Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@17:43:47 GMT

140 هزار فرصت شغلی برای زنان در مشهد ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۱۴۹۱

140 هزار فرصت شغلی برای زنان در مشهد ایجاد می شود

140 هزار فرصت شغلی برای زنان در مشهد ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایجاد اشتغال بخش خصوصی زنان سرمایه گذاری مشهد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حتی بیل گیتس هم نگران بیکار شدن است!

به گزارش خبرآنلاین، سرعت پیشرفت هوش مصنوعی مولد حتی بیل گیتس را هم نگران جایگاه شغلی‌اش کرده است. Firstpost از نگرانی‌های بیل گیتس درباره‌ی متزلزل‌شدن جایگاه شغلی‌اش توسط هوش مصنوعی گفته است.

بر اساس گزارش زومیت، او در مصاحبه‌ای با سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI، در پادکست Unconfuse Me اعلام کرد که نگران تصاحب‌شدن جایگاه شغلی‌اش توسط هوش مصنوعی است. آلتمن و گیتس درباره‌ی موضوعات مختلفی ازجمله GPT-5، هوش جامع مصنوعی (AGI) و قابلیت‌های پشتیبانی ویدیویی که به ChatGPT اضافه خواهند شد، بحث کردند.

گیتس اعتراف کرد که در ابتدا نسبت‌ به هوش مصنوعی بدبین بود و فکر نمی‌کرد تا این اندازه پیشرفت کند. او همچنین انتظار نداشت چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT بتوانند در انجام کارهای پیچیده به‌خوبی عمل کنند.

بیل گیتس پیش‌تر خاطرنشان کرد که قصد دارد هوش مصنوعی را برای بهبود شرایط زندگی و سلامت مناطق کم‌درآمد به‌کار گیرد. بنیان‌گذار مایکروسافت این‌ کار را از طریق بنیاد گیتس که یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های خیریه‌ی دنیا به‌حساب می‌آید، دنبال می‌کند.

گیتس دیدگاه منحصربه‌فردی به هوش مصنوعی و تأثیر آن بر مشاغل جامعه دارد. او معتقد است که با استفاده از این فناوری دیگر نیازی نیست انسان‌ها برای امرار معاش به‌سختی کار کنند و می‌توانند تنها سه‌ روز در هفته به محل‌ کارشان سر بزنند. به‌عقیده‌ی بیل گیتس انسان‌ها می‌توانند در آینده برای انجام بسیاری از وظایف دلهره‌آور یا حتی تهیه‌ی غذا از فناوری هوش مصنوعی بهره ببرند.

جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، اعتقاد دارد که نسل جدید نباید کدنویسی را به‌عنوان یک شغل در نظر بگیرند؛ چراکه حتی درحال‌حاضر هم بخش عظیمی از کدنویسی توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود. از نظر هوانگ بهتر است مردم وارد مشاغلی همچون زیست‌شناسی، آموزش، تولید یا کشاورزی شوند.

هوش مصنوعی، طراحان گرافیک و معماران را کم‌کم از صحنه حذف خواهد کرد؛ زیرا ابزارهای پیچیده‌ای مانند ChatGPT و Midjourney و Image Creator می‌توانند با ارائه‌ی طرح‌های بسیار خوب جای این افراد را پر کنند.

گزارش‌های سال گذشته نشان می‌دهند که ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مایکروسافت، نگران از دست‌دادن شغل خود هستند؛ بااین‌حال ۷۰ درصد از کاربران آمادگی‌شان برای پذیرش و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در مشاغل خود را اعلام کردند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895410

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ غوغا می‌کند
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود
  • اشتغالزایی برای بیش ۳۰۰ مدد جوی کمیته امداد شوش
  • حتی بیل گیتس هم نگران بیکار شدن است!
  • معرفی فرصت‌های شغلی دانش بنیان‌ها در ایستگاه کار اینوتکس ۲۰۲۴
  • اطلاعیه مهم فرودگاه مشهد + جزییات
  • فرصت‌های شغلی و کارآموزی دانش بنیان‌ها فراهم می‌شود
  • ایجاد ۴۸۰۰ فرصت شغلی برای دانش آموختگان زنجان هدفگذاری شد
  • افسوس سفیر ایران در باکو از فرصت‌سوزی برخی کشورهای عربی - اسلامی
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان