Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویوران با اشاره به نقش فلسطین و مسجدالاقصی در آینده مسلمانان، گفت: مساله فلسطین با مهدویت گره خورده و روایت شده است که در آستانه ظهور، فلسطین آزاد می‌شود و زمین و زمان با مجاهدین که در فلسطین می‌جنگند، همراه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، نشست تخصصی رسانه ای با موضوع «فلسطین، گرانی‌گاه ظهور در فرهنگ مهدویت»، عصر امروز (چهارشنبه، 1 خرداد) در بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و درغرفه جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر این گزارش، در ابتدای این نشست «حسین رویوران» طی سخنانی اظهار کرد: با وجودآنکه در قرآن کریم به فلسطین به میزان بالایی اشاره شده ولی درمیان امتها آن گونه  که باید به آن پرداخته نشده است.

 

رئیس کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین افزود: مسجدالاقصی قبله اول ما مسلمانان بوده است و این نشان از اهمیت آن دارد. نکته دوم اینکه بحث معراج پیامبر(ص) با مسجدالاقصی پیوند دارد.

 

رویوران تصریح کرد: انتقال پیامبر(ص) از مکه به  قدس و بعد آسمان، نشان می دهد که خداوند خواسته ما قدس را فراموش نکنیم.

 

وی ادامه داد: طبق آیات قران کریم ما با فلسطینیان برادر دینی هستیم و نسبت به آنها مسئول هستیم که امید است قصورهای ما در حق برادرانمان جبران شود.

 

رییس کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع ازملت فلسطین تاکید کرد: امام خمینی(ره) به عنوان یک مجتهد جامع الشرایط و بر اساس فهم قرآنی موضوع فلسطین را دراولویت سیاست خارجی کشورمان قرارداد.

 

وی در ادامه بیان کرد: انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از طرف امام(ره) به این دلیل بوده است که در چنین فضای روحانی که ما با قرآن انس داریم، فلسطین را از دریچه قرآن کریم بشناسیم‌.

 

رویوران ابراز کرد:مساله فلسطین با مهدویت گره خورده و روایت شده است که در آستانه ظهور، فلسطین آزاد می شود و زمین و زمان با مجاهدین که در فلسطین می جنگند، همراه می شوند.

 

این کارشناس سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: مساله آزادی فلسطین یک موضوع قطعی و یقینی است و بنابر فرموده امام خمینی(ره) اسراییل از بین رفتنی است و بنابر فرموده مقام معظم رهبری قضا و قدر الهی است که فلسطین آزاد خواهد شد.

 

بنابراین گزارش در ادامه این نشست، ازعروسک های مقاومت رونمایی شد.

 

گفتنی است، بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا چهارم خرداد ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن روزه اولی ها ماه رمضان مجلس روزه اولی ها دختران روزه اولی ماه مبارک رمضان اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد ظهور امام زمان عج مسجدالاقصی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)،حجت الاسلام محمد عدیده در مراسم تجلیل از فعالین قرآنی این منطقه، با بیان اینکه در مشهد زمینه‌ های فعالیت فرهنگی قرآنی زیادی وجود دارد، اظهار کرد: در مشهد فرصت پرداختن به فرهنگ قرآنی مهیاست و باید آنچه که لازمه زندگی است، از قرآن کریم دریافت و استخراج کنیم.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور افزود: مسلماً قرآن کتاب زندگی همه ماست و نباید بدون استفاده در کنج خانه‌ها بماند، بلکه آیات قرآن به ما قائده زندگی کردن را می‌آموزد و باید از آن بهره برد.

وی با اشاره به حفظ قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه اظهار کرد: امروزه تلاوت‌ها و قرائت‌های قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته است، اما تا قرآنی شدن جامعه و رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. 

عدیده با بیان اینکه خانه‌ها و مؤسسات قرآنی نماد حرکت مردمی در فرهنگ دینی ما هستند و باید روز به روز تقویت شوند، خاطر نشان کرد: نگاه ما نگاه تربیت محور و فراتر از قرائت و تلاوت قرآن کریم است و باید سبک و قواعد قرآنی در زندگی مردم جاری شود.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به اینکه همه باید برای حفظ قرآن کریم تلاش و دامنه جامعه قرآنی را گسترش دهیم، تصریح کرد: اگر جلسات خانگی قرآن کریم با رویکرد تربیت قرآنی در منازل باب شود، جوانان و نوجوانان با قرآن کریم انس خواهند گرفت.

فاطمه سعادتیان

دیگر خبرها

  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • پویش «زندگی با آیه‌ها» طرح جدیدی برای فهم قرآن
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در نوزدهمین آزمون ارزیابی حافظان
  • نشست مهدویت در مدرسه علمیه خواهران نقده
  • حمله اسرائیل به ناو آمریکایی یو‌اس‌اس لیبرتی / سید حسن نصرالله از کجا ظهور کرد؟ / چگونه گوگل همه کاربران را شنود می‌کند؟ / چالش بالا رفتن از ۹۹۹ پله با رنج‌رور هیبریدی ۲۰۱۸
  • تنبیه موشکی رژیم صهیونیستی نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است
  • حافظ نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس + فیلم
  • پنج میلیاردتومان تسهیلات به فعالان قرآنی یزد پرداخت شد
  • «مسابقه قرآنی‌ها»؛ محفلی برای حافظان قرآن کریم