Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - معاون اجتماعی بهزیستی کردستان گفت: سال گذشته تلفن 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی استان، 2 هزار و 522 بار به صدا در آمد و مداخلات لازم توسط کارشناسان در این بخش به متقاضیان ارایه شد.

محسن شجاعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین موضوع این تماس ها اختلافات خانوادگی بود و کودک آزاری، همسرآزاری، تکدی گری و کودکان کار در رده های بعدی قرار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از مجموع تماس های ثبت شده با خط اورژانس استان، مداخله در بحران برای 649 نفر انجام شد و 525 نفر نیز از خدمات سیار اجتماعی بهره مند شدند.
معاون اجتماعی بهزیستی کردستان اضافه کرد: خط تلفن اورژانس اجتماعی خط مداخله است و موضوعی که مطرح می شود یا به خط تلفن مشاوره (1480) ارجاع داده می شود و یا اینکه در صورت نیاز فرد به مرکز مداخله برای رفع مشکل دعوت خواهد شد.
وی یادآور شد: همچنین در صورت نیاز تیم مددکاری و روان شناسی مرکز به منظور مداخله در مشکل مورد نظر به صورت مستقیم در مکان مورد نظر فرد تماس گیرنده حضور پیدا می کنند.
شجاعی گفت: آسیب کودکان، سالمند آزاری، همسر آزاری، فرار از خانه، خودکشی، طلاق، اختلافات شدید خانوادگی از جمله گروه های هدفی هستند که با خط تلفن 123 تماس گرفته و مشکل خود را مطرح می کنند.
وی میزان اطلاع مردم از اقدامات این مرکز را در سال های اخیر رو به رشد اعلام و ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و معرفی بهتر برنامه های این مرکز از آسیب های جلوگیری شود.
معاون اجتماعی بهزیستی کردستان با اشاره به خدمات سیار اجتماعی این مرکز تاکید کرد: در این بخش، خودروهای سیار با حضور روانشناسان و مددکاران اجتماعی در نقاط مختلف شهر مستقر بوده و موضوعاتی که به آنان اطلاع داده شود بعد از حضور در محل پیگیری و نسبت به رفع مشکل اقدام می کنند.
رشد آسیب های اجتماعی در هر جامعه ای نیازمند مداخلات تخصصی و خدمات اجتماعی است، چند سالی است مرکزی با عنوان اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی شده تا با روش های مختلف با اینگونه مشکلات و آسیب ها مقابله کند.
این مرکز در بخش های خط 123، مرکز مداخله در بحران، مراکز نگهداری از زنان و دختران فراری یا بی سرپناه، مرکز حمایت از کودکان کار و خیابانی، پایگاه خدمات اجتماعی و خدمات اجتماعی سیار است که از سال 87 به صورت کاملا رسمی در کشور زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت خود را آغاز کرده است.
این اورژانس به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب در موضوعاتی همچون اختلافات خانوادگی، همسر آزاری، کودک آزاری، کودکان کار و خیابانی به افرادی که متقاضی دریافت هستند، خدمات رسانی می کند.
مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان کردستان از سال 89 فعالیت خود را آغاز کرد، این مرکز هم اکنون در تمام شهرهای استان به غیر از شهرستان سروآباد فعال بوده و خدمات مشاوره ای ارایه می دهد.
7348/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تلفن 123 بهزيستي اورژانس اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس بهزیستی شهرستان بوکان مهم‌ترین هدف این جشنواره را بهبود سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد دارای معلولیت، بهبود دسترسی آنها به  فعالیت‌های ورزشی، بهره‌مندی صحیح از اوقات فراغت و تفریح، بهبود مشکلات گفتاری، اختلال حواس، جمع گریزی، فقر حرکتی عنوان کرد و افزود: برگزیدگان استانی این جشنواره در سطح کشور با سایر ورزشکاران به رقابت خواهند پرداخت.

مسعود شجاعی  با تاکید بر اینکه ورزش، نقش مهمی درتوانمندی روح و جسم ، زندگی فردی و اجتماعی افراد دارای معلولیت  دارد، گفت:  نزدیک به یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت مورد حمایت، در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند و در مسابقات کشوری و آسیایی صاحب مقام و مدال هستند.

  وی با بیان اینکه فعالیتهای ورزشی برای افراد دارای معلولیت از دو جنبه ی درمانی که هدف آن تأمین سلامتی  و  پیشگیری از مبتلا  شدن به بیماریهای ثانویه  است حائز اهمیت بوده  افزود: ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت میکند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون کرده  و از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی آنها اثر قطعی و تعیین کننده ای دارد.

در این جشنواره ۱۰۰ نفر از مددجویان جسمی حرکتی و ذهنی ، شنوایی ، بینایی ، و گفتاری در ۶ رشته هفت سنگ ، یه قل دوقل ، چوب کشی ، طناب کشی ، دوز یا دوز ، دال پلان ، کلاس کلاس در دو گروه خانمها و آقایان به رقابت پرداختند.

این مسابقات به همت اداره بهزیستی شهرستان بوکان و مراکز مثبت زندگی و همچنین با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان بوکان برگزار شد.

در پایان از نفرات برتر با اهدای جوایز تقدیر و منتخبین این جشنواره به مرحله استانی و سپس کشوری راه پیدا خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی اختصاصی معلولان
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