Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد - ایرنا - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران گفت: فرهنگ ایثار و مقاومت و دفاع مقدس بهترین نسخه برای پیروزی بر دشمنان در جنگ اقتصادی است.

به گزارش ایرنا؛ محمدرضا سوقندی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی نقش و کارکرد رسانه در دفاع مقدس اظهار داشت: از اشکالات اصلی ما آن است که مسائل را نشناخته و گاه شبه مشکل را به جای مشکل گرفته و پیرامون آن صحبت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر سخن گفتن با زبان عصر و نسل در خصوص موضوعات روز، افزود: باید آموزه های دینی و قرآنی را مطابق با فطرت انسان ها به نسل امروز منتقل کنیم.
وی با اشاره به دین گریزی و گاه دین ستیزی جوانان و بعضا گرایش آنان به عرفان های کاذب و دیگر ادیان، گفت: باید به سئوالات نسل جدید پاسخ قانع کننده داد و حال آنکه پاسخ های امروز ما قانع کننده نیست.
سوقندی با بیان اینکه دفاع مقدس نیازمند معرفت تاریخی است، اظهار داشت: در عصر حاضر دچار خلاء معرفتی شده ایم در حالی که اگر جریان های فکری ما آبشخور و خاستگاه فکری باشد و در مسیر صحیح قرار گیرد، جاذبه های لازم را خواهد داشت.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران افزود: جذبه دفاع مقدس نیازمند استمرار است و در این بخش نیازمند بازتولید معارف دفاع مقدس هستیم.
وی با اشاره به فراموشی جریان معرفتی و فکری دفاع مقدس، گفت: همین باعث شده از جهالت ما برای تحمیل تحریف استفاده شود زیرا وقتی نسلی از واقعیتی بی خبر است دشمنان شایعات و شبهاتی را به عنوان واقعیت و حقیقت به وی تحمیل می کنند.
سوقندی یادآور شد: جریان فکری و نخبگانی باید اهمیت زمان در تولید و شناخت زمان و زمانه را بیشتر مدنظر قرار دهد و نگاه دانشی و روشمند داشته باشند.
وی، شناساندن واقعیت های دفاع مقدس به نسل جوان را وظیفه رسانه دانست و از خاطره نگاری، استفاده از نماد و سمبل و عناصر گفتمان سازی به عنوان راهکارهای ماندگار شدن حقایق دفاع مقدس یاد کرد.
سوقندی افزود: دفاع مقدس ظرفیت گفت و گو را دارد و باید از این ظرفیت برای گفتمان سازی استفاده کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه برای شناخت دفاع مقدس باید از سطح شعار گذشته و به آن عمق داد، گفت: دفاع مقدس با زندگی مردم آمیخته شده است.
حسین فرخنده با اشاره به اهمیت رسانه در شناساندن این ظرفیت مهم به جامعه، افزود: اگر موضوعی قصد فرهنگ سازی دارد باید حتما نسبت خود را با رسانه مشخص کند.
ط/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دفاع مقدس رسانه خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ در آستانه ۵ اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس ، همایشی با عنوان "شن‌ها مامور خدا بودند" فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح در سالن همایش‌های بین المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بزرگراه شهید حقانی تهران، انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی واقع است.

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود