Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-19@05:41:56 GMT

کاهش یک میلیون نفری مسافران هوایی در ۹۷

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۰۴۷۶

کاهش یک میلیون نفری مسافران هوایی در ۹۷

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، مقصود اسعدی سامانی درباره آمار پروازهای داخلی و خارجی در سال گذشته اظهار داشت: در سال ۹۷، از سوی شرکت‌های هواپیمایی داخلی مجموعاً ۲۱۸ هزار و ۹۰۰ پرواز انجام شد که ۱۴ درصد نسبت به سال ۹۶ کمتر است.

وی ادامه داد: کل مسافران هوایی در سال گذشته حدود ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود که نسبت به سال ۹۶ معادل ۱۶ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، تعداد پروازهای داخلی در سال ۹۷ را ۱۷۸ هزار و ۷۰۵ سورتی پرواز عنوان و اظهار کرد: این تعداد پرواز نسبت به سال قبل از آن ۱۳ درصد کمتر شده است.

وی تعداد مسافران داخلی سفرهای هوایی در سال گذشته را بیش از ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دانست و افزود: این تعداد مسافر نسبت به سال قبل از آن (۹۶)، ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

اسعدی سامانی پروازهای بین المللی انجام شده در سال ۹۷ از سوی ایرلاین‌های ایرانی شامل پروازهای خارجی، حج و عتبات را ۳۵ هزار و ۱۹۶ سورتی پرواز اعلام کرد و یادآور شد: این شاخص نسبت به سال ۹۶ بیش از ۱۹ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی تعداد مسافران هوایی سفرهای خارجی با ایرلاین‌های ایرانی (اعم از سفرهای خارجی، حج و عتبات) در سال گذشته، ۵ میلیون و ۱۲۲ هزار نفر بود که نسبت به سال قبل از آن ۱۹ درصد کمتر است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: تعداد پروازهای خارجی (غیر از حج و عتبات) در سال ۹۷، ۲۸ هزار و ۶۴۲ سورتی پرواز بود که ۱۹ درصد از سال ۹۶ کمتر است. ضمن اینکه مسافران پروازهای خارجی نیز در سال گذشته بیش از ۴ میلیون نفر بود که نسبت به سال ۹۶، ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: تعداد پروازهای صرفاً حج و عتبات نیز در سال گذشته ۵ هزار و ۹۲۷ سورتی پرواز بود که نسبت به سال ۹۶، ۲۱ درصد کاهش داشته ایم. تعداد مسافران عتبات نیز بیش از یک میلیون و ۲۱ هزار نفر و نسبت به سال ۹۶، ۲۱ درصد کمتر بود.

اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که عامل کاهش سفرهای هوایی از سبد اقتصادی خانوارها چه مسائلی بوده، گفت: علت‌ها می‌تواند شرایط اقتصادی خانوارها، بالا رفتن نرخ ارز و همچنین عوارض خروج از کشور باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است و ایرلاین‌ها چاره‌ای جز افزایش قیمت بلیت برای جبران هزینه‌های خود از طریق افزایش قیمت بلیت ندارند، لذا تقبل هزینه سفرهای هوایی برای خانوارها سخت است که درنتیجه کاهش سفر و مسافران هوایی را در سال گذشته شاهد بودیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره هزینه عوارض خروج از کشور اظهار داشت: عوارض خروج از کشور در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشت به گونه‌ای که عوارض خروج اولین سفر خارجی در یک سال ۲۲۰ هزار تومان در مرتبه دوم ۳۳۰ هزار تومان و در مرتبه سوم ۴۴۰ هزار تومان است که در هزینه سفر اثرگذار است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: قیمت بلیت هواپیما قیمت دلار بازار ارز حمل و نقل هوایی انجمن شرکت های هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران

داده‌پردازی اسکان مسافران در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ثبت ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفرشب اقامت مسافران خبر می‌دهد، که بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معادل ۵.۱۹ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۲ داشته است، که در مجموع استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر، فارس، خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران و البرز بیشترین اقامت‌ها را در این مدت به خود اختصاص دادند. همچنین بیشترین رشد اقامت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در استان‌های کرمان، البرز، فارس، سیستان و بلوچستان، تهران، آذربایجان غربی، کردستان، گیلان، خراسان رضوی و زنجان، ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، از ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزارنفر شب اقامت در تعطیلات نوروز و عید فطر، سهم اقامتگاه‌های رسمی، که شامل هتل، هتل آپارتمان، هتل بوتیک، مهمانپذیر، بومگردی و اقامتگاه‌های سنتی، خانه مسافر‌های دارای مجوز و مجتمع‌های اقامتی می‌شود، حدود ۱۳ میلیون و ۹۵۱ هزار نفرشب بوده است، که بنابر اعلام معاونت گردشگری ۲.۵۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. این آمار نشان می‌دهد همچنان سهم اسکان در اقامتگاه‌های بدون مجوز غیررسمی قابل توجه است، درحالی که سهم اقامتگاه‌های رسمی کم‌تر از یک چهارم مجموع آماری است که برای اقامت‌های نوروزی در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین‌ماه اعلام شده است. اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز معمولا شامل خانه‌های شخصی اجاره‌ای و چادر‌های مسافرتی می‌شود.

براساس داده‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس، تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر و اردبیل استان‌هایی بودند که به ترتیب بیشترین سهم از اقامت‌های رسمی در تعطیلات نوروزی و تعطیلات عید فطر را داشتند.

این آمار همچنین نشان می‌دهد سهم مراکز آموزش و پرورش که شامل مدارس نیز می‌شود، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین، ۲ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۸ نفر شب بوده است، که بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است و از مدارس و مراکز آموزشی در استان‌های فارس، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر، تهران، مازندران، لرستان و گیلان بیشتر استقبال شده است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین آمار داده است در نوروز و عید فطر حدود ۴۸۰ هزار نفر شب اقامت در بقاع و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کنار امامزاده‌ها و بقاع و در چادر مسافرتی اسکان داشتند که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است و بیشترین اقامت‌ها به این شکل در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، لرستان، آذربایجان شرقی و سمنان ثبت شده است. بنابر اعلام اوقاف برای تعطیلات گذشته طرحی به نام «آرامش بهاری» در ۲ هزار و ۴۱۶ امام‌زاده اجرا شد و اسکان‌ها در ۴۲۵ امامزاده به این ترتیب ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • ۶۰ درصد سدهای کشور پر است
  • حجم سد زاینده‌رود به ۳۶۸ میلیون متر مکعب رسید