Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@01:00:21 GMT

هزینه ۴۵۰ میلیون تومانی نظافت روزانه شهر

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۶۳۱۲۸

هزینه ۴۵۰ میلیون تومانی نظافت روزانه شهر

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: اداره شهر اصفهان روزانه ۱۱ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت البته تحقق این مهم در صورت محقق شدن بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان در سال جاری است.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال گذشته روزانه هشت میلیارد تومان برای اداره شهر اصفهان هزینه شد، اما امسال با توجه به اینکه بودجه شهرداری به چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است به طور متوسط روزانه ۱۱ میلیارد تومان برای اداره شهر هزینه خواهیم  کرد البته تحقق این مهم به شرط تحقق کامل بودجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر این هزینه‌ها را به خدمات مختلفی که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، تقسیم کنیم مشخص می‌شود که شهرداری اصفهان برای نظافت شهر روزانه ۴۵۰ میلیون تومان هزینه می‌کند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه روزانه برای نگهداری فضای سبز ۳۰۰ میلیون تومان و برای نگهداری مبلمان شهری اعم از آبنماها و تجهیزات شهری ۴۵ میلیون تومان هزینه می‌شود، تصریح کرد: هزینه روزانه برای انجام خدمات شهری ۷۸۰ میلیون تومان است البته علاوه بر آن خدمات دیگری در بخش حمل ونقل نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: روزانه برای اتوبوسرانی شهر اصفهان ۵۵۰ میلیون تومان هزینه می‌شود که به صورت مستقیم پرداخت شده و درآمد حاصل از پرداخت بلیط توسط شهروندان بخش اندکی از هزینه‌ها را شامل می‌شود و بیشتر آن را شهرداری اصفهان در قالب یارانه به اتوبوسرانی پرداخت می‌کند.

طهرانی با بیان اینکه شهرداری اصفهان برای نگهداری و سرویس قطعات مترو به عنوان وسیله‌ای مدرن، ایمن و پاک روزانه ۲۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت می‌کند، تاکید کرد: این رقم جدا از هزینه‌های بسیار سنگین سرمایه‌گذاری مترو است.

وی اظهارکرد: روزانه برای ایمنی شهروندان در آتش نشانی ۱۲۵ میلیون تومان هزینه می‌شود چرا که آتش نشانی درآمدی ندارد و کل هزینه‌ها در قالب یارانه به این سازمان پرداخت می‌شود تا خدمات مجانی خود را به شهروندان ارایه کنند و حوادث احتمالی را پوشش دهند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه خط دو مترو امسال با شتاب در حال احداث است، گفت: در این خط، ۱۰۰۰ میلیارد تومان فروش اوراق مشارکت پیش بینی شده و به همین میزان از املاک شهرداری در این پروژه هزینه خواهیم کرد.

وی افزود: بزرگترین قرارداد تجهیزات خط دو مترو را به میزان ۵۴۰ میلیون یورو با یک شرکت داخلی منعقد و برای تایید نهایی به شورای اقتصاد ارسال کردیم که امیدواریم تایید و با روش فاینانس اجرا شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اداره ارزان شهر پرداخت هزینه شهر شهرداری اصفهان معاون مالی و اقتصادی شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاچه‌ ورمالیده کیست؟؛ چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟

«آب‌حوضیه، آب‌حوضی/آب‌حوضی کار نکرده / آب‌حوضیه، آب حوضی/آب‌حوضی نون نخورده»... این آواز برای بسیاری از تهرانی‌های قدیم خاطره‌انگیز است و روزگاری را به ذهن می‌آورد که هنور حیاط‌های خانه‌ها حوض داشت و رنگ فیروزه‌ای آن چشم‌ها را نوازش می‌داد.

به گزارش همشهری، زیبایی حوض‌های وسط حیاط هر سال با آمدن بهار صدچندان می‌شد و صاحب خانه دورتا دورش را با گلدان‌های سفالی و گل‌های شمعدانی چشمنواز می‌کرد. در آن روزها برای همین حوض‌های فیروزه‌ای شغلی وجود داشت که به آب‌حوضی معروف بود.

آب‌حوض‌کش وظیفه داشت تا آب حوض را خالی و دیواره حوض را تمیز کند. هر سال با ‌پایان فصل زمستان و نزدیک شدن به بهار این شغل رونق بیشتری پیدا می‌کرد. چون فصل زمستان آب حوض حیاط خانه از سرما یخ می‌بست و یا با برگ‌های خشک‌شده پر می‌شد، نظافت حوض‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های نظافت خانه به حساب می‌آمد.

آب‌حوضی علاوه بر اینکه حوض‌ها را تمیز می‌کرد، وظیفه نظافت آب‌انبار خانه‌ها را هم برعهده داشت. این شغل بیشتر به‌صورت دوره‌گردی بود. یعنی آب‌حوضی‌ها جای ثابتی نداشتند. در کوچه و خیابان‌های محله‌های تهران پیاده قدم می‌زدند و فریاد می‌کشیدند: «آب حوض می‌کشیم، آااب‌حوووضیییه» برخی از آنها البته فرش هم می‌شستند.»

بیشتر این کارگران جزو مهاجرانی بودند که از شهرهای دیگر به تهران می‌آمدند و وضع مالی خوبی نداشتند. به پیت‌های فلزی دسته‌های آهنی می‌چسباندند تا بتوانند به راحتی آب حوض را خالی کنند. اغلب آنها به‌صورت گروهی کار می‌کردند. مثلاً یکی آب حوض را خالی می‌کرد، دیگری لجن‌های کف حوض را تمیز و نفر سوم زباله‌ها را از خانه بیرون می‌برد.

نصرالله حدادی، تهران‌پژوه، می‌گوید: «درباره آب‌حوض‌کش‌های تهران ضرب‌المثلی وجود دارد. این شغل از مشاغلی بود که با آب ارتباط داشت و نظافت حوض‌ها و آب‌انبارها را با مهارت انجام می‌دادند، اما از آنجا که آنها اغلب آب‌حوضی‌ها ژولیده و کثیف بودند، در میان عموم مردم چندان مورد احترام قرار نمی‌گرفتند.

از طرفی، چون حوض‌ها در فصل زمستان یخ می‌بستند و یا با زباله و برگ ‌پر می‌شدند، اگر شی‌ئ گرانقیمتی مثل انگشتر و... صاحبخانه در آن می‌افتاد نمی‌توانست آن را پیدا کند و در نتیجه چشم امید داشت تا زمان تخلیه آب حوض، شیء مورد نظر توسط آب‌حوضی پیدا شود.

حدادی می‌افزاید: «آب‌حوضی‌ها هم پاچه‌های شلوار را بالا می‌دادند و پا را در آب حوض فرو می‌بردند و به آرامی راه می‌رفتند تا اگر شیئی به پایشان خورد متوجه شوند، اما متأسفانه برخی اشیای گرانقیمت پیداشده را تحویل نمی‌دادند. از این‌رو اگر فردی چندان اعمال درستی نداشت و روراست نبود به او «پاچه ورمالیده» می‌گفتند که حکایت از همان پاچه‌های بالازده آب‌حوضی‌ها در آب کثیف حوض را دارد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟؛ چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟
  • کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها
  • منطقه یک شیراز، منطقه هزینه‌بردار در تملک
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله‌گرد‌ها؟
  • آغاز اجرای ۱۵ پروژه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در تبریز
  • انتقال روزانه زباله به تموشل لاهیجان به ۱۸۰ تن رسید