Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@12:56:07 GMT

شرایط آتش‌بس فعلا مهیا نیست

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۱۶۸۷

ژنرال «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» با «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه در پاریس دیدار و گفت‌وگو کرد.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه (کاخ الیزه) شامگاه چهارشنبه (۱ خرداد) با اعلام این خبر، از مخالفت حفتر با آتش‌بس فوری در لیبی خبر داد.

به گزارش شبکه العربیه، کاخ الیزه اعلام کرد که طی دیداری که حفتر امروز با ماکرون داشت، گفت که او برای گفت‌وگوی سیاسی فراگیر آماده است ولی زمانی که شرایط برای توفق درگیری‌ها مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه‌ کاخ ریاست جمهوری فرانسه آمده است که ژنرال حفتر به ماکرون گفته است که او و ارتش تحت امرش از عواید فروش نفت شرق لیبی منتفع نمی‌شوند.

کاخ الیزه مدعی شد که در دیدار امروز، رئیس جمهوری فرانسه خواستار دست‌یابی به توافق آتش‌بس در «کوتاه‌ترین زمان ممکن» شده است.

ژنرال حفتر از ۱۵ فروردین فرمان حمله به شهر طرابلس را برای پایان دادن به کار دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت جامعه بین‌الملل است، صادر کرد.

طی این مدت درگیری‌های شدیدی در اطراف شهر طرابلس رخ داد که بنا به آخرین آمار تا روز یکشنبه این هفته ۵۱۰ نفر کشته شده‌اند و هزاران نفر مجبور به ترک پایتخت لیبی شده‌اند.

دولت‌های سعودی، امارات، و مصر از ژنرال خلیفه حفتر حمایت نظامی و مالی می‌کنند. در مقابل، دولت ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج که مورد حمایت سازمان ملل است، حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرانسه ریاست جمهوری لیبی ترکیه قطر ترکیه فرانسه قطر لیبی ریاست جمهوری فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه شورای آموزش‌و‌پرورش، گفت: باتوجه به تاثیر مستقیم نمرات امتحانات‌نهایی در کنکور، لازم است آزمون در فضایی آرام و مناسب برگزار شود.

وی اضافه کرد: همچنین تجهیزات و امکانات لازم از جمله تهیه کاغذ از طرف فرمانداری تامین شده و از این بابت هم جای نگرانی نیست.

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید بر آگاه‌سازی دانش‌آموزان از نحوه برگزاری امتحانات‌نهایی، افزود: تعمیرات جزیی برخی از مدارس نیز برای بعد از برگزاری امتحانات در دستور کار قرار دارد.

عباسی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بزرگداشت هفته معلم، بیان کرد: آموزش‌و‌پرورش زمینه‌ساز رشد و توسعه اجتماعی در جامعه بوده که در سایه تلاش معلمان امکان‌پذیر است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • حمایت مردم فرانسه از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد