Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@06:09:17 GMT

وزیر دفاع ترکیه: از ادلب خارج نمی‌شویم

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۰۸۶۳

وزیر دفاع ترکیه: از ادلب خارج نمی‌شویم

در بحبوحه تشدید درگیری‌ها میان ارتش سوریه و تروریست‌ها در استان ادلب، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه بامداد امروز (چهارشنبه) گفت که این کشور هرگز نیروهایش را از ادلب خارج نخواهدکرد.پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  
وزیر دفاع ترکیه گفت که ترکیه هرگز پست‌های دیده‌بانی خود در استان ادلب را تخلیه نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، در بحبوحه تشدید درگیری‌ها میان ارتش سوریه و تروریست‌ها در استان ادلب، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه بامداد امروز (چهارشنبه) گفت که این کشور هرگز نیروهایش را از ادلب خارج نخواهدکرد.

به نوشته رویترز، او تأکید کرد که ترکیه هرگز پست‌های دیده‌بانی خود در هر نقطه‌ای که باشد را تخلیه نمی‌کند.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه مدعی شد که دولت سوریه تمام تلاش خود را برای برهم زدن وضعیت کنونی در ادلب به کار می‌گیرد و از بشکه‌های انفجاری وحملات زمینی وهمچنین هوایی بهره می‌جوید.

این سخنان «حلوصی آکار» پس از آن ایراد می‌شود که خبرگزاری آناتولی گزارش داد نیروهای ارتش سوریه سه حمله را در نزدیکی یک مرکز دیده‌بانی ترکیه در ادلب انجام داده‌اند. ترکیه طبق توافق سوچی با روسیه، ۱۲ پست دیده‌بانی در ادلب دارد.

او همچنین در حالی دولت سوریه را به برهم زدن ثبات ادلب متهم کرد که ارتش سوریه می‌گوید حملات خود را در پاسخ به نقض توافق «کاهش تنش» از سوی گروههای تروریستی انجام می‌دهد.

در جریان مذاکرات صلح سوریه در شهریور سال گذشته در آستانه پایتخت قزاقستان، توافق شد که تحت نظارت کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، چهار منطقه در سوریه، مشمول توافق کاهش تنش قرار بگیرد که شامل جنوب سوریه، ریف دمشق، ریف حمص و حماه و بخشی از حلب، و استان ادلب است. طبق این توافق ترکیه ۱۲ پست دیده‌بانی و ایران و روسیه مجموعا هشت پست دیده بانی در ادلب ایجاد کردند. ترکیه تعداد نقاط دیده‌بانی خود را به ۲۰ مرکز افزایش داده است.

این توافق تا کنون بارها از سوی گروههای تروریستی نقض شده به خصوص از سوی جبهة النصره که تحت اجبار ترکیه تن به آن داده بود. ادلب آخرین منطقه تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه محسوب می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وزیر دفاع ترکیه حلوصی آکار ادلب ارتش ترکیه سوریه هادی رضوی جواد نکونام حسین هدایتی ابیانه پالرمو احمد عراقچی خودروهای هیبریدی زیبا حالت منفرد مارک ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است

وزیر امور خارجه سوریه در تماس تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان، پاسخ به رژیم صهیونیستی را حق مشروع ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «فیصل مقداد» در تماس تلفنی با با امیرعبداللهیان تأکید کرد: ضربات ایران به اهداف نظامی اشغالگران در چارچوب اعمال حق تهران در زمینه دفاع از خود و مطابق با بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد انجام گرفت.

مقداد افزود: ما ضمن اعلام حمایت مجدد از جمهوری اسلامی ایران، حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک این کشور در دمشق را مجدداً محکوم می کنیم.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین هر گونه حمله رژیم صهیونیستی و نقض حاکمیت و امنیت خاک این کشور به ویژه تأسیسات و اماکن غیر نظامی از جمله فرودگاههای دمشق، حلب و سایر تأسیسات زیربنایی آن کشور را که منجر به شهادت شماری از غیرنظامیان شده است به شدت محکوم کرد.

مقداد خاطرنشان کرد: ناکامی شورای امنیت در عمل به مسئولیت هایش در زمینه حفظ صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی، زمینه ساز زیرپا گذاشتن کلیه خطوط قرمزها و نقض اصول اساسی قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی شده است.

وزیر امور خارجه سوریه در پایان گفت: مانع تراشی آمریکا و همپیمانان غربی اش در زمینه عمل شورای امنیت به مسئولیت هایش در زمینه حفظ صلح و امنیت بین المللی، نشان دهنده عدم احترام این کشورها به منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی است.

کد خبر 744534

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن
  • امیرعبداللهیان: ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • مواضع دیده‌بانی پدافند هوایی شمال شرق کشور ارزیابی شد
  • پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • سوریه: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود
  • دمشق: حملات ایران در چارچوب دفاع از خود بود
  • بلینکن: ظرف ساعات و روز‌های آینده با متحدان وارد رایزنی می‌شویم
  • شهید زاهدی همواره در حال دفاع از نظام و انقلاب بود
  • کری آنچلوتی برای سیتی: از اتحاد پیروز خارج می‌شویم