Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خدا پرست عصر چهارشنبه در همایش روز جهانی تنوع زیستی در اردبیل افزود: اگر به دنبال حفاظت از تنوع زیستی در استان هستیم باید حفاظت از زیستگاه های طبیعی حیاط و حش و حراست از منابع طبیعی را در اولویت قرار دهیم.

وی جلوگیری از چرای بی رویه دام را از دیگر راهکارهای مهم حفاظت از تنواع زیستی برشمرد و یادآور شد: جلوگیری از فرسایش خاک به عنوان یک سرمایه ملی نقش کلیدی و موثری در حفاظت از تنوع زیستی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست استان تصریح کرد: اگر خاک در معرض فرسایش بادی و خاکی قرار بگیرد قطعاً امکان ادامه حیاط برای بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی مقدور نبوده و در نهایت نسل آنها از بین رفته و در نتیجه کاهش تنوع زیستی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این استان حدود یک سوم تنوع ریستی کشور را داراست، بیان داشت: ۵۷ گونه پرنده، ۲۹ نوع خزنده و ۱۸ نوع ماهی و ۱۷ گونه دوزیست در استان شناسایی شده که نشان دهنده تنوع زیستی توانمند این استان دارد.

خداپرست با اشاره به اعمال برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت برای حفاظت از تنوع زیستی استان، یادآور شد: در این راستا تلاش می شود با مدیریت بهینه اکوسیستم طبیعی را به دریاچه نئور اردبیل بازگردانیم.

کد خبر 4624111

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست اردبیل حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل محمد نوری گفت: طی عملیات و رصد اطلاعاتی و گشت شبانه مأموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل و یگان حفاظت استان ۳ دستگاه وانت نیسان حامل ۱۴۰ اصله قنداق قاچاق جنگلی که از طریق استان همجوار وارد استان شده بودند در محور اردبیل به نیر توقیف و محموله قاچاق ضبط شد.
وی افزود: در این عملیات شبانه که در حوالی ساعت ۲ شب انجام گرفت قاچاقچیان سعی داشتند فرار کنند که نیرو‌های یگان حفاظت مانع از فرار آنان شدند که موجب برخورد به خودرو مأموران یگان و خسارت جدی به خودرو یگان شده و ۲ نفر از مأموران یگان مصدوم شده اند.
نوری ادامه داد: یکی از خودرو‌های قاچاقچیان با خالی کردن بار قاچاق فرار کرده و ۲ متخلف دیگر دستگیر و در حال حاضر در بازداشت هستند و خودرو‌های متخلفین به پارکینگ منتقل شده و به مراجع قضایی استان معرفی شده اند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان از هموطنان خواست در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی