Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، احمد نادری ظهر امروز چهارشنبه در جلسه روز جهانی تنوع زیستی اظهار کرد: تنوع زیستی از مولفه های مهم پایداری در بوم نظام های طبیعی است و امروزه حفظ جایگاه آن، نقش کلیدی در پایداری اکوسیستم های کشاورزی و توسعه کشاورزی پایدار  است.

او گفت: تنوع زیستی از منظر نقش کارکردی آن در بازیافت ضایعات، تشکیل خاک، حفظ منابع آب، حرکت چرخه های زیست زمین شناسی، تولید اکسیژن در بقای حیات به طور عام و پایداری زیست بوم های کشاورزی و در نتیجه حیات انسان مهم ترین عامل به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان افزود: حفظ و ایجاد لکه های بزرگ و پیچیده پوشش گیاهی، حفظ پیچیدگی ساختاری در تمام سطح سیمای سرزمین، ایجاد لایه های ضربه گیر در پیرامون نواحی حساس، حفظ و ایجاد گذرگاه های مخصوص عبور و مرور از جمله راهبردهای حفاظت از سیمای سرزمین است.

نادری ادامه داد: حفظ روابط متقابل بین گونه های کلیدی و تنوع کارکردی، حفظ و تداوم عملکرد رژیم های اختلال مناسب، کنترل گونه های سلطه جو، بسیار فراوان و مهاجم، کنترل گونه هایی که در مورد آنها مشکل خاصی وجود دارد از راهبردهای حفاظت از فرآیند بوم شناسی است.

او بیان کرد: انسان، سرمایه، خاک، آب و اقلیم از محورهای توسعه کشاورزی است و افزایش جمعیت و در نتیجه افزایش نیاز به مواد غذایی در نتیجه رشد عمودی بخش کشاورزی و توسعه افقی متوازن و پایدار کشاورزی است که پیش نیاز آن افزایش بهره وری است.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در پایان افزود: حفاظت و تنوع زیستی و محیط زیست با نگاه تعاملی به همه اجزای تشکیل دهنده زیست کره و درک این واقعیت است که، انسان بخشی از این زیست کره است نه مالک آن.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهدی ربیع

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشاورزی خوزستان تنوع زیستی زیست بوم برنا خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست طی حکمی سیدمصطفی سیادت موسوی را به عنوان سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب کرد.

در این حکم آمده است: با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی به موجب این حکم جنابعالی به سمت سرپرست پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب می‌شوید.

امید است با اتکا به خداوند متعال و اهتمام به عدالت محوری، روحیه انقلابی مردم داری، پاک دستی و فساد ستیزی، قانون مداری مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی" و تعامل با سایر همکاران در تحقق اهداف سازمان مجدانه بکوشید.

توفیقات آن جناب در انجام وظایف محوله، خدمت رسانی به مردم، تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را از درگاه خداوند متعال خواستارم».

سازمان حفاظت محیط زیست، سیدمصطفی سیادت موسوی، هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، هیأت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، معاونت فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران را در رزومه کاری خود دارد.

کد خبر 6084551

دیگر خبرها

  • هفته سوم آوریل؛ از درمان وزوز گوش تا قصه آتش و انسان
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • سدسازی؛ مسیری برای توسعه پایدار یا نابودی اکوسیستم‌ها؟ 
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد
  • تائید فنی ۶۰ پروژه فناوری زیستی برای استفاده از اعتبار مالیاتی
  • «ایستاده با گرگ» به یک جشنواره جهانی دیگر رفت/ حضور در بخش رقابتی
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد