Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@05:49:13 GMT

شهریه مدارس

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۲۳۰۴

شهریه مدارس

دریافت شهریه‌های عجیب و غریب در مدارس، همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بوده، اخیراً هم وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده «مدارس غیردولتی حق ندارند وجه خارج از الگوی شهریه از مردم مطالبه کنند». شهاب پاک‌نگر

با توجه به اینکه از قدیم می‌گویند «بی مایه فطیره» امروز می‌خواهیم چند راهکار به مدارس یاد بدهیم که بدون نقض قوانین و در حالی که هیچ وجهی از اولیا دریافت نمی‌کنند، جیب‌شان را خالی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تکنیک‌های دریافت وجه برای کلاس زبان خارجی و خلاقیت و این تیپ لوس بازی‌ها دیگر قدیمی شده. حتی دوره مجبور کردن اولیا به کمک داوطلبانه، با گرو نگه داشتن کارنامه هم به پایان رسیده، الان مدارس باید بروند سراغ یک سری روش مدرن، اولین پیشنهاد ما به مدارس بحث فرهنگی است. مدرسه‌ها باید یک منو برای اولیا طراحی کنند و بگویند اگر دی‌جی با اجرای زنده می‌خواهید، آنقدر پول بدهید، اگر یک نفر را می‌خواهید که پلی‌بک کند آنقدر، اگر هم فقط پخش موسیقی عادی مد نظرتان است یک پول دیگر. مسأله بعدی بحث پیشگیری است. به نظر ما مدارس بیایند نه فقط به اندازه شهریه مصوب، بلکه کمتر هم از اولیا پول بگیرند. یک ماه از سال تحصیلی که گذشت یک جلسه بگذراند و بگویند «متأسفانه این معاون مدرسه ما دست بزن داره! اگه می‌تونین یه پولی جور کنید اینو رد کنیم بره یکی دیگه بیاریم!» در این شرایط اولیا دو راه بیشتر ندارند، یا مثل بچه آدم پول را می‌دهند یا باید بچه‌شان را وسط سال تحصیلی ببرند یک مدرسه دیگر که آن‌هم خیلی عقلانی نیست. استفاده از تجارب افراد خبره برای خالی کردن جیب اولیا هم به نظر ما خیلی جواب می‌دهد. مدارس بیایند با همین مافیای کنکور و کتاب‌های کمک درسی یک تفاهمنامه همکاری ببندند، بعد از آن دیگر لازم نیست هیچ کاری انجام دهند. آنها خودشان بلدند یک جوری اولیا را به خاک سیاه بنشانند که آب از آب تکان نخورد. البته کماکان بهترین راه برای خالی کردن جیب اولیا، همان شیوه‌ای است که در صدا‌و‌سیما استفاده شده و جواب داده است. هر مدرسه بیاید برای خودش یک سامانه ستاره مربع تعریف کند و بگوید اگر می‌خواهید دانش‌آموزتان را در این مدرسه ثبت‌نام کنید باید حتماً در این سامانه عضو شوید. بعد هم یک حق عضویت ماهانه چند میلیون تومانی برای این سامانه تعریف کنند که اتوماتیک از حساب والدین کسر شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهریه مدارس غیر دولتی مشخص شد + فیلم

 

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیات امنایی گفت: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آیین نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند مشخص شده است.

وی ادامه داد: مدارسی که  بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آنها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد. 

محمود زاده با بیان این که  معلمان مدارس غیردولتی همواره از بالا بودن ساعت کاری، پایین بودن حقوق و دستمزد، تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه گلایه‌مند هستند محمودزاده با استناد به آیین نامه جدید از کاهش ساعت کاری این معلمان و افزایش حقوق آنها خبر داد و اظهار کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم می‌شوند. حقوق این دسته از معلمان تقریبا نزدیک "نصف" نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد. 

وی افزود: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیرات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلوهای خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته؟
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • پیش ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته
  • محمودزاده: حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش می‌یابد
  • خبر خوب برای معلمان مدارس غیردولتی ؛ ساعت کاری کم با حقوق زیاد
  • شهریه مدارس غیر دولتی مشخص شد + فیلم
  • حقوق معلمان مدارس غیردولتی افزایش یافت/ ساعت کاری کم شد
  • تکلیف «شهریه» و «حقوق و بیمه» معلمان مدارس غیردولتی مشخص شد