Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: زندانیان و خانواده آنها تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش سازمان بیمه سلامت، داوود حاجی قاسمعلی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: از سال‌ها پیش زندانیان تحت پوشش بیمه بودند، ولی بودجه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته نشده بود که امسال در ردیف بودجه‌ای سازمان بیمه سلامت، مبلغی برای این موضوع در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: قرار بر این است که کلیه امور مربوط به بیمه سلامت زندانیان را به صورت الکترونیکی انجام بدهیم و استفاده از کاغذ در این رابطه حذف شود. یعنی بعد از مراجعه زندانی به مراکز درمانی، از بانک اطلاعات زندان‌ها استعلام می‌شود و سپس خدمات سلامت را به زندانی یا خانواده آنها ارائه می‌دهند.
حاجی قاسمعلی بیان کرد: البته در حال حاضر بیشتر خدمات سرپایی در داخل زندان‌ها ارائه می‌شود که این موارد خارج از تعهد بیمه سلامت است و موارد سرپایی و بستری که در خارج از زندان‌ها و در مراکز درمانی ارائه می‌شود را تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌دهیم.
مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: اکثر خانواده زندانی‌ها یا در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت هستند یا قبلا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند که پس از انتقال بیمه شدگان کمیته امداد به بیمه سلامت، تحت پوشش قرار گرفتند و فقط تعداد اندکی از خانواده زندانی‌ها در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیستند. این افراد در قالب صندوق سایر اقشار بیمه سلامت تحت پوشش قرار می‌گیرند.
وی درباره مشکلات ارائه خدمات بیمه‌ای به زندانیان نیز اظهار داشت: دو موضوع درباره زندانی‌ها وجود دارد که ارائه خدمات را با مشکل مواجه می‌کند. اولین نکته اینکه اطلاعات زندانی‌ها محرمانه است و اسامی آنها در اختیار ما قرار نمی‌گیرد و دومین محدودیت هم ثابت نبودن زمان درباره زندانی‌ها است. به همین علت نمی‌توان به زندانی‌ها یا خانواده آن‌ها دفترچه با تاریخ ثابت داد و در نتیجه باید خدمات بیمه‌ای به صورت الکترونیک و استعلام الکترونیکی به آنها ارائه شود.
اجتمام*9482*1193

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بيمه سلامت بيمه زندانيان سازمان بيمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند یا نسخه نویسی الکترونیک امکان‌پذیر نباشد، این مراکز موظف هستند نسخ را به صورت کاغذی ثبت و پذیرش و به بیمه شدگان ارائه خدمت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بیمه سلامت استان اصفهان، محمدحسین صفاری اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده به تمام پزشکان، مؤسسات درمانی و تشخیصی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، کیلینیک‌ ها و پاراکلینیک‌ ها، هیچیک از این مراکز تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند از ارائه خدمت به بیمه شدگان خودداری کنند.

وی افزود: زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند یا نسخه نویسی الکترونیک امکان‌پذیر نباشد، این مراکز موظف هستند نسخ را به صورت کاغذی ثبت و پذیرش و به بیمه شدگان ارائه خدمت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیمه شدگان در صورت دریافت نکردن خدمت یا هر گونه تخلف مؤسسات، می‌توانند تخلف مورد نظر را در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند و همکاران در اسرع وقت موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهند کرد.

کد خبر 746885

دیگر خبرها

  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج