Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- عنوان کرد: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی امروز و فردا شاهد بارش‌هایی خواهیم بود اما اینکه در کدام نقطه بارش‌ها بیشتر باشد مشخص نیست.

وی ادامه داد: به رغم اینکه براساس پیش‌بینی‌‎های صورت گرفته توسط هواشناسی تاکنون در فریمان ۱۶ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده اما در بخش‌هایی از قلندرآباد که بارش و تگرگ بیشتری بوده بالغ بر ۳۵ تا ۴۰ میلیمتر بارندگی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرماندار فریمان عنوان کرد: اکنون اعضا و تمامی تجهیزات ستاد مدیریت بحران شهرستان در آماده‌باش کامل بوده و اکیپ‌های راهداری مشغول مرمت راه‌ها، رسوب‌برداری و ایجاد سیل‌بندها برای جلوگیری از ورود سیلاب به سمت روستاها هستند.

وی اظهار کرد: کارشناسان در روستاهایی که براثر وقوع سیلاب و بارندگی خسارت‌هایی وارد شده در حال برآورد هستند هرچند از این مناطق نیز خود من به همراه سایر مسئولان نیز بازدیدهایی داشته‌ایم و دستورات لازم برای امدادرسانی بهتر داده شده است.

صفایی عنوان کرد: متأسفانه در حوزه دامپروری، کشاورزی و منازل مسکونی خسارت‌های جدی وارد شده به طوری که بیش از ۲۵۰ رأس دام سبک براثر تگرگ و سیل در روستاهای بخش قلندرآباد تلف شده‌اند.

وی گفت: بخشی از مزارع کشاورزان که در مسیر سیلاب بودند، دچار خسارت‌هایی شده‌اند که میزان خسارت‌های وارده به طور دقیق و کارشناسی شده بررسی خواهد شد.

فرماندار فریمان همچنین از وارد شدن خسارت‌هایی به شبکه برق و جاده‌ها خبر داد و افزود: شب گذشته برای لحظاتی برق قطع شد اما بلافاصله با تلاش نیروها مجدد وصل گردید ولی براساس آنچه اعلام شده حدود ۵۰۰ میلیون تومان به شبکه‌های برق خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: خسارت به سایر بخش‌ها از جمله محورهای مواصلاتی بسیار بیشتر و با حجم بالایی بوده و هم اکنون کارشناسان در حال برآورد میزان خسارات هستند.

صفایی بیان کرد: در حال حاضر هیچ جاده‌ای در محورهای اصلی، فرعی و روستایی مسدود نیست و با تلاش‌های صورت گرفته بازگشایی‌های اولیه انجام شده است.

وی برآورد خسارت‌های اولیه براثر وقوع سیلاب، بارندگی و تگرگ اخیر به تمام زیر بخش‌های مختلف از جمله مسکن روستایی، شبکه‌های مختلف، محورهای مواصلاتی و … را در شهرستان بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

فرماندار فریمان عنوان کرد: برای بهینه‌سازی و مرمت اساسی جاده‌ها نیازمند فرصت بیشتری هستیم که باید از ظرفیت استان نیز در این خصوص استفاده نمود.

وی ادامه داد: به رغم اینکه در فضای مجازی خبری مبنی بر کشته شدن یک نفر بر اثر وقوع سیلاب منتشر شده، اما به جد این خبر تکذیب می‌گردد و اعلام می‌شود این فرد قبل از بارندگی‌ها در یکی از معادن شهرستان جان خود را از دست داده بود.

صفایی گفت: در سیلاب اخیر سه دستگاه خودروی سواری که در حاشیه جاده پارک بودند در سیلاب گیر افتاده که خودشان را به ارتفاعات رسانده و توسط نیروهای هلال‌احمر نجات یافتند.

وی ادامه داد: بدون شک کنترل سیلاب با حجم بالا بسیار سخت بوده به خصوص اینکه بارش‌ها در فصل بهار به صورت رگباری، در مدت زمان کم و با حجم بیشتری هستند که این موجب می‌شود قدرت تخریب بالا برود.

فرماندار فریمان افزود: به دلیل اینکه در شهرستان نقطه ارتفاع کوهستانی داریم تا حدودی در معرض خطر هستیم و نیاز است که اعتبارات قابل توجهی به شهرستان اختصاص یابد تا از سیلاب‌های مخرب پیشگیری شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نگران مناطق کوهستانی و کوهپایه‎ای و حتی خود شهر فریمان هستیم به طوری که اگر از دامنه کوه‌های عشق‌آباد باران شدید بیاید به خود شهر فریمان خسارت وارد خواهد کرد.

صفایی بیان کرد: به رغم اینکه در بخشی از مسیر رودخانه دیواره ساحلی ایجاد شده اما نیاز است که با تخصیص اعتبارات لازم نسبت به تکمیل شدن آن اقدام گردد تا شاهد ایمن شدن شهر باشیم.

وی گفت: امکانات شهرستان برای مواقع بحرانی جوابگو نیست و نیاز داریم که از امکانات و اعتبارات استان بیشتر استفاده کنیم تا جبران خسارت شود.

صفایی اظهار کرد: براساس اعلام هواشناسی تا فردا پنج‌شنبه احتمال رگبارهای پراکنده توأم با تگرگ و رعد و برق در منطقه پیش‌بینی شده که در همین خصوص از شهروندان به خصوص روستاییان و دامداران تقاضا می‌شود از حضور در مناطق سیل‌خیز، مناطق کوهستانی و بستر رودخانه‌ها به جد پرهیز کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۶۳۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه صنایع دستی و محصولات تولیدی محلی در رودسر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ مازیار صفایی اصلی با بیان اینکه این نمایشگاه با ٢٠ غرفه به مناسبت ایام نوروز توسط شهرداری رودسر راه اندازی شده است گفت: این نمایشگاه در راستای مصوبات ستاد سفر‌های نوروزی با هدف معرفی صنایع دستی و محصولات تولیدی محلی شهرستان راه اندازی شده و تولید کنندگان بدون واسطه محصولات خود را به مسافران و گردشگران ارائه می‌کنند.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه انواع صنایع دستی، گل و گیاه، نان و کلوچه‌های محلی، لباس‌های منطقه قاسم آباد و تولیدات روستایی عرضه شده افزود: فروش بی واسطه و نمایش صنایع دستی و قابلیت‌های شهرستان از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.
به گفته صفایی اصلی این نمایشگاه تا ١۵ فروردین در محل پارک مسافر رودسر صبح و عصر برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

دیگر خبرها

  • از بارش خسارت‌بار تگرگ در بخش اسماعیلی جیرفت تا برف شادی در سربیژن 
  • سیلاب ۱۳۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال خسارت به آزادشهر وارد کرد
  • خسارت ۷۳ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی پلدختر
  • خسارت ۱۳۰ میلیاردریالی سیلاب به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • سیلاب ۱۲۰ میلیارد تومان به تاسیسات آبی خسارت زد
  • بیش از سه میلیون متر مکعب سیلاب بارش‌های بهاری در شاهرود مهار شد
  • نمایشگاه صنایع دستی و محصولات تولیدی محلی در رودسر
  • خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان
  • سیلاب شهر شاهرود را هم درنوردید + فیلم