Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مشترک مسئولان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت همراه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، نشست مشترک حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد نقیب» رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به همراه معاونان و مدیران دانشگاه و «مجتبی شریعتی نیاسر» معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت همراه در قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست حجت الاسلام والمسلمین نقیب با بیان این که در حال حاضر  ۵۳۸۲ دانشجو در حال فعالیت علمی و پژوهشی در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم هستند، تعداد دانشجویان دکترای در حال تحصیل را ۵۶ نفر، کارشناسی ارشد را قریب به 1326 نفر و تعداد افراد مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی را قریب به ۴ هزار نفر عنوان کرد.


وی افزود: این دانشگاه کاملا قرآنی است و تعداد 73 عضو هیأت علمی و قریب به یکهزار استاد حق التدریس در این دانشگاه در حال فعالیت هستند و فضای فرهنگی دانشگاه بسیار نزدیک به حوزه علمیه است و دانشجویان مؤمن و متعهد در این دانشگاه تحصیل می کنند.


سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ادامه اشاره ای به فعالیت های قرآنی دانشجویان دانشگاه کرد و بیان داشت: در حال حاضر بیش از 500 دانشجوی حافظ قرآن از 5 جزء تا کل قرآن داریم در کنار اینها قریب به 900 دانشجوی مرتل قرآن نیز در دانشگاه تحصیل می کنند.


وی خاطرنشان کرد: در حال پیگیری برای راه اندازی 3 رشته مهم در دانشگاه با عناوین اقتصاد و وقف، فقه و مبانی با گرایش وقف و مدیریت اماکن متبرکه هستیم.


حجت الاسلام والمسلمین نقیب همچنین از اعلام آمادگی دانشگاه برای راه اندازی دروس میان رشته ای خبر داد و گفت: از نظارت وزارت علوم بر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم نیز استقبال می کنیم.


وی با بیان این که دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ۱۸ دانشکده علوم قرآنی فعال در سراسر کشور دارد، ادامه داد: این دانشگاه به لحاظ سازمانی زیرنظر سازمان اوقاف و امور خیریه و از لحاظ آموزشی زیر نظر وزارت علوم اداره می شود.


در ادامه این نشست، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که برخی دانشگاه ها ما در کشور که به نوعی به نهادها وصل هستند از موفقیت چشمگیری برخوردارند، گفت: این موفقیت های علمی و پژوهشی باید تقویت و ادامه پیدا کند.


وی ترسیم سند چشم انداز برای دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم را گامی رو به جلو دانست و افزود: دانشگاه خوب، دانشگاهی است که آینده و چشم انداز خود را تهیه کرده و طبق آن برنامه های راهبردی خود را به پیش ببرد.


معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر این که دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم باید با جدیت مقوله بین رشته ای را دنبال کند، اظهار داشت: توصیه بنده این است تیمی را موظف کنید تا با رصد فضای رسانه های داخلی و خارجی موضوعات و حوزه های جدید علمی را کشف و نوآوری کنند تا روند تصویب، اخذ مجوز و اجرایی کردن این موضوعات و رشته های علمی در دانشگاه ها طی شود.


وی با اشاره به این که نقش قرآن و مفاهیم قرآنی در بسیاری از بخش های داخل و خارج کشور تأثیرگذار است، ادامه داد: قرآن و مفاهیم قرآنی کمک می کنند تا ما ارتباط معنادار و هدفمند با جوامع اسلامی برقرار کرده و از طریق همین ارتباطات، معارف قرآن را جهانی کنیم.


شریعتی نیاسر تصریح کرد: جا دارد دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم جلساتی را با دانشگاه ها و نهادهای علمی کشور برگزار کرده و هم پوشانی های علمی را پیدا کند و درصدد رفع آن برآید.


وی در پایان نگاه اقیانوسی و به دور از جزیره ای کار کردن در بحث علوم را ضروری برشمرد و افزود: در این راستا دانشگاه ها باید به سمت استفاده از تکنولوژی های به روز و حرکت به سوی صرفه جویی هر چه بیشتر گام بردارند.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها مجلس خراسان جنوبي مسجد دختران روزه اولی کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه کانون های مساجد خبرگزاری شبستان قم وزارت علوم دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پیشگیری اثر بخش از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ترویج فرهنگ و معارف قرآنی است و با گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و انس آحاد مردم با قرآن و پیاده سازی معارف این کتاب انسان ساز در زندگی اجتماعی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و نزاع‌های خانوادگی کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی روز دوشنبه در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی "مسطورا" شهرستان خواف افزود:پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و تبع آن خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح "مسطورا" یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که توسط اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت یک شرکت صنعتی - معدنی برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • نشست «درآمدی به اخلاق قرآنی» برگزار می شود
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود