Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:20:54 GMT

موانع داخلی حوزه تولید در بوشهر برطرف می شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۹۸۲۴

موانع داخلی حوزه تولید در بوشهر برطرف می شود

بوشهر-ایرنا- استاندار بوشهر گفت: دستگاه های اجرایی مسئول برای برطرف کردن موانع داخلی فرآروی حوزه تولید در استان برنامه ریزی کنند.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست شورای معادن استان بوشهر افزود: در شرایطی که برخی از حوزه های تولید با موانع خارجی ناشی از تحریم ها روبه رو هستند، روان سازی موانع داخلی فرآروی حوزه تولید می تواند زمینه ساز رونق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: استان بوشهر در بخش های مختلف بویژه معدن ظرفیت بالقوه ای دارد که شکوفایی آن می تواند علاوه بر افزایش سرمایه گذاری و اشتغال به ارزآوری نیز کمک کند.
گراوند گفت: برخی از واحدهای معدنی استان بوشهر درخواست اقساطی شدن پرداخت حقوق دولتی خود شدند که در راستای رونق تولید با این مهم موافقت شده است.
وی افزود: در این زمینه واحدهای معدنی می توانند 25 درصد حقوق دولتی معدن خود را بصورت نقدی و مابقی را با دادن چک و یا سفته بصورت اقساطی پرداخت کنند.
استاندار بوشهر ادامه داد: در راستای صرفه جویی در مصرف آب نیز واحدها باید با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته بازچرخانی آب را درواحدهای خود اجرایی کنند.
وی افزود: در ارتباط با بدهی واحدهای معدنی به شرکت آب منطقه ای نیز باید با برگزاری نشست نسبت به تعیین وضعیت واحدهای بدهکار تصمیم گیری شود.
گراوند اظهار کرد: منابع طبیعی و محیط زیست در ارتباط با فعالیت واحدهای معدنی باید نهایت همکاری را داشته باشند و در مقابل مردم نیز باید در قبال تصمیم های کارشناسی قانون محور عمل کنند.
وی افزود: دستگاه های اجرایی در ارتباط با درخواست های مردمی پیرامون فعالیت در حوزه های معدنی باید در کمترین زمان ممکن تصمیم گیری و با اطلاع رسانی زمینه رضایت مردم را فراهم کنند.
131 واحد معدنی در استان بوشهر با ظرفیت اسمی 16 میلیون و 700 تن فعال است.
7212/6047/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد توليد معدن اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار بوکان پس از گفتگو با دست اندرکاران این واحدها، مسائل و مشکلات آن ها را در دستور کار قرار داد و درخصوص راهکارهای رفع مشکلات این واحدها ضمن بررسی سوابق و اقدامات، پیگیری های لازم را به انجام رساند.

خشایار صنعتی با اشاره به برنامه ریزی فرمانداری در کمیته کارشناسی رفع موانع تولید شهرستان، و همچنین سیاست های  عملیاتی کارگروه رفع موانع تولید استان و بازدید از واحدهای تولیدی، مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع را از اولویتهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در راستای حل مشکلات و همچنين اشتغال شهروندان، سعی داریم که توان واحدهای تولیدی را با پیگیری های استانی و کشوری به حداکثر رسانده و ضمن کاهش موانع زمینه توسعه فعالیت را برای سرمایه گذاران اهلیت دار فراهم نماییم.

در جریان این بازدیدها همچنین تکلیف ماشین آتش نشانی واگذاری به شهرک صنعتی در راستای ارایه خدمات از طریق عقد تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی و شهرداری بوکان و همچنین اتمام و بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی به لحاظ پیشرفت ۹۰ درصدی به منظور تسریع در بهره برداری مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفت.

خشایار صنعتی در راستای بهبود وضعیت و امنیت خاطر تولیدکنندگان دستورات کاری را به شهرداری، آتش نشانی، اداره صمت و مدیریت شهرک صادر و همچنین به منظور تسریع در تحویل پروژه مدول دوم تصفیه خانه با پیمانکار مربوطه توصیه های لازم را یادآوری و بازه زمانی اتمام کار نیز اعلام شد.

دیگر خبرها

  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • نصیرزاده: کلینزمن گزینه تراکتور نیست/ در حال برطرف کردن موانع برای حضور گل محمدی هستیم
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد