Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: دولت مبلغ 9هزار و 260 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات سیل در بخش کشاورزی را به خوزستان ابلاغ کرد.

امید حاجتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این مبلغ از محل اعتبارات ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای جبران خسارت بخش های کشاورزی خسارت دیده ناشی از سیل سال 1398 به استان خوزستان ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از مبلغ 9 هزار و 260 میلیارد ریال ابلاغ شده مبلغ چهار هزار و 630 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی توضیح داد: بابت هر هکتار زراعت دیم تا سقف 20 میلیون ریال و هر هکتار زراعت آبی و باغی نیز 50 میلیون ریال خسارت پرداخت می شود.
رییس کمیته امور برآورد و تخصیص منابع قرارگاه استانی بازسازی مناطق سیل زده خوزستان با اشاره به اینکه برای هر راس دام سبک پنج میلیون ریال و دام سنگین30 میلیون ریال پرداخت می شود، افزود: به هر واحد مرغداری که در جریان سیل اخیر تخریب شده باشد تا سقف 200 میلیون ریال خسارت پرداخت می شود.
به گفته حاجتی به هر کلنی زنبور عسل که در جریان سیل فروردین امسال دچار آسیب شده باشد مبلغ 2 میلیون ریال خسارت پرداخت می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: علاوه بر این به هر هکتار آبزی پروری گرم آبی تا 50 میلیون ریال و هر تن تولید مزرعه آبزی پروری سرد آبی تا 800 میلیون ریال خسارت پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: برابر تصمیم قرارگاه استانی بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان به منظور احداث هر ایستگاه پمپاژ گروهی بزرگ با برداشت آب بیش از 100 لیتر در ثانیه مبلغ 80 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
رییس کمیته امور برآورد و تخصیص منابع قرارگاه استانی بازسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: اعتبارات مربوط به خسارات بخش آبزی پروری به اداره کل شیلات استان و اعتبارات مربوط به جبران خسارات بخش کشاورزی به سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ابلاغ می شود تا پس از برنامه ریزی پرداخت خسارات آغاز شود.
بر اساس این گزارش، برآورد خسارت ناشی از سیل خوزستان همچنان ادامه داد اما تاکنون بیش از 153 هزار میلیارد ریال میزان خسارت به مردم و بخش های زیربنایی خوزستان برآورد شده که بخش عمده ای از آن که بالغ بر 77 هزار و 268 میلیارد ریال است مربوط به بخش کشاورزی می شود.
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست، باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شد.
9931/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل 98 خوزستان خسارات كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه نقدی ۵ باشگاه لیگ برتری

کمیته انضباطی آرای خود را درباره تخلف برخی از تیم‌های لیگ برتری صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، باشگاه سپاهان اصفهان به دلیل توهین تماشاگرانش به مقامات رسمی و غیررسمی در دیدار برابر نساجی مازندران در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر باید ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدیدنظر است.

* مسابقه تیم‌های فولاد خوزستان و هوادار لیام تهران برگزار شد و از سوی میلاد فاندر مدیر رسانه‌ای تیم هوادار لیام تخلفاتی مبنی بر نقص اصولی کلی رفتار رخ داد. وی باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدیدنظر است. (با توجه به یک جلسه محرومیت تعلیقی ناشی از رأی شماره ۱۲۱۸، پس از قطعیت این دادنامه، محرومیت در لیگ برتر به اجرا در خواهد آمد).

مهرداد طهماسبی مربی تیم هوادار لیام به دلیل نشر اکاذیب از طریق کنفرانس خبری بعد از بازی به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رأی قابل تجدیدنظر است.

باشگاه فولاد خوزستان به دلیل داشتن شش بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قطعی است.

باشگاه هوادار لیام تهران به دلیل داشتن شش بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قطعی است.

* مسابقه تیم‌های استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان برگزار و از سوی فرشاد بختیاری‌زاده مربی تیم استقلال خوزستان تخلفاتی مبنی بر رفتار غیرورزشی منجر به اخراج شد، رخ داد. وی به یک جلسه از همراهی تیم خود به مدت شش ماه تعلیق می‌شود و باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی از حیث جریمه نقدی قابل تجدیدنظر است.

باشگاه استقلال خوزستان به دلیل پرتاب نارنجک توسط تماشاگرانش در چند نوبت و نقض اصول کلی رفتار باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رأی قابل تجدیدنظر است.

* دیدار تیم‌های تراکتور و سپاهان اصفهان برگزار شد و از سوی شجاع خلیل‌زاده، بازیکن تیم تراکتور تخلفاتی مبنی بر رفتار غیر ورزشی رخ داد. وی به توبیخ کتبی محکوم شد.

باشگاه تراکتور به دلیل نقض اصول کلی رفتار (نقض مقررات بازی) رایگان اعلام کردن بلیت بیش از ظرفیت حضور باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رأی قابل تجدیدنظر است.

کد خبر 747218

دیگر خبرها

  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • محکومیت مس رفسنجان در شکایت عقیل کعبی
  • جریمه نقدی ۵ باشگاه لیگ برتری
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم