Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه سی‌ان‌ان با اشاره به تأثیر مخالفت سعودی‌ها و صهیونیست‌ها با ایران بر تصمیمات رئیس جمهور آمریکا گزارش داد: دولت ترامپ باید توصیه عربستان و اسرائیل در رابطه با ایران را نادیده بگیرد و در مقابل یک کانال گفت‌وگوی مستقیم با تهران ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، شبکه سی‌ان‌ان در تحلیلی در این باره می‌نویسد: روابط ایران و آمریکا در حال حاضر به شکل پر مخاطره‌ای میان وضعیت نه صلح و نه جنگ قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروج یک‌جانبه دولت ترامپ از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ و سیاست آن برای اعمال فشار حداکثری بر ایران به یک دوره بلاتکلیفی انجامیده و هر دو طرف را در چرخه خطرناکی قرار داده است که موجب شده دست به اقدامات تشدید کننده‌ای بزنند که خطر درگیری نظامی را به‌ویژه در نبود یک کانال مستقیم گفت‌وگو بالا می‌برد.

سی‌ان‌ان در ادامه این تحلیل آورده است: وقتی پای ایران به میان می‌آید، عربستان و اسرائیل طرف‌هایی به شدت مخالف هستند که در صورت وقوع جنگ در خطر خواهند بود اما از سیاست‌های تند آمریکا حمایت کرده‌اند. این دقیقاً همان دلیلی است که آمریکا باید توصیه آنها را رد کند. آمریکا نباید سیاست‌های سعودی و اسرائیلی را که خطر درگیری با ایران را بالا می‌برد دنبال کند، به ویژه اینکه منافع آنها همیشه با منافع آمریکا یکسان نیست.

این شبکه آمریکایی با اشاره به اینکه عربستان و رژیم صهیونیستی معتقد بودند که توافق هسته‌ای یک فاجعه بود، می‌نویسد: اما این توافق چنین نبود چراکه منجر به محدودیت برنامه هسته‌ای ایران و اعمال یکی از سخت‌ترین رژیم‌های راستی‌آزمایی هسته‌ای در این کشور شد. هرچند، سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها از توافق هسته‌ای متنفر بودند و هر کاری که توانستند کردند تا آن را نابود کنند. از نظر آنها نزدیک شدن آمریکا به ایران به معنی افزایش نفوذ ایران و ادامه مصالحه میان تهران و واشنگتن بود که نفوذ آنها در واشنگتن و امنیتشان را به خطر می‌انداخت.

سی‌ان‌ان افزود: عربستان و اسرائیل در تلاش‌های موفقیت‌آمیز خود برای ترغیب کردن دولت ترامپ به خروج از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ تنها به نیازها و منافع خود توجه داشتند درحالی‌که آمریکا بدون داشتن یک چارچوب جایگزین برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و کانالی برای گفت‌وگو با تهران باقی ماند. گزینه جایگزین، به کمپین تحریم تبدیل شد که اگرچه اقتصاد ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما تا به حال هیچ نتیجه‌ای برای تغییر رفتار ایران در پی نداشته است، چه برسد به مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای. تنش کنونی در منطقه نتیجه مستقیم خروج از توافق هسته‌ای است.

شبکه سی‌ان‌ان در پایان تحلیل خود آورده است: دولت ترامپ برخلاف نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) و محمد بن سلمان (ولیعهد عربستان) که نفع کمی در تعامل با ایران دارند، باید برای باز کردن کانال گفت‌وگوی مستقیم با ایران تلاش کند. ترامپ در واقع نشان داده است که می‌خواهد ایران با او تماس بگیرد، او باید توصیه عربستان و اسرائیل درباره ایران را نادیده بگیرد و به جای آن، منافع و نیازهای خود را در نظر داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برجام تقابل ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل زیر فشار حمله است

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اکنون زیر فشار حمله است، مدعی شد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از نیویورک پست، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفته است این حملات را محکوم کرد و ادعا کرد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم، هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

ترامپ همچنین با انتقاد از رویکرد رئیس جمهور آمریکا در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی، نوشت: جو بایدن در چنین شرایطی به جای سخنرانی زنده درباره (رژیم) اسرائیل آن را ضبط می‌کند. الان زمان سخنرانی‌های از پیش ضبط شده نیست.

کد خبر 744269

دیگر خبرها

  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • جانبداری کنگره آمریکا از تل‌آویو با نادیده گرفتن حق مشروع ایران
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • اسرائیل زیر فشار حمله است