن اینکه تولیدکنندگان استان در زمینه‌های مختلف که کالاهایی برای ارائه دارند حتما در نمایشگاه حضور داشته باشند لذا نقش خراسان شمالی در نمایشگاه باید از سایر استان‌ها پررنگ‌تر باشد.

به گزارش تسنیم برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران ارشد خراسان‌شمالی، توسعه مراودات فرهنگ و هنر بین این دو کشور، پذیرش دانشجویان ترکمنستان جهت تحصیل در ایران و اعلام آمادگی جهت همکاری بیشتر با کشور ترکمنستان در حوزه پزشکی از دیگر پیشنهادات استاندار خراسان‌شمالی به سرکنسول ترکمنستان در مشهد بود.

انتهای پیام/ن

R7719/P/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد

معاون امور استان‌ها کنگره شهدای غریب در اسارت از تدوین شیوه‌نامه این کنگره خبر داد و گفت: ۱۰۸۰ شهید غریب در کشور شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، علی هوشیار امروز _ دوشنبه سوم اردیبهشت _ در ستاد کنگره شهدای غریب در اسارت خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی در برگزاری کنگره استانی شهدای غریب آمادگی داشته و این مراسم تیر ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: از تعداد ۱۷۰۰ اسم که احتمال شهادت آن‌ها در اسارت وجود داشت، ۱۰۸۰ شهید غریب اسارت در کشور شناسایی و ثبت شده‌اند.

معاون امور استان‌های کنگره یادواره شهدای غریب کشور با بیان اینکه شهدای اسارت در مظلومیت به شهادت رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: این کنگره با دستور مستقیم رئیس جمهور آغاز شده است لذا بنا داریم کنگره‌ای در حد اجلاسیه در تهران را برگزار کنیم و در استان‌ها هم یادواره استانی تعریف شده است.

هوشیار از تهیه شیوه نامه مدون و خاص برای برگزاری یادواره یاد کرد و گفت: این کنگره دو سالانه است و شناسایی این شهدا و معرفی به جامعه حتی در سطوح بین المللی هدف و رسالت اصلی ماست.

وی گفت: ۲۱ پیشنهاد در شیوه نامه اجرایی درج شده است که بر اساس اقتضائات استان‌ها می‌تواند این بندها کاهش یا افزایش پیدا کند.

معاون امور استان‌های کنگره یادواره شهدای غریب کشور افزود: چاپ کتاب شهدای غریب از هر استان نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 746961

دیگر خبرها

  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • بازدید نماینده عالی دولت در خراسان رضوی از پروژه کنترل آب‌های مازاد مرزی
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • کشف بیش از ۲۸ هزار عدد قرص قاچاق در هنگ مرزی تایباد
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی
  • افزایش سن اهدای خون در خراسان شمالی
  • جهش حوزه بهداشت و درمان خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • بازارچه صنایع‌دستی زنان کارآفرین در کرج راه‌اندازی می‌شود