Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@21:04:52 GMT

احیای ۶ واحد تولیدی تعطیل شده در لرستان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۱۶۶۴

احیای ۶ واحد تولیدی تعطیل شده در لرستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گودرز امیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: علاوه بر ۳۷ واحد تولیدی احیا شده در سال گذشته، اکنون نیز ۶ واحد تولیدی دیگر نیز در استان احیا شده است.

 امیری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید درسالن جلسات معاونت امور اقتصادی استانداری افزود: مجوز بهره برداری از شهرک پتروشمی استان صادر شده که در این راستا همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و تعامل بانک‌های استان نقش قابل توجهی در این امر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اکنون پتروشیمی استان در حال فعالیت است و چند طرح نیز در دست اجرا است ادامه داد: ۴۰۰ نیروی در راستای ساخت و ساز این طرح‌ها مشغول به کار هستند که با بهره برداری این طرح‌ها حدود ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و دائم در سطح استان ایجاد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اظهار داشت: کارخانه پرس از واحد‌های تعطیل استان بود که به بخش خصوصی واگذار شد و اکنون در حال پیگیری بهره برداری است که در راستای توسعه و اشتغال استان نقش موثری دارد.

امیری با اشاره به اینکه کارخانه یخچالسازی از واحد‌های تعطیل استان بود ادامه داد:با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام این واحد تولیدی تا ۲۰ روز آینده اولین سری تولید را وارد بازار می‌کند.

وی به احیاء شرکت صدر فولاد اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی در مرحله نقل و انتقالات است و با حضور سرمایه گذار جدید به زودی وارد چرخه تولید استان می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: کارخانه الکل فجر به سرماهی گذار جدید واگذار شده و مشکل بانکی آن برطرف و به سرمایه گذار دارای اهلیت واگذار شده و بدهی بانک‌ها در حال تصفیه است.

امیری با تاکید بر عزم اراده حمایت از تولید و سرمایه گذاری در لرستان وجود دارد، اظهار داشت: سرمایه گذاران باید پای کار باشند و صرفه عملی برای شروع کار داشته باشند.

وی گفت: بانک‌ها در راستای احیا و رونق واحد‌های تولیدی استان تعامل بسیار خوبی دارند و تاکنون سرمایه گذاری را به دلایل غیر منطقی پاسخ رد نداده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: همه بانک‌های استان آمادگی تعامل و همکاری با سرمایه گذاران برای تصفیه حساب و بخشش جریمه بانک‌ها را با اخذ مصوبه کشوری دارند و اصل وام‌ها و سود را وصول می‌کنند.

امیری اظهار داشت: اگر فردی نیز آمادگی پرداخت بدهی ندارند هیچگونه موردی مبنی بر فرافکنی در راستای عدم همکاری بانک‌ها نباید ایجاد شود.

وی بر لزوم حمایت از تولیدگنندگان استان تاکید کرد و گفت: با رعایت ماده ۱۹ قانون کسب و کار اولویت خرید در شرایط برابر با تولیدکنندگان استان است.

انتهای پیام/ ر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عتباتی و مجیدی پس از بازدید از قسمت‌های مختلف همچون خط تولید و آزمایشگاه، در نشستی که با مدیران این کارخانه داشتند ضمن استماع مشکلات أن از جمله تامین آب مورد نیاز کارخانه، دستور طرح آنها را در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان با دعوت از مدیران استانی ادارات و نهاد‌های متولی را صادر نمودند.
دکتر ناصر عتباتی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دادگستری استان بیان داشت: واحد تولیدی دهلر ارومیه یکی از مجموعه کارخانجات این واحد تولیدی است که با سرمایه‌گذاری خارجی در ۱۲ کشور جهان در زمینه بازاریابی و ارائه مواد طبیعی جهانی فعالیت دارد.
عتباتی ادامه داد: این واحد تولیدی نه تنها زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم نموده است بلکه با مصرف روزانه ۱۰۰۰ تن محصول سیب استان نقش مهمی در خرید دسترنج کشاورزان خصوصاً استان آذربایجان غربی که قطب تولید سیب در کشور است دارد.
رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: می‌بایست از سرمایه‌گذاری خارجی که مورد تاکید مقام معظم رهبری، ریاست محترم قوه قضائیه و ریاست جمهوری است حمایت نمود، خصوصاً واحد‌های تولیدی همچون دهلر که نقش موثری در صنایع تبدیلی تولیدات باغی و کشاورزی استان و ارزآوری به کشور را دارد.
عتباتی جذب سرمایه گذاری خارجی را در رشد اقتصادی کشور بسیار مهم و کلیدی عنوان کرد و تلاش برای افزایش و توسعه سرمایه گذاری خارجی در کشور را مورد تاکید قرار داد و حمایت‌های گسترده را در این زمینه خواستار شد.

دیگر خبرها

  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • هزار و ۴۱۵ متقاضی در نهضت ملی مسکن گرمه تایید شدند
  • صد و دهمین یکشنبه های حمایت از تولید در ارومیه
  •  بانک‌ها پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند؟
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد