Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا در راستای اعمال فشار بر روسیه، چند شرکت تسلیحاتی این کشور را به اتهام همکاری با ایران، کره شمالی و سوریه تحریم کرد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه دو شرکت تسلیحاتی روسیه و یک مرکز آموزش موشکی این کشور را به اتهام نقض محدودیت‌های بین‌المللی تسلیحاتی مرتبط با «ایران»، «کره شمالی» و «سوریه» تحریم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «مسکو تایمز» چهارشنبه با استناد به اعلامیه وزارت خارجه آمریکا منتشر شده در مجله رسمی دولت فدرال این کشور نوشت، این اقدام در واکنش به انتقال کالاها، خدمات و فناوری‌هایی است که نقض قوانین آمریکا محسوب می‌شوند.

بر اساس این گزارش، این تحریم‌ها آکادمی آموزشی موشک‌های سطح به هوای «گاتچینا»، دفتر طراحی ساخت ابزار دقیق سلاح «تولا» و کارخانه «آوانگارد» که موشک‌های سامانه‌های «اس-300» و «اس-400» را تهیه می‌کنند، اعمال شده است.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام اخیر آمریکا و «محکوم» کردن آن اعلام کرده که این اقدام جدید کاخ سفید بر ماهیت مثبت سفر «مایک پامپئو » وزیر خارجه آمریکا به روسیه و دیدار و گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خط بطلان کشید.

آمریکا ابتدا در سال 2000 و سپس در سال 2006 تحت قانون (INKSNA) محدودیت‌هایی را در مسیر انتقال کالاها، خدمات و فناوری‌های حساس به ایران، کره شمالی و سوریه اعمال کرد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا در این زمینه آمده که این تحریم‌ها از 14 ماه مه (23 اردیبهشت) اجرایی شده و در صورت عدم تمدید در دو سال آینده منقضی خواهد شد. این تحریم‌ها مانع از داد و ستد نهادهای دولتی آمریکا و شرکت‌های این کشور با بخش‌های تسلیحاتی روسیه می‌شود.

روابط میان واشنگتن و مسکو پس از ماجرای «کریمه» در اوکراین و الحاق آن به روسیه رو به وخامت گذاشت و اتهام زنی واشنگتن علیه مسکو در زمینه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر دامنه تنش‌ها افزوده است.آمریکا به خاطر رویکرد اعمال فشار بر ایران، سوریه و کره شمالی نیز مانع داد و ستد روسیه با کشورهای یاد شده می‌شود و با استفاده از «حربه تحریم‌ها» همواره در این مسیر اخلال ایجاد می‌کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۹۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

 متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا از وتوی تمدید ماموریت هیات نظارتی سازمان ملل توسط روسیه در مورد تحریم های شورای امنیت به شدت ناراضی است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما همچنین از رای ممتنع چین به این قطعنامه ناراضی هستیم.

میلر گفت: در ۱۵ سال گذشته، هیات سازمان ملل نقش حیاتی در نظارت بر اجرای تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی داشته است. اقدام امروز روسیه صلح و امنیت را تضعیف می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: این اقدام با هدف حمایت از معامله فاسد میان روسیه و کره شمالی انجام شده است. این اقدام همچنین به کره شمالی برای پیشبرد برنامه سلاح های کشتار جمعی اش کمک می کند.

میلر ادامه داد: روسیه با هدف دریافت تسلیحات بیشتر از کره شمالی برای استفاده در اوکراین این اقدام را انجام داده است. با وجود وتوی امروز توسط روسیه، تمام قطعنامه های شورای امنیت علیه کره شمالی اجرا می شوند و آمریکا به همراه متحدان خود متعهد به اجرای این تحریم ها است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد