Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:09:10 GMT

خرید ۹۸ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان ۱۳ استان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۹۸۱۸

خرید ۹۸ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان ۱۳ استان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، از زمان شروع عملیات خرید تضمینی محصولات کشاورزی تاکنون بیش از ۹۸ هزار و ۳۴۹ تن دانه روغنی کلزا در قالب ۲۶ هزار و ۲۳۱ محموله به مراکز خرید تضمینی تحویل داده شده است.

بر اساس این گزارش؛ این مقدار کلزا در ۱۳ استان کشور توسط ۱۲۲ مرکز خرید از کشاورزان خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: تعداد ۱۲۲ مرکز خرید در استان‌های خوزستان، گلستان، ایلام، مازندران، فارس، بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، قم، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان در حال خرید تضمینی این محصول از کشاورزان هستند.

این گزارش می‌افزاید: بیشترین مقدار کلزا در استان‌های خوزستان، گلستان، ایلام، مازندران و فارس خریداری شده است.

کد خبر 4624098

منبع: مهر

کلیدواژه: کشت کلزا برداشت کلزا کلزا شرکت بازرگانی دولتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید

سهراب سهرابی، مجری طرح گندم  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اولین برداشت خوشه های گندم از ۷ فروردین در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان آغاز شد و در ادامه مناطق معتدل و سرد کشور هم اضافه خواهند شد.

به گفته او، بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵۵۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۱۰۰ هزار تن بدلیل برداشت زودهنگام ناشی از شرایط اقلیمی رشد داشته است.

سهرابی با بیان اینکه خوزستان با ۳۷۰ هزار تن بالاترین میزان خرید را به خود اختصاص داده است، افزود: بنابر ابلاغ دستور العمل خرید تضمینی گندم به تمام استان ها، ۱۱۵۰ مرکز در مناطق مختلف آماده خرید گندم هستند و ۲۱ هزار دستگاه کمباین آماده برداشت هستند.

مجری طرح گندم ادامه ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید گندم به ۱۳.۵ میلیون تن برسد که حداقل ۱۰.۵ میلیون تن خرید تضمینی خواهیم داشت.

به گفته او، اولین برداشت ها در فروردین آغاز و تا شهریور ادامه دارد و همواره مقدمات لازم سامانه خرید تضمینی بازر‌گانی دولتی، اطلاعات کشاورزان درج می شود و در ادامه مقدمات پیگیری وجوه کشاورزان در حال انجام است.

سهرابی گفت: با اتخاذ برنامه ریزی مناسب و حمایت های لازم از کشاورزان و فراهم شدن مقدمات لازم، امکان خودکفایی گندم فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی