Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به موضوع جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: مانع از نابودی عالی‌ترین شورای سیاست‌گذاری فرهنگی کشور شوید. ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جمعی از دانشجویان عصر امروز با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدامین مهدی پور، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، به نمایندگی از این اتحادیه دانشجویی در محضر رهبر انقلاب سخنانی را مطرح کرد.

وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: امروز دهه پنجم انقلاب اسلامی را در شرایطی شروع می‌کنیم، که دشمنان اسلام و ملت ایران بیش از هر زمانی از ابهت و عظمت انقلاب اسلامی واهمه دارند؛ افرادی که روزی در تلاش بودند تا با حمله نظامی و جنگ نرم و تحریم اقتصادی، ایران اسلامی را زمین گیر کنند، امروز یا مرده‌اند و یا نفس‌های آخرشان را می‌کشند.

این فعال دانشجویی گفت: در میان این کارزار یک ملت انقلابی همواره حرف آخر خود را همان اول می زند "آقایان غرب‌زده، ما را از آن طرف مرزها نترسانید که در آنجا خبری نیست، بلکه از دید ما تهدید اصلی عدم استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.دشمن هرچقدر برما بتازد ما قوی‌تر خواهیم شد و آخر این کارزار «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند."

وی در ادامه با اشاره به مسائل اقتصادی کشور اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما با روند اقتصادی موجود، در معرض آسیب‌های جدی قرار دارد، برای اینکه در این بعدش هنوز اسلامی نشده است.

متاسفانه باتوجه به روندهای کلی کشور، تاثیر نرخ ارز به حدی زیاد است که موجب بزرگترین هرج و مرج اقتصادی تاریخ کشور شده است؛ این که در یک دهه، میزان سقوط ارزش پول ملی ایران بیشترین میزان در جهان (پس از سوریه) باشد، اصلا متعارف و منطقی نیست. البته در شرایطی که دولت منفعل و بازار عنان گسیخته است و وزارتخانه‌های متولی کار و صنعت و اقتصاد توسط گروه‌های رانتی اشغال شدند، وضعیت نباید بهتر از این باشد.

مهدی پور تصریح کرد: از آنجا که دولت و نهادهای وابسته به آن، بزرگترین عرضه و تقاضا کننده ارز می‌باشند و این دولت بیشترین اختیارات را نسبت به دولت‌های سابق داشته است. در صورتی که تدبیر درستی اندیشده شود، افزایش ارزش پول ملی هدفی دور از دسترس نخواهد بود.

وی خطاب به رهبر انقلاب ادامه داد: آقا جان، در چنین شرایط اقتصادی که قشر محروم و مستضعف، با مشکلات معیشتی متعدد مواجه است، نمایش تجملات آقازاده‌ها در فضای حقیقی و مجازی، نمکی است بر روی زخم ملت قهرمان ما، در این راستا از حضرتعالی تقاضا داریم تا دستور فرمایید، دستگاه‌های مسئول با سرعت و دقت هرچه تمام‌تر نسبت به تدوین و اجرای آیین نامه قانون رسیدگی بر اموال مسئولین اقدام نمایند.

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه به مسئله اصلاح ساختارهای سیاسی کشور اشاره کرد و افزود: در باب مردم سالاری دینی، یک حکومت اسلامی می‌بایست ساختار دقیق تربیت نیروها و مدیران آینده خود را برای مردم و نخبگان مشخص نماید، تا در مقابل، توده‌های مردم نیز نقش خود را در تحقق دولت اسلامی دانسته و به آن عمل کنند. اما اگر در جامعه اسلامی، این ساختار مشخص نباشد، مسلما در آن جامعه باند های قدرت و ثروت بوجود می آیند که خطرشان برای حکومت اسلامی، چندین برابر بیشتر است، در آن زمان کم کم افراد جای ارزش ها را می گیرند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: در چنین سیستم نیمه پارلمانی نیمه ریاستی ناقص، گروه‌های سیاسی صرفاً کارکرد انتخاباتی داشته و هیچ یک پاسخگوی وضعیت کشورنیستند، همین خود باعث می شود که مردم در مواقعی هم که گلایه به حقی داشته باشند، مشکلات را به پای حاکمیت بنویسند و خروجی چنین سیستمی آقازاده پروری خواهد بود.

وی با ارائه راهکاری گفت: پیشنهاد ما بررسی جدی و دوباره نظام پارلمانی مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه و بازنگری قانون اساسی بر همین محور می‌باشد؛ امید است که این اصلاح ساختاری، راه را برای پیشرفت کشور و پررنگ‌تر شدن نقش جوانان در آینده آن هموارتر سازد.

