Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@00:48:19 GMT

کدام سریال رمضانی پرمخاطب شد؟

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۳۰۰۱

مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما با انتشار نتایج نخستین نظرسنجی خود در ماه مبارک رمضان، پربیننده‌ترین سریال رمضانی را اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما با انتشارنتایج نخستین نظرسنجی خود در ماه مبارک رمضان اعلام کرد: ۵۵/5 درصد مردم درکل کشور تا کنون حداقل بیننده یکی از مجموعه‌های جدید تلویزیونی ماه مبارک رمضان بوده و ازاین تعداد بیش از ۸۱ درصد ازمحتوای این مجموعه‌ها درحد «زیاد» رضایت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میزان مخاطبان مجموعه‌های تلویزیونی جدید رمضان امسال نسبت به مجموعه‌های تلویزیونی جدید رمضان سال ۹۷، هشت و نیم درصد افزایش یافته است و رضایت مخاطبان سریال‌های امسال نسبت به سال گذشته نیز رشد بیش از ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

براین اساس درمیان سه مجموعه جدید تلویزیونی که از شبکه‌های یک، دو و سه پخش می‌شود تا پانزده رمضان مجموعه تلویزیونی «برادرجان» از شبکه سه سیما بیشترین مخاطب و میزان رضایت را به خود اختصاص داده است.

 بعد از مجموعه تلویزیونی «برادر جان» شبکه سه، مجموعه‌های تلویزیونی«دلدار» از شبکه دو و «از یاد‌ها رفته» از شبکه یک سیما با فاصله‌ای اندک از یکدیگر در رتبه‌های دوم و سوم جذب و میزان رضایت مخاطب قرار گرفته اند.

براساس این نظرسنجی زنان ۶۴ درصد و مردان ۴۶ درصد بیننده حداقل یکی از مجموعه‌های تلویزیونی جدید رمضان امسال بوده اند و درواقع خانم‌ها ۱۲ درصد بیشتر از آقایان پای سریال‌های رمضانی تلویزیون نشسته اند.

مرکز تحقیقات سازمان صدا وسیما دراین نظرسنجی فقط به بینندگان سریال‌های تلویزیونی ماه مبارک رمضان پرداخته است و درپایان این ماه در نظرسنجی دیگر ارزیابی مردم از کل برنامه‌های رمضانی را اعلام خواهد کرد.

باید دید که در نظرسنجی نهایی که سریال‌ها هم سهم ویژه‌ای دارند آیا رتبه سه سریال جدید تلویزیون همین گونه باقی خواهد ماند یا تغییراتی را شاهد خواهیم بود؟

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سریال سیما رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سریال رمضانی حشاشین، جهان عرب را درنوردید؟

به گزارش مبلغ پایگاه مسلمنا در مورد سریال پرطرفدار حشاشین که این روزها در کشورهای عربی پرمخاطب شده است، نوشت:

با این که نیمه ماه مبارک رمضان است، خیابان‌های قاهره ناگهان خلوت شد. خدای من!!! انگار سریال حشاشین شروع شده است.

در هفته‌های گذشته توصیفاتی چنینی در کنار محتواهای شبکه‌های اجتماعی، خبر از فراگیری سریالی تاریخی- مذهبی در جهان عرب می‌دهد. فراتر از تحلیل‌های تکراری حول و حوش کیفیت بالای این سریال، از نگاهی دیگر اقبال به آن را باید در پدیده‌ «اسطوره‌طلبی دیرینه عربی» جست. بسیاری از افرادی که تجربه سفر اربعین را داشته‌اند، از حجم انبوه تصاویر شخصیت‌ها بر در و دیوار و خصوصاً سر درب موکب‌ها شگفت‌زده شده‌اند. از وفور شمایل حضرت عباس (ع) تا آیت‌الله صدر و فریبرز عرب‌نیا در نقش مختار در راهپیمایی اربعین.

این پدیده البته نه محدود به عراق و شیعیان است، نه محدود به این سال‌ها. پژوهش‌های مختلفی نشان داده‌اند که سه تمدن‌ کهن عربی (مصر، عراق و شامات) میل بیشتری به داشتن اسطوره و پیوند با آن را دارند و سریع‌تر از دیگران، یک شخصیت را در موضع اسطوره ای قرار می‌دهند. فراوانند نظریاتی که این اسطوره‌طلبی را به عنوان بخشی از فرهنگ عربی پذیرفته‌اند. این نظریات البته بیان می‌کنند که میل به داشتن/ساختن اسطوره در ادواری که ملت‌ها تحت ظلم و ناپایداری قرار می‌گیرند، بیشتر شده است.حالا به خیابان‌های خلوت قاهره برمی‌گردیم و مردمانی که سفره افطار را جمع نکرده اند، که شبکه المتحده آنها را پای سریال رمضانی حشاشین میخکوب کرده است. (گمشده مصر و جهان عرب)

در چهار دگرگونی سیاسی مصر در پانزده سال اخیر، هیچ یک از منتخبین سیاسی، آرای اکثریت را به همراه نداشته‌اند. در این بی‌ثباتی سیاسی و ناامیدی از منجی‌های حکمرانی، تماشای مردی که مقتدرانه تصمیم می‌گیرد، مخالفان را با هوشمندی شکست می‌دهد و با سپاهی نه چندان پرتعداد، هویتی شکست‌ناپذیر و البته کاریزماتیک برای خود می‌سازد؛ شاید سیمای همان اسطوره‌ای باشد که ملت مصر این روزها آن را کم دارند و از تماشای آن در دل تاریخ لذت می‌برند. (گمشده مصر و جهان عرب)

این سریال، حتی با وجود خطاهای فاحش تاریخی بسیار، با چنین رویکردی در کنار خلق شخصیت‌های باورپذیر خاکستری، پرداخت عجیب به جزئیات و البته ارائه داستانی گیرا، پر رمز و راز و احساسی، توانسته‌ کاری کند که دگربار همگان متوجه قدرت رسانه در ساختن روایت‌های تاریخی در قاب تلویزیون شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898389

دیگر خبرها

  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • ۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی
  • چرا سریال رمضانی حشاشین، جهان عرب را درنوردید؟
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی» از شبکه دو 
  • شوخی همسفران «نون خ» با مسعود فراستی +فیلم
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید