Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي خوزستان گفت: دولت مبلغ 9 هزار و 260 ميليارد ريال اعتبار براي جبران خسارت هاي سيل به بخش کشاورزي خوزستان ابلاغ کرد.

اميد حاجتي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان کرد: اين مبلغ از محل اعتبارات ماده 10 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت براي جبران خسارت بخش هاي کشاورزي خسارت ديده ناشي از سيل سال 1398 به استان خوزستان ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: از 9 هزار و 260 ميليارد ريال ابلاغ شده مبلغ چهار هزار و 630 ميليارد ريال تخصيص يافته است.
وي توضيح داد: بابت هر هکتار زراعت ديم تا سقف 20 ميليون ريال و هر هکتار زراعت آبي و باغي نيز 50 ميليون ريال خسارت پرداخت مي شود.
رييس کميته امور برآورد و تخصيص منابع قرارگاه استاني بازسازي مناطق سيل زده خوزستان با اشاره به اينکه براي هر راس دام سبک پنج ميليون ريال و دام سنگين30 ميليون ريال پرداخت مي شود، افزود: به هر واحد مرغداري که در جريان سيل اخير تخريب شده باشد تا سقف 200 ميليون ريال خسارت پرداخت مي شود.
به گفته حاجتي، به هر کلني زنبور عسل که در جريان سيل فروردين امسال دچار آسيب شده باشد مبلغ 2 ميليون ريال خسارت پرداخت مي شود.
رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي خوزستان گفت: افزون بر اين به هر هکتار آبزي پروري گرم آبي تا 50 ميليون ريال و هر تن توليد مزرعه آبزي پروري سرد آبي تا 80 ميليون ريال خسارت پرداخت خواهد شد.
وي ادامه داد: برابر تصميم قرارگاه استاني بازسازي و نوسازي مناطق سيل زده خوزستان به منظور احداث هر ايستگاه پمپاژ گروهي بزرگ با برداشت آب بيش از 100 ليتر در ثانيه مبلغ 80 ميليون ريال پرداخت خواهد شد.
رييس کميته امور برآورد و تخصيص منابع قرارگاه استاني بازسازي مناطق سيل زده خوزستان گفت: اعتبارات مربوط به خسارات بخش آبزي پروري به اداره کل شيلات استان و اعتبارات مربوط به جبران خسارات بخش کشاورزي به سازمان جهاد کشاورزي خوزستان ابلاغ مي شود تا پس از برنامه ريزي پرداخت خسارت ها آغاز شود.
بر اساس اين گزارش، برآورد خسارت ناشي از سيل خوزستان همچنان ادامه دارد و تاکنون بيش از 153 هزار ميليارد ريال ميزان خسارت به مردم و بخش هاي زيربنايي خوزستان برآورد شده که بخش عمده اي از آن (بالغ بر 77 هزار و 268 ميليارد ريال) مربوط به بخش کشاورزي است.
طغيان رودخانه هاي دز، کارون و کرخه و رهاسازي آب از سد کرخه و دز به دليل بارش شديد باران فروردين ماه 98 در خوزستان و بالا دست، باعث جاري شدن سيلاب در برخي مناطق خوزستان شد.
9931/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر

محمدعلی حاتمی زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در دیدار با مدیر آب و خاک و مسئولین دفاتر در خصوص خساراتِ سیل اخیر و مسائل مربوط به حوزه آب و خاک گفت: در تخصیص اعتبارات دولتی، اولویت با پروژه‌هایی است که در افزایش تولید نقش بسزایی داشته و پروژه‌هایی که در آن تغییر کاربری صورت گرفته، علاوه بر در نظر گرفتن وجه حقوقی کیفری برای مسببین، هیچ گونه اعتبارات دولتی در این راستا به آنها تعلق نخواهد گرفت.

بشارتی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، ضمن خوشامدگویی به رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: دستگاه‌های متولی با همکاری جهادکشاورزی باید هرچه سریعتر نسبت به پیگیری، جذب و نظارتِ اعتبارات مربوطه، جهت جبران خسارات سیل اخیر اقدام نمایند.

عزیزیان معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز اضافه کرد: بازدید‌های مستمر توسط کارشناسان، جهت بررسی و برآورد خسارت سیل صورت گرفته و اکنون میتوان با کمک‌های بلاعوض و اعتبارات مربوطه توام با مشارکت مردم در صدد جبران خسارت سیل اخیر اقدام نمود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • آرای جدید انضباطی لیگ برتر اعلام شد
  • جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه
  • جریمه 100 میلیونی برای رایگان کردن بلیت‌فروشی!
  • اعلام آرای انضباطی تیم‌های لیگ برتر فوتبال
  • جریمه نقدی ۵ باشگاه لیگ برتری
  • جریمه نقدی سپاهان و ۴ باشگاه لیگ برتری/ توبیخ شجاع خلیل‌زاده
  • سپاهان توسط کمیته انضباطی جریمه شد
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر