Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- معاون ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) گفت: اين ستاد براي ساخت 60 هزار واحد مسکوني در مناطق سيلزده کشور، با بنياد مسکن انقلاب اسلامي توافق کرده است.

به گزارش ايرنا؛ عارف نوروزي روز چهارشنبه در آيين اهداي 2 هزار بسته لوازم خانگي و هزار راس دام سبک به سيلزدگان خراسان شمالي افزود: پس از جمع بندي و برنامه ريزي در اين خصوص، اقدامات لازم براي ساخت اين واحدها در استان هاي سيلزده آغاز مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي از مهمترين تعهدات اين ستاد را تحويل لوازم اوليه زندگي به سيلزدگان دانست و افزود: در اين راستا مقادير زيادي لوازم خانگي در استان هاي مختلف کشور توزيع مي شود.
نوروزي با اشاره به تحويل 2 هزار بسته لوازم خانگي به سيلزدگان خراسان شمالي گفت: در صورتي که ظرفيت انباري در اين استان فراهم باشد براي تامين و تحويل بسته هاي مزبور براي تمامي سيلزدگان مشکلي نداريم.
وي يادآور شد: در صورتي که فهرست افراد دريافت کننده کمک نهايي شود در مدت کوتاهي با کمک نيروهاي جهادي نسبت به تحويل اين اقلام و عمل به تعهدات اقدام‌ مي شود.
معاون اجرايي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) گفت: دام هاي اهدايي نيز از نوع مولد و سازگار با اقليم منطقه هستند تا در زودترين زمان، جايگزين دام تلف شده سيلزدگان شده و جاي آنها را پر کنند.
وي اظهار داشت: حدود سه هزار و 300 نفر نيز ظرفيت اشتغال براي خراسان شمالي در نظر گرفته شده تا طي آن باري از دوش مسئولان استان در حوزه بيکاري برداشته شود.
استاندار خراسان شمالي نيز با بيان اينکه سيل و مشکلات آن ظاهر کننده عظمت روح ملت بود، گفت: کار اصلي را در اين حادثه ، که همانا تحمل سختي ها و حضور در ميدان بود، مردم انجام دادند.
محمدعلي شجاعي افزود: بي شک اگر روحيه بزرگ مردم نبود عليرغم نداشته ها و کاستي ها، مسير به اين خوبي طي نمي شد.
وي اظهار داشت: در سيل کسي غايب نبود از جمله خود مردم و تمامي قواي کشور در ميدان بودند و اگر همبستگي و پيوستگي دين مدارانه ملت نبود قطعا اين حادثه مديريت نمي شد.
امام‌جمعه بجنورد نيز از خراسان شمالي به عنوان استاني محروم ياد کرد و خواستار کمک هاي بيشتر ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره)به مردم مناطق سيلزده اين استان شد.
حجت الاسلام والمسلمين ابوالقاسم يعقوبي ابراز اميدواري کرد که با همکاري استاندار و ديگر دستگاه ها، شاهد پيشرفت استان در آينده نزديک باشيم.
در پايان اين مراسم هداياي ستاد اجرايي حضرت امام (ره) به شماري از خانواده هاي سيلزده خراسان شمالي اهدا شد.
سيلاب هاي بهار امسال بيش از هفت هزار ميليارد ريال خسارت به بخش هاي کشاورزي، مسکوني، راه و تاسيسات زيربنايي استان خراسان شمالي خسارت زد.
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی در پیشبرد طرح‌های مسکن رتبه هشتم را دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مهدی رشیدی در نخستین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان، با بیان اینکه در پیشبرد طرح‌های مسکن ملی جزو هشت استان برتر کشورقرار داریم خطاب به دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: اولویت اقدامات دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ باید مصوبات سفر و مولدسازی باشد.
وی افزود: در بخش مصوبات سفر، بعضی دستگاه‌های اجرایی اقداماتی در دست انجام دارند که باید پیگیری لازم را برای تحقق آن داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداراستان در ادامه گفت: خراسان شمالی ظرفیت‌های زیادی در حوزه سرمایه‌گذاری دارد و برای رسیدن به توسعه اقتصادی، هر کاری برای سرمایه‌گذاری در استان که طبق قانون و در مسیر درست باشد، مورد استقبال قرار می‌گیرد.
وی درباره توجیه اقتصادی الحاق اراضی به محدوده شهرها، اضافه کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ۳۴ هکتار از اراضی ملی در شهر گرمه به محدوده الحاق شد. برای الحاق اراضی به محدوده با هدف توسعه شهر‌ها به‌ویژه در زمینه نهضت ملی مسکن باید توجیه اقتصادی الحاق اراضی با دقت انجام شود تا برای ایجاد زیرساخت‌ها، هزینه‌های سنگین تحمیل نشود و صرفه اقتصادی وجود داشته باشد.
در این جلسه، الحاق به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن، بازنگری طرح هادی روستای خوش‌منظر بجنورد، سایر درخواست‌های جانمایی فعالیت در خارج از محدوده شهر و روستا‌ها مطرح و پس از بحث و بررسی تصویب شد.

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • خراسان شمالی در پیشبرد طرح‌های مسکن رتبه هشتم را دارد
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند