Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: در بخشی از دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان به اسامی خدا و ویژگی‌های خدا می‌پردازد و می‌گوید خدا کسی است که بدون درخواست ما، به ما آنچه نیاز داریم را می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقریان کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: در دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان به موضوع رسیدن به خواسته‌ها و آرزو‌ها و حوائج اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کارشناس علوم قرآنی افزود: در دعای هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان می خوانیم:« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏، اللّهم اهدنی فیه لصالح الاعمال و اقض لی فیه الحوائج و الامال یا من لا یحتاج الی التّفسیر و السّؤال یا عالماً بما فی صدور العالمین صلّ علی محمدٍ و آل الطّاهرین.» ای خدا، مرا در این روز به اعمال صالحه راهنمایی کن و حاجت‌ها و آرزوهایم را برآورده ساز. ای کسی که نیازمند شرح و سوال بندگان نیستی، ای خدایی که ناگفته به حاجات و به اسرار خلق آگاهی بر محمد و آل اطهار او درود فرست.


وی ادامه داد: اما آنچه مهم است اعمال فراوانی است که پیش روی ما است و سوال اینجاست که ما کدام یک از این اعمال را باید انجام بدهیم، این نکنه بسیار مهم است که انسان نسبت به اولویت سنجی اعمال دقت کند.

این کارشناس علوم قرآنی بیان کرد: به طور مثال در اعمالی، چون قرآن خواندن، صدقه دادن، نماز خواندن و دستگیری کردن، مهم است تا از خدا بخواهیم که ما را هدایت کند به سمت آن عملی که بهترین و شایسته‌ترین است و حاجات و آرز‌وهای ما را برآورده سازد.

باقریان تصریح کرد: همانطور که «پیغمبر (ص)» درماه مبارک رمضان در خطبه شعبانیه به اعمالی از جمله، ارتباط با خدا و خود، ارتباط با جامعه، پدر و مادر، فقرا و نیازمندان اشاره کرده اند، ما باید اعمال صالح را به صورت دستورالعمل در در زندگی خود قرار دهیم.

وی بیان کرد: در بخش دیگری از دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان به اسامی خدا و ویژگی‌های خدا می‌پردازد و می‌گوید خدا کسی است که بدون درخواست ما، به ما آنچه نیاز داریم را می‌دهد.


این کارشناس ارشد علوم قرآنی خاطرنشان کرد: در روایتی از «امام حسن مجتبی (ع)» آمده است که مردم به ایشان می‌گفتند چرا این قدر به فقرا و نیازمندان کمک می‌کنید و ایشان در پاسخ می‌فرمایند کمک می‌کنم چون من خودم را گدا و سائل خدا می‌دانم و می‌خواهم همان گونه که من با نیازمندان رفتار می‌کنم خدا نیز در پاسخ به دعا‌ها و خواسته‌های من اینگونه عمل کند، به همین خاطر بود که ایشان کریم اهل بیت (ع) شدند، پس بهتر است ما نیز خود را گدا و سائل خدا بدانیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روز هفدهم ماه مبارک رمضان دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز هر ۲ نوبتِ کنکور متفاوت از یکدیگر اعمال می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمهیدات لازم در سراسر کشور برای برگزاری امن و بانشاط کنکور پیش بینی شده است امیدواریم که شاهد رقابت علمی پرشور و نشاط میان داوطلبان در پنج رشته علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی باشیم. یکهزار و ۹۱۳ حوزه در ۴۰۰ شهرستان سراسر کشور میزبان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ است.

وی تاکید کرد: تعداد داوطلبان در گروه‌های آزمایشی مختلف متفاوت است و در رشته علوم تجربی بیش از سایر رشته‌ها داوطلب داریم، یعنی بیش از ۵۰۰ هزار نفر در رشته یا یکدیگر رقابت می‌کنند.

زلفی گل ادامه داد: تفاوتی که کنکور امسال با کنکور سال گذشته دارد این است که دو نوبت کنکور از نظر زمانی بهم نزدیک هستند، زیرا بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف هستیم در سال دو نوبت کنکور برگزار کنیم طبیعی است این دو نوبت باید فاصله متناسب با هم داشته باشد، ولی امسال با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان و شرایط خاصی وجود داشت فاصله برگزاری بین دو کنکور خیلی زیاد نبود و نوبت دوم کنکور در تیرماه برگزار می‌شود.

وزیر علوم اظهار کرد: با برگزاری ۲ نوبت کنکور در سال مقداری از نگرانی‌های داوطلبان و خانواده‌های‌شان برطرف شده است همچنین نتیجه ۴ نوبت کنکور برای آنها محاسبه خواهد شد و تا دو سال ذخیره می‌شود و می‌توانند بر اساس هر کدام که رتبه بهتر داشتند انتخاب رشته کنند.

زلفی گل گفت: البته نمرات تراز می‌شود تا حق داوطلبان ضایع نشود، چون طبیعی است سوالات و شرایط برگزاری کنکور در هر نوبت با نوبت بعدی متفاوت است.

وی ادامه داد: با انجام این کار توسط سازمان سنجش آموزش کشور عدالت آموزشی در انتخابات رشته رعایت می‌شود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • تراز هر ۲ نوبتِ کنکور متفاوت از یکدیگر اعمال می‌شود
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند