Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزار خبرگزاری برنا از فارس، جمشید رضایی در این خصوص گفت: با تورهای نیم‌روز شهروندی، شهروندان کوچک شیراز که در خانه های شهروند کوچولو در فرهنگسراهای سطح شهر در حال فراگیری فرهنگ شهروندی هستند، ضمن بازدید از مراکز مختلف همچون خانه مشاغل، ایستگاه آتش‌نشانی، پارک ترافیک، موزه و طبیعت، کتابخانه و... با مصادیق هر حوزه از نزدیک آشنا می شوند و آموزش های شهروندی توسط کارشناسان هر سازمان به آنها ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین دوره تورهای نیم‌روز شهروندی، تور علمی مشاغل است که طی آن، شهروند کوچولوهای فرهنگسراهای شیراز ضمن بازدید یک ساعت و نیمه از خانه مشاغل فرهنگسرای شهروند واقع در بوستان شهروند، در فضایی که مشاغل مختلف و ابزارهای آن به صورت ماکت‌های کوچک و متناسب با سن کودکان تهیه و تعبیه شده با این مشاغل آشنا می‌شوند. معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز: برگزاری این تورها از جمله تور مشاغل مستلزم هزینه است که شاید این هزینه در توان بخشی از اقشار کم بضاعت در مناطق کمتر برخوردار شیراز نباشد، اما با برگزاری این تورها توسط سازمان فرهنگی آن هم در فرهنگسرای شهروند که محدوده کمتر برخودار شهر را پوشش می‌دهد زمینه استفاده کودکان تمام مناطق از این برنامه فراهم شده است.  وی تأکید کرد: ارائه آموزش‌های صحیح به شهروند کوچولوها که در سنین 4 تا 6 سالگی هستند نه تنها زمینه کشف استعدادهای آنها و شکل دادن ذهنیت کودکان به صورت هدایت شده را فراهم بلکه در دوران نوجوانی این کودکان از تحمیل هزینه‌های سنگین برای فرهنگ‌سازی جلوگیری می‌کند و به طور حتم ارتقای فرهنگ شهروندی و کاهش آسیب‌های اجتماعی طی بلندمدت را در پی دارد. بر اساس این گزارش، تورهای نیم روز شهروندی طی یک زمان‌بندی یک ساله پیش‌بینی و از 24 اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا نیمه نخست اسفندماه امسال ادامه دارد. گروه‌های نمایش موضوعات شهروندی مرتبط با هر تور نیز برای شهروند کوچولوها برنامه آموزش فرهنگ شهروندی اجرا می‌کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری شهروند طبیعت فرهنگی و هنری کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سفر با کودکان این باید و نبایدها را رعایت کنید | صلح با همسفران کوچک

همشهری-نیلوفر ذوالفقاری: واقعیت این است که با یادگیری بعضی ترفندها، می‌توانید کاری کنید که هم به کودکان، این همسفران کوچک خوش بگذرد، هم خودتان در روزهای مسافرت کمتر دچار دردسر شوید.

موقع انتخاب مقصد، حواستان باشد که قرار است بچه‌ها همراهتان باشند، بنابراین بهتر است مقصد برای آنها هم جذابیت داشته باشد. مثلا رفتن به یک موزه تاریخی شاید انتخاب مناسبی برای کودکان نباشد، در حالی که آنها از گردش در طبیعت استقبال می‌کنند. اگر قرار است با ماشین سفر ‌کنید و بچه همراه شماست، باید مسیر سفر را طوری برنامه‌ریزی کنید که در طول مسیر بتوانید بارها توقف کنید، بنابراین گاز دادن یکسره تا مقصد را فراموش کنید. باید توقف کنید تا کودک دستشویی برود، کمی فعالیت داشته باشد و انرژی دوباره کسب کند. سعی کنید انواع میوه، سبزیجات، آب میوه، بیسکویت و دیگر خوراکی‌های سالم را در طول سفر همراه داشته باشید. گرسنه شدن بچه‌ها و غذاهای ناسالم در راه می‌تواند مسافرت شما را خراب کند و در مواردی حتی به مریض شدن بچه‌ها منجر شود. روی پنجره‌ای که صندلی کودکان در کنار آن قرار دارد، پرده محافظ نور آفتاب نصب کنید تا نور خورشید بچه‌ها را اذیت نکند. حتما از صندلی کودک استاندارد استفاده کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. کرم ضدآفتاب، کلاه، پلاستیک، دارو و جعبه کمک‌های اولیه وسایلی هستند که باید برای کودک در حین سفر به همراه داشته باشید. بهتر است اسباب بازی‌های متنوعی برای او ببرید و هر کدام را در زمان‌های مختلف به او بدهید تا حوصله‌اش سر نرود. اسهال و بیماری‌های گوارشی بیشتر از بیماری‌های دیگر موقع سفر، کودکان را گرفتار می‌کند، چرا که بچه‌ها دست خود را بیشتر در دهانشان می‌گذارند و بدنشان نسبت به خیلی غذاها و آشامیدنی‌ها حساس مراقب حفظ آب بدن بچه‌ها باشید و حواستان باشد که دست‌هایشان را مرتب بشویند. کد خبر 845727 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها سفر - گردشگری خبر مهم کودکان

دیگر خبرها

  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • واقعیت آتش سوزی پایانه شرق/ ازبین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE
  • در سفر با کودکان این باید و نبایدها را رعایت کنید | صلح با همسفران کوچک
  • از بین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE
  • واقعیت آتش‌سوزی پایانه شرق/ از بین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE
  • لزوم برگزاری رویداد‌های فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در فارس