Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد کل نیرو‌های مسلح در آستانه فرا رسیدن سوم خرداد با صدور بیانیه‌ای، آزادسازی خرمشهر را یکی از نقاط عطف تاریخ جنگ هشت‌ساله تحمیلی و ترجمان اراده ملی و تجلی مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام دانست.

در این بیانیه آمده است: عملیات غرورانگیز بیت‌المقدس به لحاظ وسعت منطقه نبرد، حجم تلفات و خسارات وارده به دشمن و به کارگیری تاکتیک‌های خلاق و بومی و تدابیر عملیاتی بی‌نظیر همچون عبور از رودخانه کارون و در نهایت آزادسازی خرمشهر از جمله موفقیت‌ها و پیروزی‌های شگفت‌انگیزی بود که پس از آن، سرنوشت ادامه جنگ را به نفع ایران تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این بیانیه خاطرنشان می‌سازد: مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام و اعتماد به نفس و باور به امداد الهی و اتکا به نیروی ایمان و اراده ملی از جمله مؤلفه‌های پیروزی در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر بود که حیرت جهانیان و یأس و ناامیدی ابرقدرت‌ها و حامیان صدام حسین را به دنبال داشت.

ستاد کل نیرو‌های مسلح در بخش دیگری از این بیانیه می‌افزاید: مقاومت و ایستادگی ملت سرافراز ایران اسلامی با تأسی و الگوگیری از مقاومت هشت ساله در برابر دشمن تا بن دندان مسلح رمز پایداری و صلابت ملتی است که توانسته است دستاورد‌های دفاعی و علمی بی‌نظیری را علی‌رغم تحریم‌ها و محرومیت‌های بی‌شمار که همواره از سوی قدرت‌های استکباری با محوریت آمریکا رقم خورده است به منصه ظهور رسانیده و ایران را به نقطه‌ای ممتاز و خیره کننده در تراز جهانی برساند به نحوی که در حوزه‌ةای راهبردی و فناوری‌های نوین در زمره برترین کشور‌ها بدرخشد.

این بیانیه تصریح می‌کند: ظهور ایران اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و تأثیرگذار در تحولات بین‌المللی و بازدارندگی در برابر چالش‌ها و توطئه‌های شوم نظام سلطه و اثبات حقانیت ایران از جمله دستاورد‌ها و موفقیت‌هایی بود که جنگ تحمیلی برای کشورمان به ارمغان آورد و امروز بازخوانی و مرور حماسه‌های جنگ ۸ ساله و پیام‌ها و درس‌های تاریخ‌ساز آن دوران می‌تواند برای مسئولان نظام، آحاد جامعه وبه ویژه نسل جوان سرلوحه مدیریت و پیشبرد گام دوم انقلاب قرار گیرد.

ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به تحولات چهار دهه انقلاب اسلامی و خصومت‌ها و بحران‌آفرینی‌های کشور ما نداشته است و به همین دلیل همواره در سیاست‌ها و راهبرد‌هایی که طراحی کرده است شکست خورده و به دنبال جبران حقارت‌ها و شکست‌های مفتضحانه خود، سعی در ایجاد ناامنی در منطقه، ایران هراسی و چپاول منابع و ثروت عظیم کشور‌های مرتجع داشته است.

این بیانیه در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و به ویژه شهدای آزادسازی خرمشهر و ایثارگران و آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی، به ملت غیور ایران اسلامی اطمینان می‌دهد که فرزندان آنان در نیرو‌های مسلح همواره تحت فرماندهی مدبرانه فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) با هوشیاری و بصیرت روزافزون تمامی تحرکات و شیطنت‌های نظام سلطه و نیرو‌های فرامنطقه‌ای را رصد کرده و زیر نظر دارد و ضمن حفظ اقتدار وآمادگی کامل در برابر هر گونه زیاد‌ه‌خواهی و مطامع دشمنان به ویژه آمریکای ورشکسته در جهان پاسخ کوبنده و شکست‌های ویرانگری به آنان تحمیل خواهند نمود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد کل نیروهای مسلح خرمشهر سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

وی با تأکید بر برنامه دشمن برای کمرنگ جلوه دادن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور در طرق مختلف از جمله فضای مجازی و جنگ نرم افزود: در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش و رواج دهیم زیرا تنها راه پیشبرد اهداف انقلاب و سربلندی این نظام توجه به سیره و روش شهدا است.

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام مسؤولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان بیان کرد: گیلان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس در گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

عباسی با بیان اینکه تقدیم هشت هزار شهید در گیلان، نشان‌دهنده ولایتمداری مردم این استان در طول ۴۵ سال گذشته است، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم گیلان رزمندگان گیلانی، سرداران دلاور جبهه‌های حق علیه باطل بودند که با ایثار خود باعث سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و جهان اسلام شدند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس تصریح کرد: باید در کنار ظرفیت‌های ملی از ظرفیت و متخصصان استانی هم برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان نهایت بهره را برد زیرا باید فضای ساختاری و محیطی موزه دفاع مقدس متفاوت از دیگر موزه‌های دفاع مقدس کشور باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه توجه به زیست بوم گیلان یک اصل برای در احداث موزه دفاع مقدس باشد، گفت: به زیست بوم گیلان در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان باید توجه شود از این رو انتظار دارم موزه دفاع مقدس ساخته شده حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

گفتنی است، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان گیلان و شهر رشت در حال احداث می‌باشد که فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و در سوم خرداد ماه سال جاری توسط رئیس محترم جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با پنج استان دیگر افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6088001

دیگر خبرها

  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • تغییر وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله تنبیهی ایران به صهیونیست‌ها