Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر آیت الله مکارم شیرازی با انتشار اطلاعیه‌ای درپی نامه جمعی از ارادتمندان مرجعیت، در پی انتشار مجدد شایعات تکراری و دروغین درباره این مرجع تقلید پاسخ داد.

په گزارش خبرگزاری شبستان از قم، در پی انتشار مجدد شایعات تکراری و دروغین در مورد آیت الله «مکارم شیرازی»، نامه ای از سوی جمعی از ارادتمندان این مرجع تقلید به دفتر ایشان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

مدیریت محترم دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مد ظله العالی

ضمن عرض سلام و ابراز ارادت

همانگونه که مستحضر هستید مدتی قبل وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در سخنانی مضحک مدعی شده بود که آیت الله مکارم شیرازی در تجارت شکر فعالیت داشته و از این راه منافع مالی بسیاری تصاحب کرده‌اند لذا خواهشمند است با توجّه به بحث‌هاى مکرّر، شایعات و مطالب دروغین فراوانی که در مورد کارخانجات خیالی تحت اختیار معظم له و تصاویر مربوط به صورتجلسه تعیین میزان سهام شرکت قند دزفول که برخی آن را سندی برای دست داشتن ایشان در امور اقتصادی می‌پندارند و همچنین داستان دروغین فردی به نام مدلّل که او را داماد معظم له معرفی می‌کنند، در صورت صلاحدید برای تنویر افکار عمومی پاسخ بفرمایید.

جمعی از ارادتمندان مرجعیت»

 

پاسخ دفتر آیت الله مکارم شیرازی به این شرح است:

«باسمه تعالی

با اهداء سلام و تحیت

این سخنان کذب محض است و بارها این مسائل را تکذیب کرده ایم. نه یک سهم از کارخانه‌اى در اختیار آیت الله مکارم شیرازی است و نه یک گرم شکر.

در مورد تصاویر منتشر شده نیز مسئله این است که بیش از 20 سال قبل جمعی از خیرین سهامی از آن کارخانه را برای حوزه علمیه خریداری کردند. بعد از مدت کوتاهی که دیدند نمی‌توانند مشکلات را حل کنند ، آن را به دیگران واگذار کردند و وجه آن، برای ساختن مسجد، مدرسه و خانه عالم در مناطق محروم مصرف شد و معظم له یک ریال از آن را در اختیار نداشته و ندارند و این مسئله در همان زمان (بیش از بیست سال قبل) خاتمه یافته است.

در مورد فردی بنام مدلل ، باید توجه داشته باشید که آیت الله مکارم شیرازی نامبرده را ندیده و نمی‌شناسند و هیچگونه رابطه ای با نام برده نداشته و ندارد و به طور کلی در خانواده و اطرافیان معظم له هیچ فردی مرتبط با این فرد و سایر امور مطرح شده در نامه وجود ندارد.

توجه داشته باشید کسانی که نه ایمان دارند و نه وجدان ، از تکرار دروغ‌های خود ابا ندارند و این نشانه بى ایمانى، بى‌تقوایى و نداشتن شرافت انسانى است.

عجیب آنکه این شایعات و دروغ ها تا آنجا پیش رفته که وزیر امور خارجه آمریکا هم این دروغ را تکرار کرده است ، البته این دروغ‌هاى مضحک سبب مى شود که همه آزاد اندیشان دنیا نسبت به خبرهاى آنها بى اعتماد شوند و در دام توطئه‌هاى آنها گرفتار نشوند».

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها مجلس کانون های مساجد مسجد روزه اولی ها خبرگزاری شبستان دختران روزه اولی خراسان جنوبي ماه مبارک رمضان شکر آیت الله مکارم شیرازی شایعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مسعود ده‌نمکی به شایعه میلیاردر شدنش | شما مجید سوزوکی هستید یا حاجی گرینوف؟! | چرا ده نمکی دیگر مصاحبه نمی کند؟

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود ده‌نمکی، کارگردان سینما و تلویزیون در برنامه «برمودا» شبکه نسیم در پاسخ به سوال کامران نجف‌زاده مبنی بر اینکه الان شما مجید سوزوکی هستید یا حاجی گرینوف؟ گفت: حاجی گرینوف‌ها از مخالفان سر سختم هستند. بله، با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم! آنها شعارشان با عملشان نمی‌خواند. وقتی هم در حاکمیت قرار می‌گیرند، تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر می‌شوند. بیشتر این آدم‌ها اینطور صادقه فکر می‌کنند، که صحیح نیست و دین اینگونه نیست. حاجی گرینوف‌ها تظاهر به دین‌داری می‌کنند. حضرت علی (ع) می‌فرماید: مردم به حاکمان خود بیشتر شبیه هستند، تا به پدرانشان. ما آنچه را که در جامعه می‌بینیم و نقد می‌کنیم، برآیند عملکرد حاجی گرینوف‌هاست.

ده‌نمکی در پاسخ به این سوال که شایعه‌ای درباره خودتان شنیدید، که آزارتان بدهد؟ گفت: زیاد. همینکه شما می‌پرسید من میلیاردر هستم، شایعه است. در عالم سیاست می‌آیی، هر روز شایعه است. گاهی شایعه همان کاری را می‌کند، که معاویه با حضرت علی (ع) می‌کرد. بعضی مواقع شایعه صبر آدم را لبریز می‌کند. زمانی که روزنامه‌نگار بودم، یک حدیث از حضرت علی (ع) شنیدم، که فاصله بین حق و باطل چهار انگشت بین شنیدن و دیدن است. یک لحظه دقت کردم و دیدم ما بیشتر خبرهایی که می‌نوشتیم، می‌گفتیم شنیده می‌شود. دیدم هیچ حجتی برای این نوع روزنامه‌نگاری ندارم. روشم را از خبری به سمت تحلیلی بردم.

کارگردان سریال «رستگاری» در پاسخ به این سوال که مسعود ده‌نمکی وسط میدان مین است؟ یا از میدان مین عبور کرده؟ توضیح داد: تا زمانی که عمرمان تمام نشود، وسط میدان مین هستیم.

وی درباره علت کمتر دیده شدن و کمتر مصاحبه کردنش گفت: احساس می‌کنم عافیت در گمنامی است و نه شهرت. من از یک جایی به بعد آب خوردنم هم ژورنالیستی شده بود و تیتر رسانه‌ها می‌شد. احساس کردم این نوع شهرت آسیب‌زننده است. اگر آدم حرفی داشته باشد، وسط جنجال گم می‌شود. بعضی مواقع آدم‌ها دنبال جنجال می‌دوند و گاهی جنجال دنبال آدم‌هاست. من برای اینکه حاشیه‌ها کم شود، دیگر مصاحبه نکردم.

ده‌نمکی در پاسخ به انتقاداتی که به کارهایش می‌شود، گفت: من هیچ وقت منتظر شنیدن تعریف نبودم. گاهی یک نفر واقعاً نقد می‌کند. گاهی هم می‌بینی می‌فهمند کارت خوب است، اما باز تخریبت می‌کنند. بعدها حدیثی شنیدم که مومن همیشه در معرض آزار است؛ یعنی هم از طرف شیطان و دشمن هم از طرف مومن. البته اگر مومن محسوب شویم.

کارگردان فیلم «اخراجی‌ها» در پاسخ به سوال کامران نجف‌زاده مبنی بر اینکه الان منتقدان شما یا شیطان هستند، یا دشمن؟ توضیح داد: خیر، منظورم آدم‌هایی است که هر کاری که می‌کنی، مورد حسد واقع می‌شوی. چرا آدم‌ها وجه مثبت کار را نمی‌بینند؟ حضرت موسی (ع) به خدا فرمود: خدا کاری بکن، که کسی پشت سرم حرف نزند. خدا فرمود موسی من برای خودم اینکار را نکردم، می‌خواهی برای تو اینکار را کنم؟

کد خبر 846592 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها كنسرت موسيقى خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا

دیگر خبرها

  • ببینید | مسعود ده‌نمکی: حاجی گرینوف‌ها جزو مخالفان سر سختم هستند
  • مسعود ده‌نمکی: با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم!
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به شایعه میلیاردر شدنش
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به شایعه میلیاردر شدنش | شما مجید سوزوکی هستید یا حاجی گرینوف؟! | چرا ده نمکی دیگر مصاحبه نمی کند؟
  • مسعود ده‌نمکی: حاجی گرینوف‌ها جزو مخالفان سر سختم هستند + فیلم
  • پاسخ به لاپورتا: هیچ بازی‌ای در اروپا تکرار نشده!‏
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • روایت فرزند صیاد شیرازی از علت اختلافش با بنی‌صدر
  • هر کسی که تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند