Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسارت 920 میلیارد ریالی سرمای دیررس به مزارع غلات، باغات، اماکن دامی و تاسیسات آبی چاراویماق.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان شرقی سرما سیل میلیارد خسارت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفت سن غلات مزارع رشتخوار خراسان رضوی نابود شد

علیمردان خزاعی گفت: وظیفه ما اطلاع‌رسانی بود و کشاورزان نیز از نظر‌های ترویجی کارشناسان این اداره به موقع استفاده کرده و وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: هفته گذشته و همزمان با سرتاسر استان خراسان رضوی نیز، اجرای رزمایش مبارزه با آفت سن غلات و رژه خودرویی با کمک دیگر دستگاه‌های مرتبط نظیر دامپزشکی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، سپاه و بسیج سازندگی، کارشناسان طرح همگام با کشاورز، پلیس راهور و نیروی انتظامی در مزارع این شهرستان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: در این عملیات، مبارزه شیمیایی در مزرعه آلوده به آفت سن غلات در سطح ۱۲ هکتار انجام شد.

خزاعی، سن غلات را یکی از مخرب‌ترین آفات شناخته شده دانست و افزود: اگر به موقع با این آفات مبارزه نشود، خسارات جبران ناپذیری برای مزارع خواهد داشت و از اوایل فصل بهار و با افزایش دما در مزارع، شروع به طغیان می‌کند.

وی با بیان این که غلاتی، چون گندم و جو از جمله محصولات راهبردی محسوب می‌شود و باید به بهترین نحو کاشت و برداشت شود ادامه داد: به طور قطع، کنترل سن غلات در مرحله مادری به ویژه با استفاده از سموم "میکروکپسول"، به دلیل ماندگاری زیاد در مزرعه بسیار راحت‌تر و کم هزینه‌تر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • نابودی آفت سن غلات مزارع رشتخوار
  • آفت سن غلات مزارع رشتخوار خراسان رضوی نابود شد