مهدی پور به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب و جوانگرایی اشاره کرد و ادامه داد: برداشت ما این است که حضرتعالی گام دوم را خطاب به همه ی امت اسلامی بیان نمودید، اما متاسفانه افرادی معدود و حلقه‌هایی خاص، به گام دوم خیانت و آن را تعبیر به جوانگرایی صرف که منظور خودشان بودند نموده و اینگونه خواستند سهم خود را از قدرت بگیرند. اما آقایان از نظر ما جوان حزب اللهی قدرت طلب نیست و گام دوم، گام تاریخی تمامی ملت ایران است.گام دوم، گام آن زن و مرد و دانشجو و کارگری است که برای پیشرفت کشورش تلاش می‌کند و گام آن مدیری است که اگر شهر را آب برد، در حوزه مسئولیت خود مشغول به خدمت باشد نه در خارج از کشور مشغول به خوش گذارنی و عشرت.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به مسئله آموزش و پرورش نیزگریزی زد و تاکید کرد: حضرت آقا، بنده به عنوان دانشجو دانشگاه فرهنگیان، ارادت ویژه معلمان این سرزمین را خدمت شما، به عنوان مدافع واقعی آموزش و پرورش اعلام می‌نمایم. در جامعه اسلامی ما قرار بود آموزش و پرورش و آموزش عالی مکمل هم باشند اما پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، تبعیض و تفاوت‌های میان این دو چه بسیار زیاد است.

این فعال دانشجویی افزود: قاطعانه می‌گویم اصلاح آموزش و پرورش جز از مسیر دانشگاه فرهنگیان میسر نمی‌گردد، اما دست های پشت پرده خواهان زمین زدن این دانشگاه هستند.آن‌هایی که روزی در سفارت‌خانه‌هایشان به عدالت‌خواهان ما نذری می‌دادند امروز خوب می‌دانند که برای منحرف کردن مسیر آینده انقلاب می‌بایست آموزش و پرورش و تربیت معلم را هدف گرفته و آن را به محیطی رخوت انگیز بدل کرده و معلم ایرانی را تو سری خور بار آورده و او را درگیر مشکلات معیشتی کنند. آن‌ها خوب می‌دانند که امروز باید از طرح خرید خدمات آموزشی حمایت کنند و برای دانش‌آموزان ما، مدرسه‌های به اصطلاح مجهز بسازند و آن وقت مدیران جنتلمن را در راس این مدارس گمارده و سند 2030 را در خفا اجرا کنند.

 وی در ادامه به موضوع جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: این روزها خبرهای ناخوشایندی از شورایعالی انقلاب فرهنگی به گوش می‌رسد، خبرهایی که حاکی از آن است که افرادی می‌خواهند با به حداقل رساندن اعضاء شورا و برگزار نشدن جلسات آن، سیاست‌گذاری فرهنگی را از این شورا بگیرند. لذا از حضرتعالی استدعا داریم نسبت به این مسئله ورود کرده و مانع از نابودی عالی‌ترین شورای سیاست‌گذاری فرهنگی کشور شوید.

مهدی پور در بخش پایانی سخنان خود اضافه کرد: آقاجان در دانشگاه‌ها هم، دانشجویان مؤمن و انقلابی امروز ضرورت‌ها را بیش از هر زمانی درک نموده‌اند و برای حفظ سنگر انقلاب در دانشگاه‌ها لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند. اما نکته جالب اینجاست که در این وانفسای جنگ نرم، وزارت علوم و دانشگاه‌ها، روز به روز فشارها را بر مجموعه‌های دانشجویی انقلابی بیشتر می‌کنند، گویا آقایان سمپاد فتنه گران هستند.

وی افزود: فتنه گرانی که قرار بود جایگاهی در دانشگاه نداشته باشند، وقاهت را به سر حدی رساندند که دوباره از اتحادیه ما به دادگاه قضائی شکایت کرده و به خیالشان می‌خواهند همین دفتری را هم که برای فعالیت، شما به ما داده بودید را از ما گرفته و آواره‌مان کنند. ولی رهبرا، اف بر ما که با فشار اینان و بعضی رفقای فتنه گرشان بخواهیم از آرمان‌هایمان کوتاه آمده و جبهه انقلاب را تنها بگذاریم.

انتهای پیام/

R1011173/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳ که عصر امروز سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش عملکرد یک‌ساله شورای انقلاب فرهنگی از جمله ۹۹ مصوبه این شورا در سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین «واگذاری تنظیم بازار کسب‌وکارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «واگذاری مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

در این جلسه مباحث مفصلی نیز درباره موضوع عفاف و حجاب مطرح و بر ضرورت اقناع‌سازی، ‌ رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه به‌ویژه در ادارات دولتی و همچنین اجرای وظایف دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه عفاف و حجاب تأکید شد.

در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب تا هفته آینده برنامه‌های اجرایی، ‌ ایجابی و فرهنگی خود را که در حوزه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ‌ جهت بررسی و تصویب به دبیرخانه این شورا ارائه نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی
  • تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی
  • دانشجویان دانشگاه آزاد از دیدار صمیمی با رهبر انقلاب می‌گویند
  • جلسه شورای اسلامی سازی دانشگاه ها شورای عالی انقلاب فرهنگی