Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@06:23:55 GMT

آب سد ماملو تيرماه امسال به ورامين مي رسد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۱۰۳۹

آب سد ماملو تيرماه امسال به ورامين مي رسد

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا- فرماندار ورامين گفت : با برنامه ريزي صورت گرفته و با تلاش مسئولان شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقي، آب سد ماملو تيرماه امسال به ورامين مي رسد.

به گزارش ايرنا، حسين کاغذلو روز چهارشنبه در جلسه مشترک فرمانداران و مسئولان شهرستان هاي جنوب شرق تهران با مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تأمين آب شرب مردم ورامين از محل سد ماملو، يکي از خواسته هاي مهم مردم اين شهرستان است که اجرايي شدن آن در دستور کار مسئولان شرکت آبفا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با تلاش مجموعه آب و فاضلاب در تخصيص اعتبارات مورد نياز و نيز استفاده از ظرفيت هاي موجود در شهرستان، زمينه اتصال شبکه آب شهرستان ورامين به تصفيه خانه هفتم تهران در سد ماملو فراهم شده است و تا تکميل مابقي اين پروژه ، تا اوخر تيرماه امسال، آب سد ماملو به ورامين مي رسد.
وي با اشاره به اجراي طرح فاضلاب شهرستان ورامين گفت: طرح جمع آوري، انتقال و دفع بهداشتي فاضلاب شهري ورامين به منظور حفاظت از محيط زيست به ويژه محيط زيست انساني، جلوگيري از آلودگي منابع آب زيرزميني، استفاده از پساب تصفيه شده و ارتقاي شاخص سلامت و بهداشت شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.
کاغذلو تأمين منابع آبي پايدار به منظور توسعه فعاليت هاي کشاورزي و صنعتي را چالش پيش روي ورامين اعلام کرد و افزود: اين طرح که به منظور بازچرخاني آب و جلوگيري از هدر رفت آن اجرا مي شود، نقش مهمي در کاهش استحصال منابع آب زيرزميني دارد، موضوعي که در سال هاي اخير باعث شده تا پديده فرونشست در دشت ورامين رخ دهد.
وي تصريح کرد: فاز نخست شبکه جمع آوري فاضلاب شهري ورامين به طول 200 کيلومتر است که تاکنون 106 کيلومتر آن توسط شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقي تهران اجرا شده است.
فرماندار ورامين افزود: با اجراي طرح شبکه فاضلاب ورامين، در هر شبانه روز 30 هزار متر مکعب فاضلاب تصفيه شده و پساب خروجي آن صرف فعاليت هاي کشاورزي و صنعت خواهد شد ضمن اين که يکصد حلقه چاه از مدار استحصال آب از منابع زير زميني خارج مي شود.
**حق آبه سدماملو بر اساس عدالت توزيع شود
نماينده مردم ورامين، قرچک و پيشوا در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه گفت: حق آبه 30 ميليون متر مکعبي ماملو براي شهرستان هاي جنوب شرق استان تهران است که بايد بر اساس سرانه جمعيت و به صورت عادلانه توزيع شود.
دکتر سيد حسين نقوي حسيني افزود: با افتتاح مدول دوم تصفيه خانه هفتم تهران در سد ماملو، آرزوي ديرينه مردم شهرستان هاي ورامين و قرچک در برخورداري از آب سد ماملو محقق مي شود ولي بايد دقت داشت که در تخصيص اين آب عدالت رعايت شود.
وي اظهار داشت: در اجراي اين طرح، مردم شهرستان پيشوا که در نقطه انتهايي استان تهران و جنوب شرق واقع شده است نيز مي بايد ديده شود چرا که اين شهرستان با چالش عظيمي در تأمين آب مواجه است و سال گذشته قطعي چند روزه آب، شرايط بحراني براي مردم رقم زده بود.
وي تصريح کرد: انتظار مردم و مسئولان شهرستان هاي جنوب شرق تهران از مسئولان آبفا اين است که 30 ميليون متر مکعب آب اختصاص يافته براي شهرستان هاي جنوب شرق تهران، بر اساس سرانه جمعيت و به صورت عادلانه توزيع شود، اين نباشد که يک شهرستان چاه هاي آب شرب را خاموش کند و فقط از آب سد ماملو استفاده کند و ساير شهرستان هاي از اين آب بي بهره بماند.
تهرام/7254//6139
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،معاون عمرانی فرماندار تهران گفت: قرار است امسال ، تصفیه خانه فاضلاب جدیدی در این منطقه احداث شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم
  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • طرح «حکمرانی محله محور» با حضور مردم در ورامین اجرا می شود