Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - معاون اداره کل زندان‌ها ، اقدامات تأمینی و تربیتی یزد گفت : هزار و 412 نفر از محکومان جرائم مالی غیر عمد طی 15 سال ( 1383 تا 1398) گذشته از زندان های استان آزاد شدند و به کانون گرم خانواده های خود بازگشتند.

محمد سلیمی عصر روز چهارشنبه در ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد زندانی با مشارکت مردم ، خیران و گذشت شکات نیک‌اندیش و تلاش بی‌شائبه کمیته صلح و سازش و ستاد دیه استان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت : مجموع بدهی این تعداد محکومان زندانی افزون بر هزار و 200 میلیارد ریال بود که 385 میلیارد ریال آن پرداخت و بقیه توسط کمیته صلح و سازش و ستاد دیه رضایت شکات اخذ شد.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون 220 نفر از محکومان مالی جرائم غیر عمد در استان زندانی هستند که از این تعداد 12 بدهکار دیه (تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی و شبه عمد) ، 115 نفر هم مربوط به بدهکاران مالی غیر کلاهبرداری و 93 نفر هم از بدهکاران مهریه و نفقه هستند.
معاون اداره کل زندان‌های یزد اضافه کرد: در واقع برای آزادی این تعداد زندانیان 600 میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش کمیته صلح و سازش، شاکیان از 126 میلیارد ریال طلب خود گذشت کردند.
وی با تأکید بر ضرورت همت خیران در راستای کمک به آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد ، بیان کرد: تعداد آزاد شدگان از فروردین سال گذشته تا 16 اردیبهشت‌ماه 98 به 195نفر رسید..
سلیمی تصریح کرد: با مشارکت مردم و خیران از 15 سال گذشته تاکنون در ماه رمضان جشن گلریزان در شهرستان های استان یزد برگزار می‌شود .
وی اضافه کرد: جشن گلریزان خاص ماه رمضان است و به همت ستاد دیه ، مردم و خیران در 12 منطقه استان برگزار ‌می‌شود که تاکنون در شهرستان‌های یزد ، ابرکوه ، اردکان ، خاتم و منطقه مروست برگزار شده است.
همچنین رئیس بازداشتگاه و مجتمع اشتغال (زندان باز) ابرکوه به خبرنگار ایرنا گفت: شب گذشته دوازدهمین جشن با شکوه گلریزان با حضور جمعی از مسئولان و خیران در این شهرستان برگزار شد.
علی بورقی افزود: خیران شهرستان با اهداء چهار میلیارد و 111 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد کمک کردند.
وی اظهار داشت : برای آزادی 17 محکوم مالی غیرعمد شهرستان به 25 میلیارد ریال کمک های مردمی و خیری نیاز است.
بورقی افزود: سال گذشته ستاد دیه استان 2 میلیارد و 600 میلیون ریال برای آزادی 12 زندانی جرائم مالی غیرعمد به این شهرستان کمک کرد.
وی از مردم نیکوکار و افراد خیر خواست برای شرکت در جشن گلریزان کمک های نقدی خود را به شماره حساب های ستاد دیه 0108888888002 بانک ملی و شماره 38000090 نزد بانک رفاه واریز و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.
همچنین مدیرعامل ستاد دیه استان یزد اظهار کرد: جشن گلریزان با هدف آزادی افرادی که به علت تصادف ، صدور چک غیر کلاهبرداری، حوادث کارگاهی و مهریه های معقول در زندان هستند، برگزار می شود.
اسلام افشون اظهار داشت: سال گذشته به همت مردم ، خیرین و مسئولان ابرکوه 12 زندانی آزاد شدند، مجموع بدهی آنها افزون بر 32 میلیارد ریال بود که کمیته صلح و سازش توانست رضایت طلبکاران را افزون بر 29 میلیارد ریال اخذ کند .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آزادي زنداني محكومان مالي استان يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،به گزارش روابط عمومی زندان جهرم، خانمی با مراجعه به دفتر مددکاری زندان جهرم ،۲۰ میلیون تومان را برای آزادی فردی بدهکار واریز و رسید آن را به عنوان هدیه تولد همسرش به وی اهدا کرد.
خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند، می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۴۲۱۴۲۸۶ به نام انجمن حمایت زندانیان شهرستان جهرم واریز کنند.

شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • مشارکت خیران در تجهیز مراکز درمانی اشنویه