Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:24:31 GMT

باران شدید به روستای بیاضه خور خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۱۹۷۳

باران شدید به روستای بیاضه خور خسارت زد

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: باران شدید امروز موجب سرریز شدن سیل بند روستای بیاضه واقع در 55 کیلومتری شهر خور در شرق اصفهان شد و به بخشی هایی از روستا خسارت زد.

منصور شیشه فروش چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: این سیل بند بر اثر باران ابتدا سیل را از بالادست کنترل کرد و بخشی از آب وارد روستا شد و خسارت هایی به قنات، جاده های ارتباطی و چند واحد منزل مسکونی وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نیروهای امدادی در محل حاضر شدند و این حادثه هیچ خسارت جانی نداشت، خاطرنشان کرد: دیروز نیز بارندگی های رگباری در کوهپایه به تاسیسات برق یک واحد صنعتی خسارت هایی وارد کرد.
بارش باران در روستای بیاضه 27 میلی متر گزارش شد.
شیشه فروش با اشاره به اینکه مدیریت بحران استان اصفهان دیروز و امروز از مناطق پشتکوه دوم فریدونشهر بازدید کرد، گفت: در این بازدید مقرر شد 250 واحد مسکونی روستایی در کلوسه با محور بنیاد مسکن، بازسازی شود.
وی با بیان اینکه تا کنون حدود 17 هزار نفر از عشایر از خوزستان وارد فریدونشهر شده اند، افزود: اقدام های لازم برای تسهیل کوچ آنها انجام شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: شرایط بارش ها و رگبارهای بهاری و لحظه ای تا دهم خرداد ادامه دارد و ما از مردم می خواهیم که به هشدارهای داده شده توجه کنند.
اداره کل هواشناسی اصفهان پیش بینی کرد که روز پنجشنبه جو نسبتا آرام خواهد بود و فقط گاهی افزایش ابر خواهیم داشت و جمعه ناپایداری های ضعیفی به شکل افزایش ابر و بارش های خفیف در برخی مناطق غرب و شمال پیش بینی می شود.
کمینه دمای هوا در بیشتر مناطق یک تا 2 درجه افزایش خواهد داشت.
شهرستان خور و بیابانک با حدود 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق اصفهان است.
3011/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مديريت بحران اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

محمدعلی ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در بارش‌های اخیر به جز مواردی آب گرفتگی مورد جدی در بافت تاریخی رخ نداد چرا که با هماهنگی‌های قبلی و آمادگی ایجاد شده در داخل بافت تاریخی زمینه برای بروز مشکل برای بناهای تاریخی کاهش یافت.

وی با تشکر از اهالی محله‌های قدیمی به دنبال دریافت آموزش‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای ورود آسیب به بافت تاریخی یزد، بیشترین آسیب از ناحیه بارندگی اخیر را متوجه زیرساخت‌های استان به ویژه راه‌ها و بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹۰ تیم امدادی در نقاط مختلف استان یزد برای مدیریت بحران‌های احتمالی، اظهار کرد: در حال حاضر ۷ محور مواصلاتی استان شامل محورهای یزد- دربید، یزد- خضرآباد، اردکان – هامانه، بهاباد- بنستان، ده جمال- ببروئیه، مهریز- کنجکوه برای ایمنی جان مردم استان مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران اظهار کرد: بخش کشاورزی استان به ویژه قنوات نیز در این بارش‌ها با خسارت مواجه شده اند که ارزیابی این خسارت‌ها بعد از پایان بارش‌ها اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها در حالت آماده باش قرار دارند، اعلام کرد: ۱۰ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان درگیر سامانه رگباری بودند و بیشترین بارش‌ها و در نتیجه خسارت‌ها مربوط به شهرستان‌های یزد، تفت، اشکذر، زارچ، میبد، اردکان، مهریز و بهاباد بوده است و ابرکوه و خاتم و مروست کمترین مشکل را داشتند.

کد خبر 6087890

دیگر خبرها

  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • خروش رودخانه فصلی در روستای سانیج+فیلم
  • ویدیو/ آبگرفتگی معابر در شیراز به دنبال بارش شدید باران
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • خسارت باد شدید به برخی از مناطق استان ایلام
  • بارش شدید باران مدارس یزد را تعطیل کرد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد