Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پارلمان عراق در حال بررسی قانونی است که در صورت تصویب، دولت این کشور به صورت رسمی می‌تواند از رژیم صهیونیستی بابت حمله هوایی سال ۱۹۸۱ به رآکتور هسته‌ای اوسیراک طلب غرامت می‌کند.

در جریان حمله هوایی صهیونیست‌ها به نیروگاه هسته‌ای اوسیراک واقع در ۱۸ کیلومتری بغداد، علاوه بر نابودی کامل آن دست‌کم ۱۱ عراقی از جمله چند پرسنل نظامی نیز جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراق در اواخر دهه ۷۰ میلادی یک نیروگاه هسته‌ای از فرانسه خریداری کرد و متعاقب آن دستگاه اطلاعاتی تل‌آویو این‌گونه تصور کرد که این کار با هدف تولید پلوتونیوم برای پیشبرد برنامه ساخت سلاح‌های اتمی در عراق بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از رژیم صهیونیستی برای حکومت اردن امری حیاتی است 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد، پادشاهی اردن در حمله تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی در شب ۱۳ آوریل گذشته با پهپادها و موشک‌های بالستیک خود ضد رژیم صهیونیستی و در واکنش به عملیات تروریستی این رژیم در هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق وارد عمل شده و به دفاع از رژیم اسراییل پرداخت.

به نوشته این گزارش، ایرانی‌ها موفق شدند شبکه اینترنت در سرزمین‌های اشغالی را مختل کرده و سامانه‌های الکترونیک رژیم صهیونیستی را تا حد زیادی دچار اختلال کند. علاوه بر این‌ها حجم حملات پهپادی و موشکی ایران فراتر از توان سامانه‌های دفاع هوایی و سرویس‌های رصد رژیم صهیونیستی بود و به همین علت تعداد قابل توجهی از این پهپادها و موشک‌ها به اهداف خود اصابت کرده و خسارت‌های گسترده‌ای را به بار آورد که از جمله این اهداف پایگاه هوایی نواتیم به عنوان یکی از بزرگترین پایگاه‌های هوایی رژیم صهیونیستی بود که در حمله به کنسولگری ایران در دمشق مشارکت داشت.

نکته قابل توجه در این حمله این بود که اسکادران هوایی و جنگی آمریکا و انگلیس و فرانسه با عملیات خود تلاش کردند مانع از عبور پهپادها و موشک‌های ایران از اردن و ورود آن به حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی شوند. عجیب‌تر اینکه حتی نیروی هوایی اردن نیز تلاش کرد سهم خود را در مقابله با این موشک‌ها و پهپادها ایفا کند.

با وجود اینکه اردن در ابتدا سعی کرد حضور خود در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را تکذیب کند، اما رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که اردن در ساقط کردن ۶ پهپاد ایرانی بر فراز آسمان این کشور که قصد حمله به اهداف صهیونیستی داشته، مشارکت کرده است.

سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی

البته این اولین بار نیست که رژیم اردن به نفع رژیم صهیونیستی وارد عرصه می‌شود. در سال ۱۹۷۳ و تنها چند روز قبل از آغاز جنگ مصر و سوریه ضد اسراییل برای آزادسازی صحرای سینا و جولان اشغالی، ملک حسین بالگرد ویژه خود را آماده کرده و به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و با حضور در منزل گولدا ماییر نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی این ریسک را به جان خرید تا به متحد صهیونیست خود اطلاع دهد که سوری ها و مصری ها آماده حمله به اسراییل هستند. البته جالب اینجا بود که ماییر به این هشدار اهمیتی نداد، اما چند روز بعد این عملیات ‌آغاز شد.

اردن از سال ۱۹۴۸ و در جریان آغاز اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی مناسبات مخفیانه خود با سرکردگان این رژیم را آغاز کرده بود و در سرکوب فلسطینی‌ها در برخی مناطق این کشور، هماهنگی‌های نظامی گسترده‌ای با شبه نظامیان رژیم صهیونیستی داشت. این موضوع در اسناد آمریکایی و اسراییلی وجود دارد و محمد حسنین هیکل روزنامه نگار فقید و مشهور مصری نیز به آن اشاره کرده است.

نقش کارکردی اردن در حمایت از رژیم صهیونیستی

این مقاله با اشاره به سابقه تشکیل اردن هاشمی، روی کار آمدن خاندان هاشمی در این کشور را برای تقسیم کشورهای عربی و بویژه سوریه بزرگ دانسته و تاکید کرد که از این منظر عجیب نیست که عبدالله دوم اقدام به از بین بردن موشک‌هایی کند که به سمت سرزمین‌های اشغالی در حرکت است. این نگاه، اقدام پادشاه اردن را یک خیانت تلقی نمی‌کند، چرا که به او به وظیفه خود در حمایت از رژیم صهیونیستی عمل کرده است.

حکومت هاشمی در اردن پیش از این نیز در حالی که در نتیجه عملیات شجاعانه یمنی‌ها، خطوط امدادی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ قطع شد، پل زمینی برای این رژیم ایجاد کرد تا بتواند کمک‌های مختلف و تجهیزات نظامی را به سرزمین‌های اشغالی گسیل کند این در حالی بود که صهیونیست‌ها همزمان با عملیات گسترده خود اقدام به نسل کشی و پاکسازی نژادی در غزه می‌کردند. به این ترتیب می بینیم که حمایت از رژیم صهیونیستی برای خاندان هاشمی در اردن امری حیاتی است و موجودیت آنها به این حمایت بستگی دارد.

کد خبر 6084069

دیگر خبرها

  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی
  • حمایت از رژیم صهیونیستی برای حکومت اردن امری حیاتی است 
  • «وعده صادق» به معنای پیروزی ایران در برابر دشمن صهیونیستی است
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه
  • حمله هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه
  • تداوم حمله های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • شهادت ۲۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه