Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه امور اتباع و مهاجرین خارجی (سیام) با حضور ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، شجاعان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری و آمار و همچنین محمودی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور صبح امروز چهارشنبه یکم خرداد ماه در محل وزارت کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این مراسم با بیان اینکه طراحی و بهره برداری سامانه (سیام) کار بزرگی بود که پیش از این مغفول مانده بود، گفت: این کار با تلاش همکاران در وزارت کشور به نتیجه رسید و ارائه ۲۵ خدمت از طریق این سامانه کار بسیار با ارزشی است.

ذوالفقاری افزود: شناخت اتباع و مهاجرین خارجی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور بوده و داشتن آمار دقیق و جامع در جهت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بسیار مهم است که با راه اندازی این سامانه جامع، ضمن کاهش زمان دریافت داده‌ها، آمار همه جانبه و کامل از اتباع و مهاجرین خارجی خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین این با راه اندازی این سامانه، شاهد کاهش هزینه‌ها و ایجاد بستری بهتر برای ادامه خدمات و سرویس دهی سازمان‌های مسئول در مدیریت اتباع و مهاجرین خارجی خواهیم بود.
معاون وزیر کشور در ادامه برای استفاده و بهره گیری کامل از سامانه یکپارچه امور اتباع و مهاجرین خارجی تاکید کرد و افزود: بهره برداری و استفاده صحیح از سامانه مذکور به اندازه ایجاد و راه اندازی این سامانه مهم و تاثیر گذار است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: مدیریت سامانه، تقسیم بندی مسئولیت‌ها و وظایف در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم در یک تعامل و همکاری سازنده میان دستگاه‌های مرتبط با این حوزه در مرکز و استانداری‌ها از سامانه سیام حداکثر استفاده را داشته باشیم.

همچنین محمودی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در این مراسم، با اشاره به اینکه پیش از این سامانه نجوا در استان‌ها در زمینه ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی مورد استفاده قرار می‌گرفت، افزود: سامانه نجوا به عنوان اولین سامانه در خصوص ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی، دارای نقاط ضعفی بود که نیاز به ارتقاء و بهبود کیفی داشت.  

وی ادامه داد: سامانه جدید در طول یکسال با پیگیری مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری و آمار وزارت کشور و اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی برنامه ریزی و اجرا شد.

محمودی با بیان اینکه هدف از راه اندازی سامانه سیام، خدمات دهی صحیح، داشتن بانک اطلاعاتی متمرکز و همچنین ارائه خدمات به سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با مجموعه فعالیت‌های حوزه اتباع و مهاجرین خارجی است، خاطرنشان کرد: افتتاح و راه اندازی سامانه یکپارچه امور اتباع و مهاجرین خارجی (سیام) همزمان با آغاز طرح آمایش ۱۴ اتباع و مهاجرین خارجی عملیاتی می‌شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی درخصوص مزایای سامانه جدید (سیام) نسبت به مدل‌های قبلی، گفت: داده کاوی سریع‌تر و سرعت بالاتر پردازش اطلاعات، ایجاد سامانه تحت وب و احراز هویت افراد با اخذ آثار بیومتریک (اثر انگشت و عنبیه)، بالا بودن امنیت داده‌ها و از همه مهمتر متمرکز بودن بانک اطلاعاتی از جمله مزایای اصلی این سامانه می‌باشد.   محمودی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های عضو کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی و همچنین دستگاه‌هایی که به نوعی با حوزه مدیریت و ساماندهی اتباع خارجی مرتبط هستند، می‌توانند به صورت متقابل از این سامانه بهره‌برداری کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی ابزار امیدواری کرد با راه اندازی و بهره برداری کامل و فنی از سامانه سیام بانک اطلاعاتی متمرکز اتباع در وزارت کشور ایجاد شود.  
در ادامه شجاعان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری و آمار با اشاره به اینکه سامانه یکپارچه امور اتباع و مهاجرین خارجی سیام به صورت یکپارچه موضوعات اتباع و مهاجرین را مدیریت می‌کند، گفت: وزارت کشور مسئول ساماندهی و ایجاد بانک اطلاعات یکپارچه از امور اتباع و مهاجرین خارجی است.

وی ضمن یادآوری این نکته که سامانه نجوا که پیش از این در این خصوص فعال بود، به صورت جداگانه و جزیره‌ای در استان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و امکان تبادل اطلاعات میان استانداری‌ها و مرکز وجود نداشت، و همچنین امکان ارتباط سامانه بیومتریک اردوگاه‌ها با سامانه نجوا نیز امکان پذیر نبود، گفت: ایجاد زمینه ثبت و ضبط کلیه رخداد‌ها و سرویس‌های ارائه شده توسط دستگاه‌ها و سازمانها، امکان شناسایی یا احراز هویت تبعه از زمان ورود به کشور و همینطور شناسایی وی در اخذ هرگونه سرویس با آثار بیومتریک، جلوگیری از هرگونه تخلف، جعل هویت و یا جعل اسناد هویتی ارائه به تبعه به علت احراز هویت با استفاده از آثار بیومتریک و همچنین امکان استعلام از بانک جامع سیام برای کلیه ارائه دهندگان سرویس، تشکیل یک پرونده جامع و کامل برای تبعه و رصد کلیه رخدادها، خدمات ارائه شده به وی، بالا بردن زمینه نظارت کامل بر خدمات ارائه شده به اتباع توسط دفاتر کفالت و امکان کاهش تصدی گری و همچنین خروج از ارائه سرویس‌های جزیره‌ای و ارائه سرویس بصورت متمرکز، و در نهایت مرجع بودن بانک سامانه سیام به عنوان مرجع استعلام دهنده به کلیه دستگاه‌ها و ذینفعان از جمله مزایای اصلی این سامانه است.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری و آمار اشاره کرد: این سامانه به صورت الکترونیکی ۲۵ خدمت را ارائه خواهد کرد که در حال حاضر ۲۰ خدمت آن قابل اجراست و در ادامه ۵ خدمت دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد.   انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت کشور ذوالفقاری ذوالفقاری معاون انتظامی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس

بهرنگ قربانی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: دفترچه‌های سپرده‌گذاران اتباع خارجی استان فارس به استناد طرح جذب و مدیریت سرمایه‌های اتباع خارجی در زنجیره تولید، چاپ و در اختیار دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان فارس جهت توزیع قرار گرفت.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس افزود: دفترچه‌های فوق دارای مهلت ۶ ماهه است که پس از بررسی وضعیت فرد، قابل تمدید است.

وی به ضریب امنیتی دفترچه‌ها اشاره کرد و گفت: ضریب امنیتی این دفترچه‌ها با توجه به استفاده از کاغذ چاپ پول و وجود بارکد امنیتی، شماره سریال، مهر برجسته، امضا و مشخصات فردی تبعه بسیار بالا و غیر قابل جعل است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • برگزاری فینال جام رمضان اتباع در قزوین
  • نشست مدیرکل اتباع البرز با اعضای بخشداری آسارا
  • دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس
  • حضور اتباع و مهاجرین در قم کنترل و ساماندهی شود
  • بازدید از اداره کل و اردوگاه مراقبتی اتباع البرز
  • مشارکت ۱۱ هزار تبعه خارجی البرز در سرمایه‌گذاری
  • اعضای خانواده رمال تبعه خارجی در فردیس دستگیر شدند
  • تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده‌گذاری اتباع در خراسان رضوی