Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدی گرفتن شکم دردها، توزیع کیت های تست ایدز در داروخانه ها، خوردن شیر صبح یا آخر شب، درمان آنتی بیوتیکی و کند شدن علایم آلزایمر و راهکارهایی برای پیشگیری اولیه از فشار خون در کودکی را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ به گفته محققان، نوع باکتری ساکن در روده می تواند بر روند پیشرفت علائم بیماری آلزایمر در موش ها تاثیر گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 محققان دانشگاه شیکاگو آمریکا دریافتند درمان بلندمدت آنتی بیوتیکی با تغییر میکروبیوم هایروده می‌تواند موجب کاهش التهاب شده و روند رشد پلاک‌های آمیلوئید را در مغز موش‌های نر کُند نماید. درمان مشابه تأثیری بر موش‌های ماده نداشت. در این مطالعه، محققان دانشگاه تأثیرات آنتی بیوتیک ها را بر موش‌های مبتلا به آلزایمر بررسی کردند. آنها مشاهده کردند درمان بلندمدت با آنتی بیوتیک ها موجب کاهش تشکیل پلاک‌های آمیلوئید در موش‌های نر شد. همچنین به نظر می‌رسد درمان آنتی بیوتیکی موجب تغییر فعالیت میکروگلیا در موش‌های نر شد و آنها را از حالتی که موجب تخریب عصبی می‌شد به شکلی تغییر داد که به حفظ سلامت مغز کمک کردند. محققان دریافتند درمان بلندمدت آنتی بیوتیکی موجب تغییر باکتری‌های روده در موش‌های نر و ماده به شیوه‌های مختلف شد. تغییر در میکروبیوم موش‌های ماده موجب شد سیستم ایمنی شأن، تولید فاکتورهای التهاب زا را افزایش دهد که می‌تواند بر فعالیت میکروگلیا تأثیر گذارد. توزیع کیت‌های تست «ایدز» در داروخانه‌ها به کجا رسید؟ رییس مرکز تحقیقات ایدز و عضو کمیته کشوری ایدز درباره توزیع تست خودارزیابی اچ‌آی‌وی که قرار بود از سوی وزارت بهداشت در داروخانه‌های کشور توزیع شود، گفت: ما با توزیع تست خودارزیابی اچ‌آی‌وی در داروخانه‌ها مخالف نیستیم، اما این تست باید در کنار یک مشاور انجام شود.
مینو محرز با اشاره به برنامه وزارت بهداشت برای توزیع تست‌های خودارزیابی اچ‌آی‌وی در داروخانه‌ها، اظهار کرد: باید توجه کرد که تست خودارزیابی یا Self-test برای جامعه‌ای که آگاهی ندارد، به تنهایی موثر نیست. در این زمینه ما به وزارت بهداشت اعلام کردیم که یک نفر باید به عنوان مشاور در داروخانه حضور داشته باشد و اگر تست فردی مثبت شد، او را راهنمایی کند.
وی افزود: بنابراین اینطور نیست که فردی تست اچ‌آی‌وی دهد و بعد برود و مورد پیگیری قرار نگیرد. بلکه هدف از انجام تست اچ‌آی‌وی این است که افراد مشکوک به اچ‌آی‌وی، تست داده و افراد مبتلا شناسایی شوند؛ به‌طوری که اگر جواب تست فردی مثبت بود، به مزاکر ما متصل شده و دارو دریافت کند تا بیماری را به سایر افراد جامعه منتقل نکند. بنابراین باید این افراد را راهنمایی کرد.
محرز ادامه داد: بر این اساس ما با این شرط قبول کردیم که تست خودارزیابی اچ‌آی‌وی در داروخانه‌ها توزیع شود که فردی به عنوان راهنما و مشاور در داروخانه حضور داشته باشد و افرادی را که تست خودارزیابی می‌دهند، راهنمایی کند. متاسفانه عده‌ای کیت‌هایی را وارد و تلاش می‌کنند که وارد داروخانه کنند.
رییس مرکز تحقیقات ایدز و عضو کمیته کشوری ایدز، تاکید کرد: وقتی جامعه هیچگونه آگاهی درباره اچ‌آی وی ندارد، چطور باید تست دهد؟. حال اگر مثبت شد، چه اقدامی می‌کند؟. یا خودش را از بین می‌برد و یا اقدامات خطرناک انجام می‌دهد. بنابراین باید کسی در داروخانه باشد تا به او مشاوره دهد و راهنمایی‌اش کند.
محرز تاکید کرد: ما در کمیته کشور ایدز در جلسه‌ای که با وزارت بهداشت داشتیم، اعلام کردیم که ما با تست خودارزیابی در حوزه اچ‌آی‌وی مخالف نیستیم، اما این تست باید در کنار یک مشاور انجام شود تا به افرادی که تمایل دارند تست دهند، ‌راهنمایی کند، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. شیر را صبح بخوریم یا آخر شب؟ شیر یکی از نوشیدنی هایی است که فواید بسیاری برای بدن و سلامتی دارد. برخی ها معتقدند که شیر را باید آخر شب خورد و برخی ها هم می گویند شیر را باید صبح ها نوشید. مصرف شیر قبل از خواب بسیار مناسب است البته برای کودکان بهتر است به هنگام صبحانه باشد چرا که به رشد مغزی آنها کمک می‌کند. زهرا معظمی متخصص تغذیه اظهار کرد: توصیه می شود که کودکان زیر هفت سال روزانه یک و نیم تا دو لیوان شیر بخورند همچنین پسران در سن بلوغ سه لیوان و دختران در سن رشد و بلوغ دو ونیم لیوان شیر بنوشند. وی ادامه داد: بزرگسالان و سالمندان دو لیوان و زنان شیرده و باردار ۳.۵ تا چهار لیوان شیر در کنار سایر لبنیات مصرف کنند. می توان برای راحت خوردن شیر در طول روز، این میزان را در فواصل مختلف میل کرد. افرادی که دچار دل‌پیچه و نفخ می شوند بهتر است شب‌ها شیر بنوشند. مصرف شیر به عنوان میان وعده نیز بسیار توصیه شده است حتی می توان آن را با غذا و انواع سوپ‌ها مصرف کرد البته به شرطی که زیاد نجوشد تا خواص آن از بین برود. این متخصص تغذیه گفت: برای رفع طبع سرد شیر می توان آن را با عسل و دارچین مصرف کرد. مصرف شیر به طور کلی قبل از خواب، علاوه بر این که از نفخ کردن جلوگیری می‌کند، باعث افزایش آرامش در افراد و جذب بیشتر کلسیم می شود. راهکارهایی برای پیشگیری اولیه از فشار خون در کودکی :رییس پژوهشکده پیشگیری اولیه از بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد با توجه به شکل گیری عادت های غذایی تا سن سه سالگی، از ابتدا نباید با افزودن مقادیر زیاد نمک و شکر به غذاهای شیرخوار و کودک ذائقه وی را به مصرف غذاهای شور یا شیرین سوق داد.
رویا کلیشادی درخصوص اهمیت شناسایی فشارخون بالا گفت: پرفشاری خون اولیه (اسانسیل) در کودکان و نوجوانان کشورهای مختلف دنیا به سرعت رو به افزایش بوده است. هر چند سال ها قبل پرفشاری خون ثانویه، به ویژه ناشی از علل کلیوی، بیشتر در کودکان و نوجوانان مورد بحث بود ولی امروزه بر اهمیت افزایش فشار خون اولیه به عنوان یک معضل سلامت فردی و عمومی در کودکی و نوجوانی تاکید می شود.
وی افزود: با توجه به اهمیت شناسایی زودرس فشار خون افزایش یافته در کودکان و جلوگیری از ابتلای بعدی آنها به بیماری پر فشاری خون، انجمن های علمی متعدد از جمله انجمن قلب آمریکا، اندازه گیری سالانه فشار خون برای کودکان ۳ الی ۱۷ ساله را توصیه می کنند. همچنین آکادمی کودکان آمریکا، اندازه گیری و غربالگری فشار خون کودکان ۳ ساله و بالاتر را در هر نوبت ویزیت توسط پزشک توصیه می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: مراحل اولیه افزایش فشار خون در کودکان و نوجوانان را پره هایپرتنشن (فشارخون بالا) می نامند که در سال های اخیر به عنوان "فشار خون افزایش یافته پایدار" شناخته می شود. مراحل بعدی آن، هایپرتنشن یا پرفشاری خون نامیده می شود. فشار خون بالاتر در کودکی، با فشار خون بالاتر در بزرگسالی همراه خواهد بود و با بروز پرفشاری خون در اوایل جوانی ارتباط مستقیم دارد.
 کلیشادی با بیان اینکه پرفشاری خون اولیه در کودکان و نوجوانان، بعد از سن ۶ سالگی و معمولا به دلیل سابقه مثبت خانوادگی و اضافه وزن و چاقی، بروز پیدا می کند، تصریح کرد: فشار خون سیستولیک افزایش یافته بیشتر نشانه فشار خون ثانویه و فشار خون دیاستولیک افزایش یافته بیشترنشانه فشار خون اولیه است. بیماری های کلیوی و عروق کلیه از شایع ترین علل فشار خون ثانویه در کودکان مبتلا هستند.
رییس پژوهشکده پیشگیری اولیه از بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در سطح جهانی، شیوع پرفشاری خون اولیه در کودکان و نوجوانان ۳.۵ الی ۷.۸ درصد گزارش شده است، اظهار کرد: براساس مطالعات کشوری در ایران، فراوانی فشار خون افزایش یافته در کودکان و نوجوانان ۴.۵ درصد است.
وی گفت: فشار خون نرمال، فشارخون سیستولیک و دیاستولیک کمتر از صدک ۹۰ درصد با توجه به نمودار تعریف شده برای جنس، سن و قد کودک است. برای سنین پیش از بلوغ، پره هایپرتنشن به معنای فشار خون دیاستولیک مساوی یا بالاتر از صدک ۹۰ و یا فشار خون سیستولیک بالاتر از صدک ۹۵ تعریف می شود.
کلیشادی خاطرنشان کرد: یک تعریف ساده برای غربالگری فشارخون افزایش یافته در کودکان و نوجوانان، استفاده از نسبت فشار خون به قد است. اگر نسبت فشارخون سیستولیک به قد بیش از ۰.۷ و نسبت فشارخون دیاستولیک به قد بیش از ۰.۵ باشد، آن کودک یا نوجوان باید از نظر وضعیت فشارخون مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت تایید بالا بودن فشار خون، بررسی های تشخیصی و درمانی انجام شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخصوص علل زمینه ای بروز پرفشاری خون از دوران کودکی و راهکارهای پیشگیری از آن، عنوان کرد: برهم کنش عوامل ژنتیکی و محیطی از دوران جنینی و کودکی می توانند وضعیت ابتلا یا عدم ابتلای بعدی فرد به بیماری پرفشاری خون را تعیین کنند. 
وی درخصوص عواملی که در دوران جنینی و نوزادی منجر به بروز پرفشاری خون می شود، افزود: نارسی و وزن کم هنگام تولد، از عوامل خطر افزایش فشار خون در آینده هستند. به نظر می رسد علت آن، کوچکتر بودن سایز کلیه و تعداد نفرون ها در این کودکان باشد، سابقه مسمومیت بارداری (پره اکلامپسی یا اکلامپسی) در مادر، احتمال ابتلا به پرفشاری خون فرزندش در آینده را افزایش می دهد. همچنین، تغییرات محیط داخل رحم مانند مصرف سیگار توسط مادر و استرس های روانی، می توانند از طریق عوامل اپی ژنتیکی تغییراتی در جفت ایجاد کنند و اینگونه بر رشد و تکامل جنین اثر بگذارند و از طریق افزایش احتمال نارسی و وزن کم هنگام تولد، ابتلای به پر فشاری خون را افزایش دهند. 
وی افزود: مواجهه مادر باردار با برخی آلاینده های محیطی و مواد شیمیایی، باعث افزایش احتمال بروز پرفشاری خون در فرزندش در سال های بعد می شود و این عوارض حتی به چند نسل بعدی هم ممکن است منتقل شود. تنش های عصبی مادر باردار می تواند، اثرات طولانی مدت بر ایجاد چاقی و ابتلا به پرفشاری خون در فرزندش شوند که این اثرات حتی گاهی به نسل های بعد هم منتقل می شوند.
رییس پژوهشکده پیشگیری اولیه از بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: عواملی مانند کمبود برخی ویتامین ها و املاح در تغذیه مادر باردار، از جمله کمبود پروتیین، اسید فولیک، ویتامین B۶ و ویتامین B۱۲، نیز می توانند منجر به وزن کم نوزاد هنگام تولد شده و خطر ابتلا به پرفشاری خون را در طولانی مدت افزایش دهند.
کلیشادی با بیان اینکه چاقی مادر و مصرف زیاد نمک مادر باردار، کودک را در معرض ابتلا به چاقی و پرفشاری خون در بزرگسالی قرار می دهد، تاکید کرد: تغذیه شیرخوار با شیرهای مصنوعی می تواند، زمینه ساز بروز پرفشاری خون در سنین بعدی فرد باشد؛ در حالی که مطالعات متعددی نشان داده اند که تغذیه با شیر مادر اثر معنی داری در جلوگیری از ابتلا به پرفشاری خون در سنین بعدی دارد. 
وی گفت: با توجه به شکل گیری عادت های غذایی تا سن سه سالگی، از ابتدا نباید با افزودن مقادیر زیاد نمک و شکر به غذاهای شیرخوار و کودک ذائقه وی را به مصرف غذاهای شور یا شیرین سوق داد.

فشار خون ناشی از چاقی، از مهم ترین عوامل ابتلا به فشار خون است  رییس پژوهشکده پیشگیری اولیه از بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخصوص عواملی که در دوران کودکی و نوجوانی، فرد را مستعد ابتلا به بیماری پرفشاری خون می کند، خاطرنشان کرد: برهم کنش عوامل ارثی و محیطی در افزایش فشار خون تاثیر زیادی دارند. فشار خون ناشی از چاقی، از مهم ترین عوامل ابتلا به فشار خون است و از تقابل بین محیط و ژن ایجاد می شود و عوامل اجتماعی، رفتاری و فیزیولوژیک در آن دخیل هستند.
وی تصریح کرد: قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، دود دخانیات، زندگی در مناطق دارای آلودگی صوتی، تماس با برخی مواد شیمیایی محیطی، مواجهه با برخی ویروس ها مانند آدنوویروس ۳۶، خواب دیروقت و ناکافی، مصرف ناکافی سبزی و میوه، زیاده روی در مصرف نمک و تنش های عصبی، از جمله عوامل محیطی است که در ابتلا به پرفشاری خون نقش به سزایی دارد.

مهمترین پایه های پیشگیری و کنترل افزایش فشارخون از دوران کودکی 

کلیشادی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه راهکارهای پیشگیری اولیه از افزایش فشارخون پرداخت و اظهار کرد: تغییرات رفتاری و سبک زندگی، مهمترین پایه های پیشگیری و کنترل افزایش فشارخون از دوران کودکی هستند. عمده ترین راهکارها برای کودکان و نوجوانان شامل، دستیابی به وزن مطلوب و پیشگیری و کنترل چاقی، محدود کردن مصرف نمک و اضافه نکردن نمک در حین صرف غذا، کاهش میزان مصرف چربی های مضر، کاهش مصرف نوشیدنی های شیرین شده، محدود کردن مصرف فست فودها، محدود کردن مصرف غذاهای آماده و فرآوری شده، مصرف غذا همراه با خانواده، افزایش مصرف میوه های تازه به ویژه سیب، مرکبات، توت، توت فرنگی، تمشک، افزایش مصرف سبزیجات تازه به ویژه کاهو، کلم بروکلی و جعفری، مصرف کافی مواد غذایی حاوی کلسیم، پتاسیم و منیزیم، فعالیت جسمی کافی به میزان حداقل ۶۰ دقیقه فعالیت فیزیکی روزانه با شدت متوسط، کاهش مدت زمان فعالیت های بی تحرک مثل تماشای تلویزیون و انواع بازی های کامپیوتر، به کمتر از دو ساعت در روز، خواب قبل از ساعت ده شب و خواب کافی به مدت حداقل ۷ ساعت در شبانه روز، کاهش مواجهه با آلاینده ها و موادشیمیایی محیطی، کاهش مواجهه با آلودگی های صوتی و افزایش استفاده از فضای سبز در محیط، است. این نوع شکم‌دردها را جدی بگیرید همه‌ آدم‌ها گاهی دچار شکم درد می‌شوند. گاهی علت شکم‌دردتان را خودتان می‌دانید و نگرانی از این بابت ندارید، این شکم‌درد زود هم برطرف می‌شود، مثلاً شاید پریود هستید یا یک غذای نفاخ خورده‌اید. اما شکم‌دردهایی نیز وجود دارند که نباید آن‌ها را دست‌کم بگیرید.
اگر دچار هر یک از شکم دردهای زیر شدید باید به پزشک مراجعه کنید.

شکم درد طولانی‌مدتی که رفع نمی‌شود
هر نوع شکم دردی که بیش از سه ماه طول بکشد قطعاً نیاز به مراجعه به پزشک دارد. آیا علاوه بر شکم درد علائمی مانند اسهال مداوم یا یبوست شدید و مداوم هم دارید؟ آیا احساس می‌کنید بعد از خوردن کمی غذا، سیر و سنگین می‌شوید؟ اغلب بعد از شام نفخ می‌کنید و شکم دردتان معمولاً بعد از شام است؟ این شکم درد شما می‌تواند ناشی از عوارض گوناگونی باشد، از سندرم روده تحرک پذیر گرفته تا عدم تحمل لاکتوز و یا مشکلی جدی‌تر.
شکم درد همراه با تهوع
اگر شکم دردتان همراه با تهوع یا استفراغ باشد به احتمال زیاد دچار نوعی مسمومیت غذایی شده‌اید. این علائم باید در عرض یک تا دو روز رفع شوند؛ اما اگر به جای بهتر شدن، علائمتان شدت گرفتند و علتی نمی‌توانید برایشان پیدا کنید پس باید مشکل جدی‌تری وجود داشته باشد مثلاً انسداد روده، یک عفونت گوارشی، پارگی کیست در یکی از تخمدان‌ها، زخم معده و یا حتی یک حمله‌ی قلبی. در چنین مواردی بدون تردید باید به پزشک مراجعه کنید.
شکم درد همراه با خون
اگر متوجه شدید خون در مدفوع یا استفراغتان وجود دارد، توصیه می‌کنیم فوراً به بیمارستان مراجعه کنید. یادتان باشد که خون در مدفوع همیشه هم قرمز دیده نمی‌شود؛ بلکه ممکن است سیاه باشد و نشان دهد خونریزی در ناحیه‌ی بالایی سیستم گوارش روی داده است. خونریزی‌های این‌چنینی چندین علت می‌توانند داشته باشند مثلاً هموروئید، زخم معده‌ای که خونریزی کرده است و یا سرطان. البته اگر بلوبری، چغندر و مانند این‌ها را مصرف کنید، مدفوعتان تیره و یا حتی قرمز رنگ خواهد شد. داروهایی مانند قرص آهن و داروهای ضد اسهال نیز می‌توانند روی رنگ مدفوع اثر بگذارند.
شکم درد ناگهانی و شدید
اگر به طور ناگهانی دچار شکم درد سختی شدید، احتمالاً مشکلی وجود دارد. آیا شکمتان تیر می‌کشد و آن‌قدر تیز است که نفستان را می‌گیرد؟ پس ممکن است دچار سنگ کلیه یا سنگ صفرا شده باشید.
اگر دردهای تند و تیزتان ناگهان شدت بگیرند و زیاد شوند و هر چه می‌گذرد سخت‌تر هم بشود و درد بیشتر در وسط شکم باشد پس به احتمال زیاد با آپاندیس روبرو هستید و باید هر چه سریع‌تر خود را به پزشک برسانید.
شکم درد همراه با کاهش وزن
کاهش وزن بی‌دلیل و ناخواسته همیشه جای نگرانی دارد و باید زودتر توسط پزشک بررسی شود، حتی اگر همراه با شکم درد یا هر علامت دیگری نباشد. شکم درد همراه با کاهش وزن می‌تواند علامت پانکراتیتیس یا التهاب مزمن لوزالمعده، بیماری کرون، سرطان و بیماری‌های جدی دیگر باشد.
شکم درد همراه با تب
اگر شکم دردتان همراه با تب است ممکن است دچار یک عفونت شده باشید. در این مورد حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.
عفونت سالمونلا
عفونت به باکتری سالمونلا بیماری نسبتاً شایعی است که اغلب در اثر مصرف آب یا غذای آلوده به وجود می‌آید. علائم این عفونت معمولاً در عرض ۱۲ تا ۷۲ ساعت بعد از ابتلا بروز می‌کنند و شامل اسهال، تب و لرز، سردرد، گرفتگی‌های شکم و استفراغ می‌شوند. باید زودتر به پزشک مراجعه کنید.
عفونت مجاری ادرار
عفونت مجاری ادرار زمانی روی می‌دهد که باکتری‌ها یا سایر میکروب‌ها، سیستم ادراری را دچار عفونت می‌کنند. زنان بیشتر از مردان در معرض این عفونت قرار دارند و ۴۰ تا ۶۰ درصد خانم‌ها طی زندگی خود دچار عفونت مجاری ادرار می‌شوند. علائم این عفونت شامل تکرر ادرار، احساس نیاز به فوراً ادرار کردن، درد سوزش‌مانند هنگام ادرار کردن، ادرار مات و بدبو یا صورتی رنگ، تب و لرز، درد در ناحیه‌ی لگن یا کمر که ممکن است در شکم هم پخش شود و خروج ادرار کم می‌شود.
پروستاتیت
پروستاتیت به التهاب غده‌ی پروستات گفته می‌شود که درست زیر مثانه‌ی مردان قرار دارد. پروستاتیس نسبتاً شایع است و بیشتر در سنین بالای ۵۰ سال دیده می‌شود. پروستاتیت باکتریایی که نتیجه‌ی عفونت باکتریایی است سبب سخت ادرار کردن، علائمی شبیه آنفلوانزا، ادرار مات یا خونی، تکرر ادرار، شکم درد، درد پایین کمر، درد در ناحیه‌ی تناسلی، ادرار کردن دردناک و انزال دردناک می‌شود.
بیماری التهابی لگن
بیماری التهابی لگن زمانی روی می‌دهد که باکتری‌های منتقله از راه جنسی به لوله‌های رحم، رحم و یا تخمدان‌ها می‌رسند. بیماری التهابی لگن همیشه هم علامت ندارد و گاهی افراد ممکن است در راستای بررسی علت باردار نشدن به این عارضه پی ببرند؛ اما اگر این بیماری علائمی داشته باشد شامل لکه بینی یا خونریزی بین دو پریود، خونریزی هنگام یا بعد از رابطه جنسی، تب و لرز، ادرار کردن سخت و دردناک، ترشحات بدبو و غلیظ واژینال و درد در پایین شکم و لگن می‌باشد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایدز بهداشت و درمان بیماری داروخانه سلامتی شیر کنترل فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

tags # بازنشستگی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • تولید برق با الهام از کرکس (+عکس)
  • چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • راهنمای بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده + راهکارهای افزایش امنیت حساب
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • آیا یادگیری سئو سخت است یا آسان؟ چقدر زمان میبرد؟
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • درمان لوزه بزرگ را جدی بگیرید