Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@23:07:52 GMT

کشف «راز انسان» با تور‌های گردشی در هیومن پارک

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۹۳۸۹

کشف «راز انسان» با تور‌های گردشی در هیومن پارک

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان با عنوان «شهر خدا، شهر همدلی» در مراکز فرهنگی هنری پایتخت برگزار می‌شود. ویژه‌برنامه «راز انسان» یکی از برنامه‌هایی است که به مناسبت این ماه ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

محمدصادق دهنادی، دبیر برگزاری ویژه‌برنامه «راز انسان» در توضیح این طرح گفت: پیرو تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه و ترویج علوم شناختی در جامعه و به ویژه در میان نسل جدید و اهمیت آموزش‌های مبتنی بر مشاهده در میان دانش آموزان، طرح «راز انسان» در قالب تور‌های علمی به هیومن پارک (بزرگ‌ترین تم پارک بدن انسان در خاورمیانه) با تشریح علمی فواید روزه بر بدن ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از آنجایی که روزه علاوه بر ابعاد معنوی تاثیرات شگرفی نیز بر جسم و سلامت انسان دارد برای نشان دادن این آثار و همچنین نمایش عظمت خلقت انسان، استفاده از امکانات آموزش شناختی، یکی از بهترین راه‌های فرهنگسازی برای کودکان و نوجوانان است بر این اساس متخصصین به همراه کارشناسان مذهبی از ابتدای سفر علمی هیومن پارک همراه کودکان و نوجوانان در رابطه با اسرار و رموز خلقت انسان توضیحات لازم را ارائه می‌دهند و آنان را با آداب و اثرات جسمانی روزه آشنا می‌کنند.

رییس فرهنگ‌سرای خاتم‌(ص) اضافه کرد: دبیرخانه اجرایی طرح «راز انسان» مستقر در مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸، ضمن برنامه‌ریزی مشترک برای استفاده عموم مخاطبین کودک و نوجوان، تمهیدات ویژه‌ای را با همراهی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای کودکان مهد و پیش دبستانی و همچنین مهد‌های مشارکتی و هنر آموزان ۵ تا ۱۲ سال در کلیه مناطق شهر تهران تدارک دیده است. بر این اساس، هیومن پارک به مدت ۱۵ روز همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۳ در ۳۰ نوبت ۲۰ نفره میزبان مخاطبان طرح «راز انسان» است.

وی با بیان اینکه شهروندان در سراسر تهران از ۲۴ اردیبهشت تا ۹ خرداد می‌توانند از این تور گردشگری و علمی استفاده کنند، ادامه داد: خانواده‌های علاقه‌مند در کلیه مناطق می‌توانند به واحد آموزش مراکز فرهنگی هنری اعم از فرهنگ‌سراها، خانه‌های فرهنگ و خانه‌های کودک مشارکتی مراجعه و ثبت‌نام کنند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای اجتماعی استان کرمانشاه با حضور معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیران استان؛ مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از مهم‌ترین نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و گفت : کودکان و نوجوانان بخش بسیار مهم و آینده ساز جامعه محسوب می‌شوند و در این حوزه، کانون پرورش فکری باید بسیار فعال و اثرگذار ظاهر شود.

وی خاطرنشان کرد: هر استانی نیاز‌ها و اقتضائات خاص خود را دارد که در برنامه‌ریزی‌های ملی باید در نظر گرفته شود و کرمانشاه هم باید با توجه به اقلیم جغرافیایی و فرهنگی و عوامل داخلی و خارجی اثرگذار، برای آن برنامه ریزی شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: پرداختن به کار‌های عمیق فرهنگی و پرهیز از مناسبت زدگی یک ویژگی مثبت می‌تواند باشد ولی این توقع وجود دارد که کانون پرورش فکری در مناسبت‌های عظیمی مانند اربعین و بازی دراز که هرساله هزاران کودک و نوجوان را در استان کرمانشاه گرد هم می‌آورد، با برنامه‌های ویژه و بزرگ خود حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد.

صحرایی افزود: باید بستر‌های فرهنگی را فراهم کرد تا کودکان و نوجوانان کرمانشاهی با جریان‌های عظیم تمدنی و هویت ساز اربعین و بازی دراز پیوندی همیشگی و ناگسستنی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: آمار‌هایی که در نشست امروز در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی ارائه شد باید مبنای تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و با برنامه‌ریزی‌های مناسب به دنبال تغییرات مثبت و ملموسی در این حوزه‌ها باشیم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: دستگاه‌های عضو باید با هماهنگی با دبیر خانه شورای اجتماعی استان، متناسب با وظایف و تکالیف قانونی خود به این حوزه بپردازند.

وی بیکاری را یکی از معضلات شهرستان‌های استان کرمانشاه دانست و گفت: مجموعه‌های بزرگی در شهرستان‌هایی مانند هرسین در مراحل نهایی بهره برداری قرار دارند.

صحرایی تاکید کرد: مسئولان شهرستان‌ها باید با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی امکان به کارگیری جوانان جویای کار در این مجموعه‌ها را فراهم آورند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • «بازار هنری ایران» برگزار می‌شود/ در خوشنویسی پیشتازیم
  • توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های هنری
  • توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌ها هنری
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود