Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریزش قیمت خودرو از سه روز پیش آغاز شده است. قیمت خودرو که از شهریور سال گذشته روند صعودی به خود گرفته بود و مردم هر روز با قیمت‌های جدید شوکه می‌شدند بعد از گذشت 9 ماه کاهشی شد. مرجان اسلامی‌فر خبرنگار کاهش قیمت از خودروهای مونتاژی شروع شد و اکنون به خودروهای وطنی رسیده است. رتبه اول کاهش قیمت خودروهای مونتاژی متعلق به پژو 2008  بود که 135 میلیون تومان ارزان تر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خودروهای تولید داخل دنا رتبه اول را دارد. قیمت این خودرو 14 میلیون تومان کاهش یافت.

علت کاهش قیمت خودرو را در چهار اتفاق می توان ارزیابی کرد. یک؛ کاهش قیمت ارز، دو؛ ورود شورای قیمت به قیمت گذاری خودرو، سه؛ افزایش عرضه خودرو توسط خودروسازان و چهارم؛ کنترل قیمت ها در سایت های فروش خودرو است.

با کاهش قیمت ها؛ سوال مردم این است که طی روزهای آینده قیمت خودرو چه روندی را طی خواهد کرد و در این شرایط  مردم خریدار باشند یا فروشنده؟

سعید موتمنی؛ رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو به سوالات مردمی پاسخ داده است که فردا در صفحه 5 روزنامه ایران می آید.

جدیدترین قیمت خودرو

خودرو

قیمت امروز

قیمت قبل از کاهش قیمت

میزان کاهش

درصد کاهش

پژو 2008

345 میلیون

480 میلیون

135 میلیون

28.13

چانگان

195 میلیون

230 میلیون

35 میلیون

15.22

هایما اس 7

310 میلیون

380 میلیون

70میلیون

18.42

سوزوکی

550 میلیون

600 میلیون

50میلیون

8.33

جک اس 5

310 میلیون

390 میلیون

80میلیون

20.51

پراید 131

48 میلیون

59 میلیون

11 میلیون

18.64

پژو 206 صندوقدار

115 میلیون

127 میلیون

12 میلیون

9.45

206 تیپ 2

97 میلیون

109 میلیون

12 میلیون

11.1

پژو 405

83 میلیون

93 میلیون

10میلیون

10.75

سمند ال ایکس

83 میلیون

96 میلیون

13 میلیون

13.54

دنا

123 میلیون

137 میلیون

14 میلیون

10.22

رانا

91 میلیون

96 میلیون

5 میلیون

5.21

تندر90

138 میلیون

145 میلیون

10 میلیون

4.83


 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو برقی ایستاد، نفت برگشت!

به گزارش همشهری‌آنلاین، این اتفاق در شرایطی رخ داده که در زمان حمله موشکی و پهبادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، بازارهای جهانی تعطیل بود و تحلیل‌گران می‌گویند با فروکش کردن تنش، بازارهای جهانی از جمله نفت ساعت آرامی را در نخستین ساعت آغاز هفته جاری سپرده می‌کنند. تحلیلگران مؤسسه سیتی ریسرچ می‌گویند با توجه به تداوم تنش‌ها در سه ماه دوم سال جاری میلادی انتظار می‌رود قیمت‌ها در بازه ۸۵ تا ۹۰ دلار برای هر بشکه باشند و برطرف شدن تنش‌ها می‌تواند به کاهش شدید قیمت‌ها به بازه ۷۰ یا ۸۰ دلار برای هر بشکه منجر شود.

بازگشت به خودروی بنزینی!

یورونیوز گزارش داده که با بازگشت مصرف کنندگان به خودروهای بنزینی، فروش خودروهای الکتریکی فولکس واگن در سه ماه اول سال میلادی در اروپا تقریباً یک چهارم کاهش یافته است. این در حالی است که پارلمان اروپا ، قانون جدیدی مبنی بر ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ را به تصویب رساند. اما مجمع جهانی اقتصاد می‌گوید: فروش خودروهای برقی در اروپا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به دلیل هزینه بالا و کمبود زیرساخت‌ برای شارژ این خودروها، کاهش یافته و هزینه‌ بالا این خودروها یکی از بزرگترین موانع بر سر راه خریداران است.

کره گرفتار تورم چسبنده

نرخ تورم کره جنوبی در ماه فوریه به بالای ۳ درصد رسید و نشان می‌دهد که این کشور ممکن است با تورم چسبنده‌تر از حد انتظار مواجه شود. وی سانگ موک ،وزیر دارایی می‌گوید: دولت وضعیت تورم اخیر را جدی می‌گیرد و تمام تلاش خود را برای کاهش تورم به سطح ۲ درصد به کار خواهد گرفت. مقامات بانک مرکزی این کشور انتظار داشتند که نرخ تورم به محدوده ۲ درصد برسد اما به دلیل افزایش هزینه مواد غذایی و انرژی اکنون شهروندان این کشور با شوک تورم ۳ درصد مواجه شده‌اند. با این حال دولت سئول قول داده که برای مهار تورم تلاش خواهد کرد.

حال بد غول بانکی آمریکا

سیتی گروپ، یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکا، در سه ماهه اول ۲۷ درصد کاهش درآمد را ثبت کرد که برای سهامداران بانک یک خبر بد به شمار می‌رود. این بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی و شرکت خدمات مالی در ماه ژانویه تا ماه مارس ۳.۳۷ میلیارد دلار درآمد خالص ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۷ درصد کاهش داشت. خبرها حکایت از آن دارد که درآمد این غول بانکی چندملیتی آمریکایی، در بازه زمانی ۳ ماه نخست سال جاری میلادی ۱.۶ درصد افت کرده و به ۲۱ میلیارد دلار رسیده است.

کد خبر 844948 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها خودروی برقی قیمت نفت و گاز کره جنوبی

دیگر خبرها

  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • خودرو برقی ایستاد، نفت برگشت!
  • افزایش ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها دربازار؛ کوئیک،دنا، تارا و انواع پژو چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت خودرو امروز ۲۸ فروردین +جدول
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژو، تیبا، سمند، شاهین و کوییک + جدول