Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اعتباراتی که برای جبران خسارت‌های بارش به استان ابلاغ شده نباید معطل دستورالعمل و بخشنامه بماند مدیران سریعا کار را شورع کرده و خسارت‌های مردم را براساس فرآیند تعریف شده تسهیلات، کمک‌های بلاعوض و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای پرداخت کنند.به گزارش بلاغ، اقبال عباسی ظهر امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، گفت: همه سدهای خاکی استان باید به‌گونه‌ای باشند که ارتفاع تاج آن‌ها حداقل یک متر بلندتر ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر در بارندگی‌های فروردین‌ماه سد روستای گنج می‌شکست سرنوشت مالخلیفه هم همچون سرنوشت آق‌قلا می‌شد، افزود: بیش از 300 هزار مترمکعب آب در پشت این سد جمع بود که می‌توانست خطرآفرین باشد.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای مجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها که در جریان بارش‌های ماه گذشته دچار آسیب شدند و احتیاج به بازسازی، نوسازی و احداث دارند در همان محل درجاسازی شوند، ادامه داد: درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ اقدامی مگر در موارد خاص صورت نگیرد.

عباسی با تاکید بر اینکه از 450 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده برای خسارت‌های بارندگی در چهارمحال و بختیاری 250 میلیارد تومان آن در ستاد مدیریت بحران کشور تایید و ابلاغ شده است، عنوان کرد: این میزان اعتبار در قالب‌ کمک‌های بلاعوض، اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و تسهیلات به استان ابلاغ شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این استان در موج اول بیشترین بارش را داشت، به لحاظ معدل بارش چهارم بود و از نظر نقطه‌ای هم بیشترین بارش در کوهرنگ صورت گرفت.

وی اضافه کرد: اعتباراتی که برای جبران خسارت‌های بارش به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شده نباید معطل دستورالعمل و بخشنامه بماند مدیران سریعا کار را شورع کرده و خسارت‌های مردم را براساس فرآیند تعریف شده تسهیلات، کمک‌های بلاعوض و اعتبارات تملک  دارایی‌های سرمایه‌ای پرداخت کنند.

عباسی با تاکید بر اینکه هر بانکی خارج از زنجیره تعریف شده برای پرداخت تسهیلات ذکر شده برای جبران خسارت‌های بارش ضمانت خواست یا مانع‌تراشی کرد اطلاع داده شود، تصریح کرد: ایراداتی در جریان بارش‌های امسال در استان دیده شد ازجمله نواقص موجود در تاج سدها، عدم لایروبی مسیل‌ها و رودها، وجود ساخت و سازهای غیرمجاز و... لذا لازم است مدیران مربوطه این موارد را از وزارتخانه‌ها پیگیری کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بعضا دیده می‌شود هر مدیری در هر جمعی که حاضر است روابط عمومی خود را نیز می‌برد و اقدام به تهیه مستندات می‌کند، تاکید کرد: از این به بعد در هر جلسه‌ای که به‌عنوان استاندار حاضر بودم جز روابط عمومی رئیس و نایب رئیس جلسه، صدا و سیما و خبرگزاری‌ها هیچ کس حق تهیه فیلم و عکس را ندارد.

وی با بیان اینکه بروز بیماری زنگ زرد قلات در برخی مزارع استان جدی است که باید سریعا پیگیری شود، افزود: برای مطالعات روستاهای در معرض خطر در استان نیز می‌توان از اعتبارات مدیریت بحران استفاده کرد اما این کار باید براساس برخی قوانین صورت گیرد.

عباسی عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری نیز جز استان‌های سیل‌زده به حساب می‌آید بنابراین بسته‌های لوازم خانگی باید به مردم این استان که در بارش‌های دچار آسیب شدند تعلق گیرد مگر در مواردی که اولویت با استان‌های سیل‌زده دیگر باشد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری 
میزان بارندگی به شرح زیر است:
شهرکرد: ۱.۵
بروجن: ۷.۳
لردگان: ۰.۷
کوهرنگ:۵.۹
اردل:۴.۳
فارسان: ۱۱.۴
بن: ۰.۱
سامان:۰.۱
شلمزار: ۳.۶
فرخ شهر:.۱.۰
مال خلیفه:۲.۲
سورشجان:۴.۱
بلداجی: ۱.۵
دوآب صمصامی: ۱۳.۲
بازفت: ۶.۵
لیرابی: ۸.۲

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال وبختیاری
  • پیش بینی کاهش نسبی دما در چهارمحال و بختیاری
  • بارش‌های زیبای بهاری در فارس؛ با برکت، بدون خسارت
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • بارش‌های رگباری بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری
  • بارش‌های بهاری و سیل خروشان در خراسان جنوبی+فیلم
  • پیش بینی بارش‌های رگباری بهاری چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان زکات فطره توسط مردم چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش تگرگ در چهارمحال و بختیاری