Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@01:29:17 GMT

آلمان ۲۴ پناهجوی اخراجی را به افغانستان بازگرداند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۰۹۳۲

گروهی دیگر از پناهجویان افغانی که تقاضای پناهندگی آنها در آلمان رد شده، به افغانستان بازگردانده شدند.

به گزارش ایسنا، آلمان بار دیگر گروهی از پناهجویان را که تقاضای پناهندگی‌شان رد شده است، به افغانستان بازگرداند. این پرواز با ۲۴ پناهجوی مرد در کابل به زمین نشست. مأموران حاضر در فرودگاه فرود این هواپیما را تأیید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پرواز نام یک پناهجو که تقاضای پناهندگی‌اش رد شده و در درگیری‌های شهر آمبرگ در آلمان حضور داشته است هم دیده می‌شود. اداره پناهجویان ایالت بایرن آلمان تأیید کرده است که این پناهجو که به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود هم در پرواز بوده است.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ چهار پناهجو به رهگذران خیابانی در شهر آمبرگ آلمان در ایالت بایرن حمله کردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این پناهجویان در دادگاه به جرم خود اعتراف کرده و مصرف الکل و داروهای روان‌گردان را علت رفتار خود ذکر کردند. متهمان در هنگام وقوع جرم بین ۱۷ تا ۱۹ سال سن داشته‌اند.

در کنار ایالت بایرن، چند ایالت دیگر آلمان از جمله بادن‌وورتمبرگ، هسن، اشلسویگ‌هولشتاین، نورد راین وستفالن و راینلند فالتس و مکلن‌بورگ فورپومرن هم در برنامه بازگرداندن دسته‌جمعی پناهجویانی که تقاضای آنها رد شده، به کشورهای مبدأ، شرکت می‌کنند.

پرواز امروز بیست‌وچهارمین پرواز از این دست پروازهاست که از زمان نخستین پرواز در دسامبر سال ۲۰۱۶ تا کنون در جریان است. ۵۶۵ مرد پناهجو تاکنون در همین چارچوب به افغانستان بازگردانده شده‌اند.

بازگرداندن پناهجویان به افغانستان به دلایل شرایط امنیتی موجود در این کشور همچنان بحث‌برانگیز است. بر پایه گزارش سازمان ملل متحد، در مبارزه با نیروهای داعش و طالبان از ژانویه تا ماه مارس ۵۸۱ غیرنظامی در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

پس از بازگرداندن دسته‌جمعی پناهجویان افغان در ماه ژوئن سال گذشته، یک مرد پناهجو پس از فرود در کابل دست به خودکشی زد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر فرودگاه، کیف پول ۷۲ میلیونی را به صاحبش بازگرداند

آفتاب‌‌نیوز :

 حسین دشتوان کارگر واحد خدمات در سالن ترانزیت ترمینال داخلی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، کیف حاوی ارز خارجی را پیدا کرد.

 این کارگر خدماتی فرودگاه مشهد در حین انجام وظیفه با کیف پولی مواجه شد که در بررسی آن حاوی مقداری وجه نقد، دلار و مدارک هویتی به ارزش ۷۲۰ میلیون ریال بود را سپس به سپاه تحویل داده تا به صاحبش بازگردانده شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • کارگر فرودگاه، کیف پول ۷۲ میلیونی را به صاحبش بازگرداند
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان
  • اوج‌گیری تقاضای نفت در بخش جاده‌ای تا سال ۲۰۴۰
  • تقاضای چین؛ عامل اصلی رکوردزنی قیمت جهانی طلا؟